سبزی قورمه سبزی چیست

سبزی قورمه سبزی چیست به همراه فوت و فن‌ها

کمتر کسی را می‌توان پیدا که حرف از خورشت قورمه سبزی به میان بیاید و دلش نخواهد این غذا را نوش جان کند. اما تهیه یک خورشت خوشمزه نیازمند دقت در پخت، صبر و رعایت فوت‌و‌فن‌های آشپزی است. در این مقاله قصد داریم به مهمتریم جز این خورشت یعنی سبزی اشاره کنیم. سبزی قورمه سبزی چیست و چگونه آن را باید تهیه کنیم؟ با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

سبزی قورمه سبزی چیست؟

سبزی قورمه متشکل از: تره، جعفری، اسفناج و شنبلیله است. این سبزی‌ها چیزی است که برای تهیه یک خورشت معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ممکن است مقدار گشنیز نیز برای تهیه خورشت قورمه استفاده شود.

با یک کیلوگرم سبزی خرد شده شامل: تره، جعفری، اسفناج و

شنبلیله می‌توان دوبار برای یک خانواده چهارنفری خورشت تهیه کرد.

 

نسبت سبزی قورمه چگونه است؟

برای یک کیلوگرم سبزی قورمه باید نسبت زیر را برای تهیه یک خورشت خوشمزه را رعایت کنید.

  • 300 گرم تره
  • 250 گرم اسفناج
  • 225 گرم جعفری
  • 225 شنبلیله

توجه داشته باشید که این مقدار سبزی، بعد از پاک کردن و شستن است. بنابراین باید کمی بیشتر خرید کنید تا با کسر دور ریز سبزی بتوانید مقدار بالا را آماده کنید.

 

نکاتی درمورد سبزی قورمه سبزی

نسبت سبزی‌های مختلف در قورمه سبزی بستگی به ذائقه افراد خانواده دارد. ولی در هر حال اگر تره زیاد باشد طعم خورشت شما تند خواهد شد. اسفناج زیاد، به خورشت مزه خورشت آلو اسفناج می‌دهد. شنبلیله زیاد آن را تلخ می‌کند و بوی گشنیز هم در این سبزی نباید خیلی محسوس باشد.

هنگام سرخ کردن سبزی قورمه، روغن سبزی را اول به آن اضافه کنید و به اصطلاح نگذارید آب سبزی خشک شود و بعد روغن بریزید. چون رنگ روغن روی خورشت جا افتاده و سبزی آن سبز و خوش رنگ می‌شود.

اگر می‌خواهید سبزی قورمه را در فریزر نگهداری کنید، بهتر است آن را سرخ نشده در فریزر بگذارید و موقع پخت سرخ کنید، زیرا سالم‌تر و خوش‌رنگ‌تر است. از نظر بهداشت غذا، روغن مایع نباید یخ بزند و مصرف روغن جامد هم برای سلامتی مضر است.

بهتر است سبزی قورمه خیلی ریز خرد شود، زیرا خورشت بهتر جا می‌افتد (سبزی‌ای که درشت خرد شده باشد به خوبی نمی‌جوشد و جا نمی‌افتد). همچنین اگر سبزی هنگام خرد کردن آب انداخت، آب آن را دور نریزید و به خورشت اضافه کنید.

 

سایر خورشت‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

طرز تهیه قورمه سبزی به همراه فوت و فن‌های پخت

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *