طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

خامه فرم گرفته خامه‌ای پرچرب است، که با همزن دستی یا برقی آنقدر هم زده می‌شود تا بافتی نرم و پف دار پیدا کند که قابل فرم دادن با قیف و ماسوره باشد. خامه فرم گرفته معمولا طعمی شیرین دارد. برای شیرین کردن خامه فرم گرفته از شکر دانه ریز یا پودر قند استفاده می‌شود، چون دانه‌های ریزی دارد و به آسانی درون خامه حل می‌شود. از وانیل هم می‌توانید برای طعم دادن به خامه فرم گرفته استفاده کنید. خامه فرم گرفته باید با خامه‌ای که درصد چربی بالایی دارد درست شود(حداقل 30 درصد). در این مطلب طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه را به شما آموزش خواهیم داد.

 

خامه فرم گرفته چیست؟

خامه فرم گرفته خامه‌ای است که برای تزیین روی کاپ کیک و انواع شیرینی و دسر به کار می‌رود. چیزی که خامه فرم گرفته را منحصر به فرد می‌کند، بافت آن است. علت فرم گرفتن این خامه درصد چربی بالای موجود در آن است. وقتی که خامه پرچرب با همزن زده می‌شود، حباب‌های هوا به داخل بافت آن نفوذ می‌کنند و با کمک چربی موجود در خامه، توده‌ای از حباب هوا را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که حجم خامه بعد از زده شدن دو برابر می‌شود. برای پایدارتر کردن بافت خامه فرم گرفته از پودر ژلاتین هم می‌توان استفاده کرد.

استفاده از محصولات لبنی کم چرب(مانند خامه کم چرب) باعث می‌شود خامه بدست آمده آبکی و ناپایدار باشد. به عنوان مثال شیر پرچرب هم با فرنچ پرس کف ایجاد می‌کند و حالت فومی می‌گیرد ولی این فوم قابل شکل دادن نیست چون درصد چربی کمی دارد.

 

فوت و فن تهیه خامه فرم گرفته

در طرز تهیه خامه فرم گرفته خامه پرچرب با همزن برقی یا دستی هم زده می‌شود. درست است که می‌توانید این کار را با همزن دستی هم انجام دهید ولی زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد و کار آسانی نیست. خامه فرم گرفته خانگی معمولا با وانیل، شکر، قهوه، شکلات و انواع اسانس‌ها طعم‌دار می‌شود. همچنین می‌توانید از یک پایدار کننده مانند پودر ژلاتین و پودر خامه برای جلوگیری از نرم شدن خامه استفاده کنید.

برای درست کردن خامه فرم گرفته حتما از ظرف استیل یا پیرکس یا بلور استفاده کنید. این ظروف سریع‌تر خنک می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است. همچنین بهتر است از کاسه بزرگ برای این کار استفاده کنید تا خامه خوب هوادهی شود. همانطور که توضیح دادیم، در این دستور باید از خامه پرچرب(حداقل 30 درصد چربی) استفاده کنید. اگر از پودر قند استفاده می‌کنید، آن را حتما قبل از استفاده الک کنید تا دانه‌های درشت آن جدا شوند چون در کیفیت خامه تاثیر زیادی دارند. کاسه و پره‌های همزن را قبل از شروع به کار بشویید و برای حداقل 30 دقیقه درون فریزر بگذارید تا کاملا خنک شوند. خامه‌ای که استفاده می‌کنید هم باید سرد و خنک باشد.

 

سایر شیرینی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

خامه فرم گرفته خامه‌ای پرچرب است، که با همزن دستی یا برقی آنقدر هم زده می‌شود تا بافتی نرم و پف دار پیدا کند که قابل فرم دادن با قیف و ماسوره باشد. خامه فرم گرفته معمولا طعمی شیرین دارد. برای شیرین کردن خامه فرم گرفته از شکر دانه ریز یا پودر قند استفاده می‌شود، چون دانه‌های ریزی دارد و به آسانی درون خامه حل می‌شود.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
زمان کل 1 ساعت 10 دقیقه

مواد لازم

  • 400 میلی‌لیتر خامه صبحانه
  • 100 گرم پودر قند یا خامه صبحانه

دستور العمل‌

  • خامه صبحانه را باز کنید و محتویات آن را درون کاسه بریزید. اگر خامه آب اضافی دارد، حتما آن را جدا کنید و دور بریزید تا خامه شل نشود.
  • پودر قند را به خامه اضافه کنید و با چنگال در حد مخلوط شدن هم بزنید.
  • ظرف را برای 30 دقیقه داخل فریزر قرار بدهید. بعد از 30 دقیقه ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و مواد را با چنگال در حد مخلوط شدن هم بزنید.
  • این کار را برای دو الی 3 بار انجام دهید و هر بار خامه را از فریزر بیرون بیاورید و با چنگال مخلوط کنید.
  • سپس خامه را با همزن برقی مخلوط کنید. در ابتدای کار خامه حالت شل و روان به خود می‌گیرد ولی بعد از چند دقیقه سفت می‌شود.
  • اگر آشپزخانه شما هوای گرمی دارد حتما کاسه را درون یخ قرار بدهید.
  • بعد از چند دقیقه هم زدن خامه با دور تند همزن، خامه سبک می‌شود و حجم آن زیاد می‌شود.
  • بعد از حدود 10 دقیقه هم زدن خامه، بافت حجیم و پف‌دار می‌شود و رد همزن روی آن باقی می‌ماند.
  • در این مرحله خامه شما آماده است و میتوانید از آن برای تزیین انواع دسر و کیک استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز