نحوه برش زدن آووکادو

نحوه برش زدن آووکادو به همراه نکات مهم نگهداری

آووکادو یکی از میوه‌های محبوب و مقوی است که دارای بافتی نرم و کرمی، و یک هسته بزرگ است. شما می‌توانید آووکادو را خرد کنید، برش بزنید، یا به شکل پوره له کنید تا از خواص غذایی و طعم جذاب آن بهره ببرید. کافیست نحوه صحیح برش زدن آن را یاد بگیرید تا بتوانید انواع غذاهای متفاوت را با استفاده از آن درست کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه برش زدن آووکادو آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

چرا نحوه برش زدن آووکادو مهم است؟

اینکه شما به چه روشی آووکادو را برش می‌زنید، روی طعم و ارزش‌های غذایی آن اثر مهمی می‌گذارد. در نگاه اول، شاید بریدن پوست ضخیم آووکادو، جدا کردن هسته بزرگش، و خارج کردن گوشت آن به نظر شما کار سختی باشد. اما اینطور نیست. شما می‌توانید با یاد گرفتن چند تکنیک ساده، به راحتی آووکادو را برش بزنید و با استفاده از آن، غذاهای خوش طعمی از جمله تست آووکادو، تاکو، یا خوراک آووکادو (به علاوه پیاز، گوجه فرنگی، فلفل تند، و ادویه‌جات مختلف) را درست کنید.

 

نحوه صحیح برش زدن آووکادو

در ابتدا یک آووکادو رسیده را انتخاب کنید و آن را روی یک تخته برش (یا اگر راحت هستید، روی کف دست خود) قرار بدهید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، آن را به شکل عمودی (از طول) از وسط به دو نیم تقسیم کنید. چاقو را به اندازه‌ای داخل آووکادو فرو ببرید که نوک آن هسته آووکادو را لمس کند. سپس در حالی که چاقو را در یک دست خود ثابت نگه داشته‌اید، آووکادو را با دست دیگر خود بچرخانید.

 

آووکادو را باز کنید

به آرامی دو طرف آووکادو را با دو دست خود در جهت مخالف بچرخانید تا یک طرف آن از طرفی دیگر دارای هسته است جدا بشود.

 

هسته آووکادو را از آن جدا کنید

در مرحله بعدی، آن قسمتی از آووکادو که دارای هسته است را روی یک حوله آشپزخانه قرار بدهید. در حالی که با دست خود آن را نگه داشته‌اید، با استفاده از لبه پشتی چاقو، به آرامی روی هسته آووکادو ضربه بزنید. سپس هسته را بچرخانید و به آرامی آن را بلند کنید تا از گوشت آووکادو جدا بشود. شما می‌توانید برای درآوردن هسته آووکادو، از یک قاشق چوبی هم استفاده کنید.

 

آووکادو را برش بزنید

شما می‌توانید در ابتدا گوشت آووکادو را برش بزنید یا به تکه‌های کوچک تقسیم کنید، بعد با استفاده از یک قاشق آن را از پوست جدا کنید. به خصوص اگر قصد دارید که آووکادو را به شکل مکعب‌های خیلی ریز خرد کنید، بهتر است که گوشت آن داخل پوست باقی بماند. با استفاده از یک قاشق بزرگ، گوشت آووکادو را از پوستش جدا کنید.

 

نحوه نگهداری کردن از آووکادوی خرد شده

به طور کلی بهتر است زمانی که پوست آووکادو را جدا می‌کنید و آن را برش می‌زنید، هرچه سریع‌تر آن را مصرف کنید. ولی اگر قصد دارید چند ساعت بعد از آووکادوی خرد شده استفاده کنید، می‌توانید آن را داخل یک کاسه آب بریزید و روی کاسه را بپوشانید. سپس زمانی که می‌خواهید آووکادو را مصرف کنید، آب داخل آن را به طور کامل تخلیه کنید.

 

چگونه یک آووکادو رسیده و خوب انتخاب کنیم؟

بهترین زمان برای کاشتن و رشد آووکادو، از ماه بهمن تا ماه مهر است. بهتر است قبل از اینکه یک آووکادو بخرید، مطمئن بشوید که کاملا رسیده است. کافیست روی آووکادو را به آرامی با انگشت خود فشار بدهید، اگر آووکادوی مورد نظر کمی خاصیت ارتجاعی داشته باشد و به حالت قبل بازگردد، یعنی کاملا رسیده است. علاوه بر این، اگر ساقه کوچک یک آووکادوی رسیده را از آن جدا کنید، رنگ قسمت زیرین آن باید کاملا سبز باشد.

 

با یک آووکادو کال چه کنیم؟

شما باید آووکادو را در حالتی مصرف کنید که کاملا رسیده باشد. اگر متوجه شدید آووکادویی که تهیه کرده‌اید کال است، می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های زیر، کاری کنید که آووکادو کاملا رسیده بشود.

  • سریعترین روش این است که آووکادو را همراه با یک عدد موز و یک عدد سیب، برای مدت یک شب داخل یک کیسه کاغذی قرار بدهید.
  • می‌توانید آووکادو را همراه با یک عدد موز و یک عدد سیب، برای مدت یک شب روی کانتر آشپزخانه قرار بدهید.
  • می‌توانید آووکادو را همراه با یک عدد موز و یک عدد سیب، برای مدت یک شب داخل آشپزخانه آشپزخانه قرار بدهید.

به یاد داشته باشید که اگر آووکادو را داخل یخچال قرار بدهید، رسیدن آن دو برابر حالت عادی طول می‌کشد. به همین دلیل اگر یک آووکادوی کاملا رسیده تهیه کرده‌اید و قصد ندارید فعلا از آن استفاده کنید، می‌توانید آووکادو را داخل یخچال قرار بدهید تا خراب نشود. فقط به یاد داشته باشید زمانی که پوست آووکادو را جدا کرده و آن را خرد کنید، فرآیند رسیدن آن ادامه نخواهد یافت.

 

آووکادو را داخل یخچال قرار بدهیم یا در دمای اتاق؟

برای اینکه فرآیند رسیدن آووکادو به شکل یکپارچه انجام بشود، بهتر است که آن را داخل یخچال قرار بدهید. در این حالت رسیدن آووکادو 4 روز به طول می‌انجامد، در حالی که رسیدن آووکادو در دمای اتاق تنها به 2 روز زمان نیاز دارد. اما در عوض زمانی که آووکادو را داخل یخچال قرار می‌دهید، درجه حرارت و رطوبت ثابت منجر به ایجاد یک بافت رسیده شده یکنواخت‌تر می‌شود.

 

چه کار کنیم که رنگ آووکادوی استفاده نشده سبز باقی بماند؟

  • در ابتدا قسمت بریده شده آووکادو را با کمی روغن زیتون چرب کنید. سپس داخل یک بشقاب یک لایه نازک روغن زیتون بریزید و قسمت بریده شده آووکادو را روی آن قرار بدهید. در این حالت شما یک لایه خارجی روی آووکادو ایجاد می‌کنید که برای مدت 1 الی 2 روز مانع از ورود اکسیژن به داخل آن می‌شود.
  • آووکادو را با آب شیر بشویید و آن را داخل یک کیسه زیپ‌دار یا یک ظرف درب‌دار قرار بدهید که هیچ هوایی نتواند به داخل آن نفوذ کند. با انجام دادن این کار، رنگ آووکادو دیرتر از حالت عادی قهوه‌ای می‌شود و دلیل آن استفاده از اب دارای کلر است.
  • آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و روی قسمت بریده شده آووکادو بریزید. سپس یک لایه سلفون دور آن بپیچید و آن را داخل یک کیسه زیپ‌دار یا یک ظرف درب‌دار قرار بدهید که هیچ هوایی نتواند به داخل آن نفوذ کند.

 

سایر فوت وفن‌های آشپزی که باید بدانید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *