راهکارهایی برای جلوگیری از وا رفتن فلافل

راهکارهایی برای جلوگیری از وا رفتن فلافل

فلافل یک فست فود خوشمزه خاورمیانه‌ای است که با نخود و ادویه درست می‌شود و در روغن سرخ می‌شود و در نهایت به همراه نان پیتا و سبزیجات و خیارشور و گوجه فرنگی سرو می‌شود. چاشنی این فست فود هم سس ارده یا ماست و حمص است. طرز تهیه فلافل فوت و فن‌هایی دارد که اگر رعایت نکنید ممکن است نتیجه دلخواهتان را بدست نیاورید و فلافل‌ها هنگام سرخ شدن ترک بخورند یا وا بروند. در این مطلب راهکارهایی برای جلوگیری از وا رفتن فلافل به شما آموزش خواهیم داد.

 

جلوگیری از وا رفتن فلافل

پخت فلافل‌های خوش رنگ و یک اندازه کار سختی است. اما با کمی تمرین و صبر و حوصله می‌توانید در این کار خبره شوید. مشکلی که ممکن است اولین بار با آن مواجه شوید این است که خمیر فلافل قوام لازم را نداشته باشد و فلافل‌ها هنگام سرخ شدن ترک بخورند و وا بروند. نخودهای پخته شده یا کنسروی برای درست کردن فلافل مناسب نیستند زیرا آب زیادی دارند و باعث می‌شوند فلافل هنگام پخت از هم بپاشد. برای اینکه این اتفاق نیوفتد می‌توانید کمی آرد یا تخم مرغ به مایه فلافل اضافه کنید. فقط دقت داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ می‌توانید طعم فلافل را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاهده و خرید انواع قالب‌های فلافل

دقت کنید که فلافل را به اندازه سرح کنید. برای یک اندازه شدن فلافل‌ها می‌توانید از اسکوپ کوچک بستنی استفاده کنید. البته قالب فلافل در فروشگاه‌های لوازم پخت و پز موجود است که از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. استراحت دادن فلافل‌های شکل داده شده برای 1 ساعت درون یخچال کمک می‌کند تا فلافل‌ها هنگام سرخ شدن شکل خود را حفظ کنند و از هم نپاشند. همه فلافل‌ها را با هم برای سرخ شدن درون ماهیتابه نریزید، این کار باعث می‌شود دمای روغن کاهش پیدا کند و سطح فلافل‌ها سریع سرخ نشود. همچنین دقت کنید که فلافل‌ها نباید درون ظرف با هم برخورد داشته باشد. وقتی دو طرف فلافل‌ها کامل سرخ شد، آن را از درون ماهیتابه بردارید و بگذارید تا روغن‌شان گرفته شود.

 

سایر ساندویچ‌های خوشمزه ای که باید آن ها را امتحان کنید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *