طرز تهیه دولسه دلچه

طرز تهیه دولسه دلچه خانگی به همراه فوت و فن‌ها

دولسه دلچه در لغت به معنای شیر شیرین شده است. گفته می‌شود دولسه دلچه برای اولین بار در آمریکای لاتین با حرارت دادن آرام شیر درست شده است. از دولسه دلچه برای تهیه انواع کیک و کاپ کیک و دسر می‌توانید استفاده کنید. یکی از دسرهای معروفی که با دولسه دلچه درست می‌شود بانوفی پای است. دلسه دلچه صنعتی از حرارت دادن مخلوط شیر، شکر، وانیل برای مدت طولانی بدست می‌آید. برای درست کردن دلسه دلچه در خانه باید از شیرعسلی استفاده کنید(شیر غلیظ شیرین). در این مطلب طرز تهیه دولسه دلچه را به شما آموزش خواهیم داد.

 

فوت و فن تهیه دولسه دلچه 

برای درست کردن دولسه دلچه در خانه به شیر عسلی(condensed milk) نیاز دارید. شیر عسلی از حرارت دادن شیر و شکر برای مدت زمان طولانی بدست می‌آید. در روند تولید این فرآورده 60 درصد آب شیر تبخیر می‌شود و با افزودن شکر، ماده‌ای شیرین، غلیظ و کاراملی بدست می‌آید. شیر عسلی در قوطی‌های فلزی به صورت آماده به فروش می‌رسد ولی اگر نتوانستید شیر عسلی آماده پیدا کنید می‌توانید آن را در خانه نیز درست کنید. از دولسه دلچه به عنوان فیلینگ کیک و کاپ کیک و کوکی می‌توانید استفاده کنید. همچنین دولسه دلچه با قهوه و بستنی هم طعم خوبی دارد.

 

تفاوت دولسه دلچه و کارامل

کارامل از حرارت دادن شکر و اضافه کردن خامه و کره به آن درست می‌شود ولی دولسه دلچه از حرارت دادن شیر و شکر به دست می‌آید. هر دو این فرآورده‌ها بافتی کاراملی دارند ولی مواد اولیه و نسبت آن‌ها متفاوت است. همچنین دولسه دلچه به شیرینی کارامل نیست.

 

سایر سس‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه دولسه دلچه

دولسه دلچه در لغت به معنای شیر شیرین شده است. گفته می‌شود دولسه دلچه برای اولین بار در آمریکای لاتین با حرارت دادن آرام شیر درست شده است.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت 45 دقیقه
زمان کل 1 ساعت 50 دقیقه

مواد لازم

  • 1 قوطی 400 گرمی شیر عسلی

دستور العمل‌

  • فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • شیر عسلی را درون یک ظرف پیرکس که بتوانید درون فر بگذارید بریزید.
  • روی ظرف را به خوبی با فول آلومینیوم بپوشانید.
  • ظرف را درون یک سینی فر گود قرار دهید و درون سینی به ارتفاع 2.5 سانتی‌متر آب داغ بریزید.
  • سینی را درون فر بگذارید و اجازه دهید برای 1 ساعت و 45 دقیقه داخل فر باقی بماند.
  • بسته به رنگی که دوست دارید دولسه دلچه داشته باشد می‌توانید زمان پخت را کم و زیاد کنید.
  • ظرف را از فر بیرون بیاورید و اجازه بدهید خنک شود و سپس با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود و هیچ گلوله‌ای درون دلسه دلچه باقی نماند.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز