جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

اگر تا به حال در خانه جوجه کباب درست کرده باشید، حتما می‌دانید که مایه جوجه کباب یا سسی که جوجه کباب را با آن مرینیت می‌کنید، نقش مهمی در خوش طعم شدن آن دارد. جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟ در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد مزه دار کردن جوجه کباب پاسخ خواهیم داد.

 

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

برای اینکه بتوانید یک جوجه کباب رستورانی فوق العاده و خوشمزه درست کنید باید گوشت مرغ مناسب تهیه کنید. مرغی که برای جوجه کباب انتخاب می‌شود معمولا مرغ 1.5 کیلوگرمی است. مرغ نباید زیاد بزرگ یا کوچک باشد. گوشت مرغ بزرگ سفت است و گوشت مرغ کوچک استخوان زیادی دارد و برای درست کردن جوجه کباب مناسب نیست. اگر می‌خواهید جوجه کباب بدون استخوان درست کنید، باید فقط از گوشت سینه مرغ استفاده کنید.

 

مواد لازم برای مزه‌دار کردن جوجه‌کباب

برای مزه دار کردن جوجه کباب به زعفران، پیاز، نمک، فلفل و آبلیمو و ماست نیاز خواهید داشت. در برخی از دستور پخت‌ها از سس مایونز و روغن مایع نیز استفاده می‌شود. ابتدا زعفران دم کرده را به گوشت‌های خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید گوشت مرغ به خوبی با زعفران آغشته شود.

در مرحله بعد پیازها را به صورت خلالی خرد کنید. در یک کاسه یا ظرف با گنجایش مناسب ماست و ادویه و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و پیاز را به آن‌ها اضافه کنید. دقت داشته باشید که بهتر است پیاز را رنده نکنید، زیرا پیازها به مرغ می‌چسبند و باعث می‌شوند گوشت مرغ سریع بسوزد و تلخ شود. گوشت مرغ زعفرانی را به ترکیب ماست و پیاز و ادویه و آبلیمو اضافه کنید و اجازه دهید برای حداقل 4 ساعت درون یخچال استراحت کند.

برای درست کردن 1 کیلو جوجه کباب، به 1 عدد پیاز بزرگ، 2 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق چایخوری زعفران دم کرده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو احتیاج دارید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید کمی سس مایونز یا روغن هم به ترکیب ماست اضافه کنید ولی الزامی نیست و بدون آن هم جوجه کباب خوش طعمی خواهید داشت.

 

نکات پخت جوجه کباب

دقت کنید که هنگام به سیخ کشیدن و پخت جوجه کباب، پیازی به گوشت نچسبیده باشد چون باعث سوختن سریع گوشت می‎شود و مزه آن را نیز تلخ می‌کند. تکه‌های مرغ بدون استخوان باید جدا از تکه‌های مرغ بااستخوان به سیخ کشیده شوند، زیرا این دو زمان پخت متفاوتی دارند. برای خوش طعم‌تر شدن کباب می‌توانید هنگام پخت کمی، زعفران دم کرده و کره به آن اضافه کنید.

 

سایر نکات در خصوص جوجه کباب که باید بدانید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *