برش زدن آناناس

روش برش زدن آناناس

آناناس یک میوه بسیار خوش طعم و دارای خواص غذایی زیادی برای بدن ما است. اما برش زدن آن برای بعضی از افراد کمی سخت است. به همین دلیل، در مقاله امروز قصد داریم شما را با روش برش زدن آناناس با استفاده از چند حرکت ساده آشنا کنیم، تا بتوانید از خواص بی‌شمار این میوه جذاب بهره ببرید و دسر و کیک‌های خوشمزه با آن درست کنید. با فودوتو همراه باشید!

 

خواص غذایی میوه آناناس

این میوه گرمسیری با طعم متعادل ترش و شیرین و خوش طعم، خواص مفید و ویتامین‌ها و مواد مغذی و فیبر و فیتون‌های زیادی را برای بدن ما به همراه دارد. آناناس سرشار است از ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، منگنز، و مقادیر زیادی از فیبر رژیمی. این میزان فیبر به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. وجود آنزیم برملایین در میوه آناناس نیز به هضم بهتر بعضی از پروتئین‌ها در بدن ما کمک می‌کند.

 

چگونه یک آناناس کاملا رسیده انتخاب کنیم؟

اولین قدم، نحوه انتخاب و تشخیص یک آناناس کاملا رسیده است. فصل رسیدن این میوه از ماه مارس تا ماه ژوئیه است و بیشتر آناناس‌ها در این بازه زمانی برداشت می‌شوند. اما مسئله‌ای که تشخیص دادن یک آناناس رسیده از یک آناناس کال را کمی سخت می‌کند، این است که یک آناناس رسیده بسته به نوع میوه و کسی که آن را کاشته است، می‌تواند رنگی مایل به سبز یا مایل به زرد طلایی داشته باشد.

حس بویایی شما می‌تواند در این مورد به شما خیلی کمک کند. یک آناناس را بردارید و قسمت زیرین آن را بو کنید. آیا این بو شیرین است یا ترش؟ اگر بوی آناناس ترش باشد یعنی هنوز به اندازه کافی نرسیده است. علاوه بر این، پوست و برگ‌های یک آناناس کاملا رسیده باید کمی براق باشد، نه مات؛ و زمانی که آن را فشار می‌دهید، باید کمی سفت باشد و خاصیت ارتجاعی داشته باشد.

روش برش زدن آناناس

روش برش زدن آناناس

با انجام دادن مراحل زیر، می‌توانید به راحتی آناناس خود را برش بزنید.

 

قسمت تاج و قسمت زیرین آناناس را برش بزنید

در مرحله اول، آناناس را به صورت خوابیده روی یک تخته برش قرار بدهید. سپس یکی از دستان خود را روی آن قرار بدهید و با استفاده از یک چاقوی تیز، قسمت تاج و قسمت زیرین آناناس را به اندازه یک و نیم سانتی‌متر برش بزنید.

 

پوست آناناس را از آن جدا کنید

حالا آناناس را به صورت ایستاده بر روی تخته برش قرار بدهید. سپس به آرامی و با دقت، با استفاده از یک چاقوی تیز و از سمت بالا به سمت پایین، تمام پوست آناناس را از آن جدا کنید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید پوست آناناس را نازک برش بدهید تا گوشت شیرین آن هدر نرود.

 

لکه‌های تیره موجود بر روی گوشت آناناس را برش بزنید

بر روی گوشت آناناس، لکه‌های تیره رنگی وجود دارند که به اصطلاح به آنها «چشم آناناس» گفته می‌شود. در این مرحله شما باید چشمان آناناس را از روی گوشت آن برش بزنید. برای انجام دادن این کار، در ابتدا با استفاده از یک چاقوی کوچک و تیز، سطح آناناس خود را به شکل V برش بزنید و سپس لکه‌های قهوه‌ای موجود بر روی آن را جدا کنید. این کار کمی زمانبر است، اما ارزشش را دارد! به خصوص اگر دوست داشته باشید تکه‌های کوچک آناناس شما رنگی کاملا یکدست داشته باشند.

 

در آوردن هسته آناناس

شما می‌توانید این کار را به دو روش انجام بدهید.

روش اول (برای برش زدن آناناس به شکل تکه‌ای):

  • در ابتدا آناناس را از طول به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • حالا قسمت ضخیم هرکدام از این 4 قسمت را برش بزنید.

 

روش دوم (برای برش زدن آناناس به شکل حلقه‌ای):

  • با استفاده از یک قالب شیرینی پزی کوچک (به ابعاد 4 سانتی‌متر) که مخصوص درست کردن کوکی است، هسته آناناس را از آن جدا کنید.

 

روش سوم(استفاده از اسلایسر آناناس):

اسلایسر آناناس یک ابزار آشپزی حرفه ای کاربردی برای برش و سرو آناناس می‌باشد. با توجه به اینکه آناناس بیشتر بصورت کنسروی ارائه و استفاده می‌شود و بخاطر اینکه سرو آن بصورت تازه بدون ابزار های مخصوص، کار ساده ای نیست از این رو اسلایسر آناناس این امکان را به شما می‌دهد تا آناناس را بصورت تازه و راحت سرو و میل نمایید. تیغه‌های و بدنه این دستگاه از پلاستیک یا استیل ضد زنگ ساخته می‌شود و می‌تواند با بکارگیری نیرویی کمی درون آناناس چرخیده و مغز آن را به راحتی درآورد. لازم به ذکر است استفاده از این ابزار بواسطه تیغه‌های برنده آن برای کودکان توصیه نمی‌شود.

برش زدن آناناس

مشاهده و خرید

برش زدن آناناس به شکل دلخواه

اگر در مرحله قبل آناناس را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده‌اید، در این مرحله می‌توانید به سادگی و با برش زدن هرکدام از این قسمت به شکل مکعب‌های کوچک، آناناس خود را تکه تکه کنید.

اگر در مرحله قبل آناناس خود را به شکل حلقه‌ای برش زده‌اید، هرکدام از این حلقه‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

 

نحوه نگهداری و ذخیره کردن آناناس

برای اینکه آناناس خراب نشود، بهتر است که ظرف مدت چند روز آن را میل کنید. شما می‌توانید آناناس را برای مدت چند روز در دمای اتاق نگه دارید، یا آن را داخل یک ظرف یا کیسه درب‌دار قرار بدهید و برای مدت 3 الی 5 روز داخل یخچال بگذارید.

اگر آناناس خود را برش زده‌اید، باید حتما آن را داخل یک ظرف درب‌دار که هوا به داخل آن نفوذ نمی‌کند قرار بدهید و برای مدت 3 الی 5 روز داخل یخچال بگذارید؛ به خصوص اگر بوی آن کمی ترش شده باشد. اگر کیسه یا ظرفی که انتخاب کرده‌اید هیچگونه هوایی را به داخل خود وارد نمی‌کند، می‌توانید آناناس تکه تکه شده را حتی تا 12 ماه نیز داخل آن نگه دارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *