رفع شوری خورشت قورمه سبزی

رفع شوری خورشت قورمه سبزی با 4 روش ساده

گاهی اوقات برایمان پیش می‌آید که به اشتباه نمک زیادی درون غذا به خصوص انواع خورشت می‌ریزیم. برای رفع شوری خورشت قورمه سبزی کافیست روش‌هایی که در ادامه در سایت آشپزی فودوتو به آن اشاره می‌کنیم را دنبال کنید و از طعم غذای خوشمزه خود لذت ببرید.

 

راه‌هایی برای رفع شوری خورشت قورمه سبزی

اولین روش که حتما در مورد آن زیاد شنیده‌اید این است که، یک عدد سیب زمینی درشت را پوست گرفته و آن را به مدت 30 دقیقه درون خورشت قرار دهید تا شوری آن را جذب خود کند. (توجه داشته باشید که سیب زمینی بیش از 30 دقیقه در خورشت باقی نماند.)

روش دوم این است که مقدار مواد اولیه خورشت را افزایش دهید، می‌توانید مقداری آب به غذا اضافه کنید. این روش شوری غذا را کم می‌کند ولی از بین نمی‌برد.

روش سوم این است که می‌توانید در یک قابلمه مقداری خورشت بدون نمک بار بگذارید! و هنگامی که هر خورشت پخت آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا شوری خورشت تعدیل شود.

روش چهارم استفاده از ابلیمو و یا آبغوره است؛ البته در بسیاری از دستورهای پخت خورشت قورمه سبزی این دو چاشنی وجود دارد اما اگر خورشت شما کمی شور شد می‌توانید از این دو استفاده کنید.

 

چگونه نمک را به خورشت اضافه کنم؟

بهتر است از نمک دانه درشت به جای دانه ریز استفاده کنید. نمک ریز بیشتر جذب و حل می‌شود و از طرفی ممکن است مقدار مصرفی آن از کنترل خارج شود؛ بنابراین بهتر است از نمک دانه درشت استفاده کنید.

برای خورشت، در انتها نمک را اضافه کنید. در ابتدا مقدار آب خورشت بیشتر است و اگر در این مرحله نمک بریزید و بچشید، ممکن است در انتهای طبخ با تبخیر شدن آب، خورشت شور شود. پس در نیم ساعت آخر، نمک خورشت را اضافه کنید. خوشحال می‌شویم اگر راه‌کار دیگری برای رفع شوری خورشت دارید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سایر نکات مهم در مورد قورمه سبزی که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *