راز خوشمزه شدن ماکارونی

راز خوشمزه شدن ماکارونی چیست؟

ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهاست. این غذا طرفداران بسیار زیادی در گروه‌‎های سنی پایین مانند کودکان و نوجوانان دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به راز خوشمزه شدن ماکارونی اشاره کنیم. برای بهبود طعم و مزه ماکارونی با فودوتو همراه ما باشید.

 

راز خوشمزه شدن ماکارونی چیست؟

ماکارونی غذای مورد علاقه بسیاری از کودکان و نوجوانان است اما تهیه آن نیازمند رعایت برخی از فوت و فن‌ها است تا به یک غذای لذیذ و خوشمزه تبدیل شود. با فودوتو همراه باشید تا با این رازها بیشتر آشنا شوید.

 

آبکشی با آب سرد

بعد از اینکه ماکارونی را در آب پختید، وقت آن می‌رسد که با آبکشی آن با آب سرد نشاسته‌های اضافی را حذف کنید. این کار باعث می‌شود که مایه ماکارونی (سس ماکارونی) به خوبی به خورد ماکارونی برود و طعم آن را دلپذیرتر کند. همچنین بد نیست با دست ماکارونی‌ها را کمی باز کنید تا به خاطر خاصیت خمیری به هم نچسبند.

 

هم زدن ممنوع!

برخی از افراد در هنگام آشپزی علاقه زیادی به هم زدن غذا دارند! دست این افراد را باید گرفت! همزدن ماکارونی تنها باعث بهم چسبیدن آن به همدیگر خواهد شد. و ممکن است باعث له شدن ماکارونی شود. به همین دلیل تنها با یک قاشق و یا چنگال چند رشته و یا دانه (اگر فرمی بود) را بردارید و تست پخته شدن را بکنید و به بقیه ماکارونی‌های در حال پخت کاری نداشته باشید.

 

استفاده از نمک، زردچوبه و روغن

استفاده از نمک مانع از وا رفتن ماکارونی می‌شود، روغن نیز اجازه نمی‌دهد ماکارونی‌ها به هم بچسبد و زردچوبه ماکارونی را لطیف‌تر و خوشرنگ‌تر خواهد کرد. البته باید توجه کنید در هر یک از این موارد زیاده روی نکنید تا طعم و مزه غذا تحت تاثیر آن قرار گیرد.

 

پخت و پز در ظرف بزرگ

یکی از تکنیک‌هایی که مانع از چسبیدن رشته‌های ماکاروین به هم می‌شود استفاده از قابلمه بزرگ است! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما یک واقعیت است. تهیه ماکارونی در قابلمه کوچک باعث چسبناک شدن و افزایش نشاسته در غذا شده و طعم آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. توجه داشته باشید یک بسته ماکارونی 450 گرمی را باید در یک قابلمه با حجم 4 لیتر پخت و پز کنید تا نشاسته به خوبی از ماکارونی جدا شود.

 

استفاده از آب لیمو

بسیاری از سرآشپزان اعتقاد دارند اضافه کردن مقدار کمی آبلیمو به ماکارونی هنگام پخت باعث ایجاد عطر و بوی خوب در غذا می‌شود. این مورد از نظر من دل‌بخواه است و بهتر است بعد از سرو غذا و به حسب نیاز مقدار آبلیموی تازه بر روی غذا بچکانید.

 

مایه ماکارونی (سس ماکارونی)

مایه ماکارونی نقش بسیار در طعم غذا دارد. برای خوشمزه‌تر شدن ماکارونی باید در ابتدا سس خوشمزه‌ای داشته باشید. شما بسته به نوع مواد اولیه‌ای که برای آماده‌سازی سس استفاده می‌کنید می‌توانید از ادویه‌های خوش عطروطعم فوق نیز بهره بگیرید. روش تهیه سس ماکارونی (مایه ماکارونی را در اینجا بخوانید)

 

راز خوشمزه شدن ته دیگ ماکارونی

ماکارونی‌ای خوشمزه است که ته‌دیگ خوشمزه‌تری داشته باشد. از همین رو برای آماده‌سازی ته‌دیگ سیب‌زمینی و ماکارونی نیاز است نکاتی را مدنظر قرار دهید. برای آماده کردن ته‌دیگ سیب‌زمینی می‌توانید سیب‌زمینی‌های خود را با مقداری روغن‌زیتون ابتدا سرخ‌کنید سپس کف ظرف را مقداری کنجد بو نداده بریزید و سیب‌زمینی سرخ‌شده را روی آن قرار دهید. این کار سبب می‌شود سیب‌زمینی شما سرخ‌تر شود و به‌سادگی از ظرف شما جدا شود.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *