تفاوت ماکارونی و اسپاگتی

تفاوت ماکارونی و اسپاگتی چیست؟

شاید این سوال نیز در ذهن شما هم شکل گرفته باشد که تفاوت ماکارونی و اسپاگتی چیست؟ آیا تفاوت آن‌ها از نحوه پخت است؟ یا فرآوری آن‌ها متفاوت است؟ با ما در مجله آشپزی فودوتو همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

 

تفاوت ماکارونی و اسپاگتی چیست؟

برای ساخت اسپاگتی خمیر را به شکل رشته‌های دراز در می‌آورند ولی ماکارونی بر حسب منطقه و کشور دارای معنای مختلفی است و برخی از اشکال آن به صورت لوله‌های کوچک توخالی، حلزونی، مارپیچ، پاپیونی و غیره است.

 

شباهت ماکارونی و اسپاگتی چیست؟

اسپاگتی و ماکارونی هردو از زیر شاخه‌های پاستا هستند و از آرد سمولینا ساخته می‌شوند.

 

تعریف ماکارونی چیست؟

ماکارونی یکی از گونه‌های پاستا است. این ماده خوراکی بیشتر در کارخانجات به صورت خشک تولید شده و پیش از خوردن جوشانده می‌شود. معنا و شکل ماکارونی در هر کشور یا منطقه تفاوت دارد. در ژاپن بیشتر به گونه‌ای پاستا گفته می‌شود که شکل ظاهری آن به صورت میله‌ای کوتاه سوراخ‌دار یا به شکل صدف یا طرح‌های گوناگون دیگر است.

در ایتالیا ماکارونی اشاره به نوعی پاستا به شکل میله‌ای سوراخ‌دار کوتاه است. به زبان انگلیسی، ماکارونی به معنای نوعی پاستای میله مانند کوتاه و سوراخ دار است، اما در بین ایتالیایی – آمریکایی‌ها در سراسر فیلادلفیا و نیویورک، ماکارونی واژه‌ای است که به همه گونه‌های «پاستا» اشاره دارد. در ایران واژه «ماکارونی»، هم‌معنا با پاستا و به صورت گسترده برای انواع اسپاگتی و ماکارونی طرح‌دار و غیره به‌کار می‌رود.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *