طرز تهیه تخم مرغ عسلی

طرز تهیه تخم مرغ عسلی به همراه زمان پخت + فوت و فن

تخم مرغ عسلی یک صبحانه مقوی است که معمولا مادران برای کودکان خود تهیه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه تخم مرغ عسلی را به شما آموزش دهیم با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن‌های پخت تخم مرغ عسلی

یکی از نکاتی که هنگام تهیه تخم مرغ عسلی باید به آن توجه کنیم این است که حتما تخم مرغ‌ها را قبل از پختن از یخچال بیرون بگذاریم تا هنگام پخت ترک نخورد.

زمان تخم مرغ عسلی با زرده شل، ۴ تا ۶ دقیقه، زرده با شلی متوسط ۶ تا ۸ دقیقه و زرده سفت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان لازم است. بلافاصله بعد از اینکه تخم مرغ را پختید روی آن آب سرد بریزید تا هم پخت تخم مرغ متوقف شود هم پوست آن راحت‌تر کنده شود.

معمولا تخم مرغ عسلی را با نمک و فلفل سیاه میل می‌کنند؛ البته اگر برای کودکان آن را تهیه می‎کنید بهتر است از فلفل استفاده نکنید. همچنین می‌توانید این نوع تخم مرغ را با نان تست به یک صبحانه کامل تبدیل کنید.


سایر املت‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید


طرز تهیه تخم مرغ عسلی

تخم مرغ عسلی یک صبحانه مقوی است که معمولا مادران برای کودکان خود تهیه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه تخم مرغ عسلی را به شما آموزش دهیم.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 5 دقیقه
زمان کل 10 دقیقه
تعداد 3 نفر

مواد لازم

  • 3 عدد تخم مرغ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • برای تهیه تخم مرغ عسلی باید توجه داشته باشید که سفیده آن کاملا بسته شود و زرده آن کمی شل باشد.
  • بعد از اینکه تخم مرغ‌ها را شستید؛ آن‌ها را درون قابلمه قرار داده و تا جایی که روی همه تخم مرغ‌ها آب بگیرید، درون قابلمه آب بریزید.
  • قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید، هنگامی که آب جوش آمد تا ده بشمارید و بلافاصله به کمک یک کفگیر تخم مرغ‌ها را از آب خارج کنید.
  • بلافاصله بعد از اینکه تخم مرغ‌ها را خارج کردید آن را زیر شیر آب سرد بگیرید تا هم پوست آن راحت‌تر کنده شود و هم فرآیند پخت تخم مرغ متوقف شود. در غیر اینصورت ممکن است زرده تخم مرغ بیشتر سفت شود.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز