طرز تهیه آفوگاتو

طرز تهیه آفوگاتو دسر معروف ایتالیایی

وقتی نوبت به معروف‌ترین دسرهای ایتالیایی می‌رسد، آفوگاتو در کنار تیرامیسو و پاناکوتا در بالای لیست قرار می‌گیرد. طرز تهیه آفوگاتو بسیار ساده است و شاید همین مهم‌ترین دلیل محبوبیت‌اش باشد. معمولا مواد تشکیل دهنده آفوگاتو بستنی وانیلی، اسپرسو و شکلات رنده شده هستند که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‎شوند.

 

فوت و فن تهیه آفوگاتو

آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنای “غرق شده”است. 1 اسکوپ بستنی یا جلاتو که به آرامی درون قهوه گرم آب می‌شود! قهوه گرم و بستنی سرد در کنار هم، ترکیب طعم‌های تلخ و شیرین دسر آفوگاتو را می‌سازند! گرمای قهوه باعث آب شدن بستنی می‌شود و طعمی دلچسب ایجاد می‌کند. برای درست کردن این دسر تنها کاری که باید بکنید این است که دو اسکوپ بستنی وانیلی را داخل لیوان یا ظرف دسر بریزید و یک شات اسپرسو گرم را به آن اضافه کنید. کمی شکلات رنده شده روی بستنی بریزید و آفوگاتو را سریع سرو کنید. نسبت قهوه به بستنی تنها نکته مهم در تهیه این دسر است. معمولا برای هر نفر 1 الی 2 اسکوپ بستنی و یک شات قهوه اسپرسو در نظر گرفته می‌شود. به جای اسپرسو می‌توانید از قهوه دمی غلیظ هم استفاده کنید.

 

سایر دسرهای خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

طرز تهیه آفوگاتو

وقتی نوبت به معروف‌ترین دسرهای ایتالیایی می‌رسد، آفوگاتو در کنار تیرامیسو و پاناکوتا در بالای لیست قرار می‌گیرد. طرز تهیه آفوگاتو بسیار ساده است و شاید همین مهم‌ترین دلیل محبوبیت‌اش باشد.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان کل 5 دقیقه
تعداد 1 نفر

مواد لازم

  • 2 اسکوپ بستنی یا جلاتو وانیلی
  • 1 شات قهوه اسپرسو
  • شکلات رنده شده

دستور العمل‌

  • درون یک لیوان یا دسرخوری کوچک دو اسکوپ بستنی بریزید.
  • اسپرسو گرم را به بستنی اضافه کنید.
  • روی آفوگاتو را با شکلات رنده شده یا پودر کاکائو تزیین کنید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز