سس باربیکیو چیست

سس باربیکیو چیست و به همراه چه غذایی بخوریم؟

سس باربیکیو (سس BBQ) سسی است که معمولا برای مرینیت کردن گوشت به خصوص انواع کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سس تا همین چند سال پیش بیشتر در ایالات متحده مشهور بود اما هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان آن را تهیه و مورد استفاده قرار می‌دهند. سس باربیکیو چیست و بهترین برندهای تولید کننده آن کدام‌اند؟ با سوپرمارکت انلاین فودوتو همراه ما باشید.

 

سس باربیکیو چیست

سس باربیکیو معمولا برای مرینیت کردن انواع کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد اولیه آن متفاوت است اما رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده این سس عبارت است از: گوجه فرنگی به همراه سرکه، شکر و گاهی پودر فلفل و پیاز است. شکر یکی از اجزای مهم سس تنوری است که باعث می‌شود سس، حین پخت حالت کاراملی پیدا کند و به خورد عصاره گوشت برود. این سس طعم مطبوعی دارد.

مشاهده و خرید

تاریخچه سس باربیکیو

اینکه این سس دارای ریشه در ایالات متحده است، درست بوده اما با این حال طرز تهیه این سس در کتاب‌های آشپزی قدیمی وجود ندارد. اما نکته ای که باعث شهرت این سس شده است فرهنگ کباب پزی در آمریکاست. آمریکایی‌ها برای طعم دار کردن کباب‌ها به روش‌های مختلفی روی آوردند و هر سرآشپزی به طبخ یک سس خاص پرداخت اما به مرور و با شهرت سس باربیکیو این سس جایگاه خاص خودش را در میان کباب دوستدان پیدا کرد. اما برند هاینز بود که با تولید انبوه و تبلیغات گسترده این سس را به جهانیان معرفی کرد و جایگاه خود را به عنوان مهمترین تولید کننده سس در جهان جا انداخت.

 

با چه غذایی بخوریم؟

معمولا از این سس برای طعم دادن به غذاهایی مانند گوشت، مرغ، پیتزا و پاستا، ماهی، سیب زمینی چیز برگر، هات داگ، کورن داگ و همبرگر استفاده می‌شود. طعم دودی این سس طرفداران بسیار زیادی دارد که به شما هم توصیه می‌کنیم حتما یکبار این سس را امتحان کنید مطمئنا از طعم آن لذت خواهید برد.

 

سایر سس‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *