راهنمای خرید گوشت چرخ کرده

راهنمای خرید گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده یکی از مواد پروتئینی بسیار پر مصرف در سبد خانوار است. گوشت چرخ کرده می‌تواند گوشت گوساله و یا گوسفندی باشد. اما برای خرید گوشت چرخ کرده با به یکسری از نکات توجه کرد تا گوشت باکیفیتی را تهیه کنیم با فودوتو همراه ما باشید.

 

راهنمای خرید گوشت چرخ کرده

اگر از طرفداران غذاهایی مثل ماکارونی، کتلت، همبرگر و … باشید مطمئنا به خوبی می‌دانید که طعم و کیفیت گوشت چرخ کرده چه تاثیر بزرگی بر روی این نوع از غذاها خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به مهمترین نکات خرید گوشت چرخ کرده اشاره کنیم:

 

بدانید چه می‌خرید!

هنگامی که قصد خرید گوشت چرخ‌کرده را دارید حتما روی ظرف را به خوبی بخوانید. مقدار چربی، نوع گوشت (گاو، گوسفند و …) از جمله مواردی است که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. برای خرید حتما توصیه می‌کنیم گوشت چرخ کرده را از سوپرهای پروتئینی معروف و با کیفیت تهیه کنید زیرا بعضا قصاب‌ها سعی می‌کنند گوشت‌های مانده و کم کیفیت را چرخ کنند. پس این مهم است که چه گوشتی و از کجا خرید می‌کنید!

 

چربی را بررسی کنید

چربی موجود در گوشت چرخ کرده را می‌توان با یک نگاه متوجه شد! میزان سفیدی روی بسته اگر زیاد باشد احتمالا گوشت چرخ کرده پر چربی است. البته در فروشگاه‌های معتبر میزان چربی موجود در ظرف بسته بندی شده را درج کرده‌اند. اما اگر دنبال گوشت چرخ کرده با حداقل چربی هستید، پیشنهاد ما به شما گوشت گاو یا گوساله خواهد بود.

راهنمای خرید گوشت چرخ کرده

مشاهده و خرید

رنگ همه چیز نیست

بسیاری از ما هنگام خرید گوشت، به دنبال ظرف‌هایی می‌رویم که حسابی قرمز رنگ هستند! اما رنگ قهوه‌ای نیز لزوما به معنی گوشت ناسالم نیست. اساسا هنگامی که گوشت در معرض هوا قرار می‌گیرد از رنگ قرمز شارپ به قهوه‌ای متمایل می‌شود اما تا مادامی که تاریخ انقضای روی گوشت سر نرسیده است می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

هنگام نگهداری و آشپزی مراقب باشید

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند گوشت چرخ کرده را حداکثر دو روز در یخچال با دمای منفی 4 درجه می‌توان نگهداری کرد و بعد از آن باید آن را درون فریزر جای داد. مدت زمان ایمن برای نگهداری گوشت چرخ‌کرده درون فریزر نیز سه ماه است. همچنین بعد از اینکه گوشت را از فریزر خارج کردید از ماکرویوو و یا کاسه و آب سرد برای وا رفتن گوشت استفاده کنید. همچنین تویه می‌شود آبی که بسته گوشت چرخ کرده درون آن قرار دارد را هر 30 دقیقه یکبار عوض کنید.

 

اما چرا گوشت قرمز بخوریم؟

گوشت قرمز سرشار از ویتامین است. از میان انواع ویتامین‌ها می‌توانیم به ویتامین ب 6 و ب 12 اشاره کنیم.  بدن به همان اندازه که به پروتئین نیاز دارد، به ویتامین نیز نیاز خواهد داشت. از میان ویتامین‌های موجود در گوشت قرمز، ویتامین ب6  می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در هر شرایطی حفظ کند. همچنین ویتامین ب 12 نیز در بدن سلول‌های قرمز خونی تولید می‌کنند. این سلول‌ها وظیفه دارند تا اکسیژن را به بافت‌های عضلانی منتقل کنند.

یافته‌های علمی در صورتی که مغز میزان کافی امگا ۳ دریافت کند، احتمال بروز فراموشی و زوال در آن کاهش پیدا می‌کند. از رو است که شما می‌بایست در رژیم غذایی خود، گوشت قرمز را جای دهید. گوشت قرمز حاوی مقدار کافی اسید امگا ۳ در کنار پروتئین‌های لازم برای بدن است. این دو ماده غذایی در کنار سایر ترکیبات مغذی و معدنی موجود باعث تقویت قدرت حافظه و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از افزایش سن می‌شوند..

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *