راه‌های رفع تندی غذا

راه‌های رفع تندی غذا

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگامی که در حال طبخ غذا هستید، مقدار زیادی فلفل به داخل قابلمه سرازیر کرده باشید. خوب چاره کار چیست؟ چه راهی برای رفع تندی غذا وجود دارد؟ با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید تا بهترین روش را به شما آموزش دهیم.

 

رفع تندی غذا چگونه امکان پذیر است؟

در ادامه قصد داریم راه‌هایی را برای از بین بردن تندی غذا را به شما آموزش دهیم. پس اگر این بار با این مشکل مواجه شدید کافیست یکی از این روش‌ها را دنبال کنید تا غذایی خوش طعم و خوشمزه داشته باشید.

راه حل اول: اگر قبل از اینکه پدر فلفل درون غذای شما حل شود و اصطلاحا به خورد غذا برود، می‌توانید با یک قاشق ذرات فلفل را برداشته و بدون هیچ مشکلی به ادامه پخت غذا بپردازید.

راه حل دوم: می‌توانید با اضافه کردن مواد اولیه، غذای بیشتری بپزید. به عنوان مثال اگر خورشت شما تند شد، می‌توانید در یک قابلمه دیگر خورشت بپزید و در نهایت محتوایات هر دو قابلمه را با هم مخلوط کنید.

راه حل سوم: یادتان هست در خصوص در رفع شوری قورمه سبزی چه راه حلی ارایه کردیم؟ اضافه کردن یک عدد سیب زمینی می‌تواند هم شوری غذا را بگیرد و هم تندی آن را. فقط در انتهای پخت آن را باید از غذا خارج کنید و دور بیاندازید.

راه حل چهارم: برخی از سرآشپزها برای اینکه تندی غذا را کم کنند از شکر استفاده می‌کنند. البته این به شرطی است که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. زیرا طرفداران غذاهای شیرین نیز بسیار کم هستند!

راه حل پنجم: مواد لبنی، کپسایسین موجود در فلفل را که باعث تندی غذا می‌شود، در خود حل می‌کنند. هرچه چربی لبنیات بیشتر باشد کپسایسین بیشتری را در خود حل خواهد کرد و در نتیجه تندی غذا کاهش خواهد یافت.  از شیر در غذاهایی استفاده کنید که پایه لبنی دارند.

راه حل ششم: البته این روش برای غذاهای تایلندی و هندی کارسازتر است، زیرا این غذاها معمولا بسیار تند و اسپایسی هستند. یک قاشق غذاخوری آبلیموه، سرکه سیب و یا سس گوجه فرنگی می‌تواند به کاهش تندی غذا کمک کند.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *