طرز تهیه سس سالاد سزار

طرز تهیه سس سالاد سزار مخصوص به همراه نکات

مهم‌ترین چیز در یک سالاد سزار خوشمزه، سس سزار آن است. به طور سنتی، سس سالاد سزار با روغن زیتون، زرده تخم مرغ، سس ورسترشایر، لیمو، خردل، سیر و فلفل تهیه می‌شود. اما بهتر است به دلیل خام بودن تخم زرده تخم مرغ در این سس آن را حذف کنید. در این مطلب طرز تهیه سس سالاد سزار را به شما آموزش خواهیم داد.

 

سس سالاد سزار بدون مایونز

اگر دوست ندارید از سس مایونز در سالاد استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از ماست یونانی استفاده کنید. سس سالاد سزار با ماست یونانی سبک‌تر و سالم‌تر است و مناسب افرادی است که به هر دلیل سس مایونز در سالاد را نمی‌پسندند. مواد این سس عبارتند از: ماست یونانی، پنیر پارمزان، روغن زیتون، آب لیمو، خردل و سیر. تمام مواد را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست و به شکل کرم در بیایند.

 

نکات طرز تهیه سس سالاد سزار

اگر بیش از حد به سالاد سزار مخلفات اضافه کنید، مزه آن تغییر می‌کند. به همین دلیل، بهتر است که تعداد این مخلفات را به یک یا نهایتا دو عدد محدود کنید. می‌توانید به جای پنیر پارمسان، از یک نوع پنیر دیگر در سس سزار خود استفاده کنید.

اگر پنیر پارمسان دوست ندارید یا قصد دارید که یک سالاد سزار متفاوت درست کنید، می‌توانید به جای پنیر پارمسان، از یک نوع پنیر دیگر در سس سزار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بلوچیز که یک نوع پنیر چرب و خوش طعم است. علاوه بر این، برای اینکه سس سزار بیشتر مزه لیمو داشته باشد، می‌توانید به جای سرکه سفید، از آبلیموی تازه در سس سزار استفاده کنید.

بهتر است که چند ساعت قبل از درست کردن سس سزار، روغن زیتون را در یخچال بگذارید. دلیل این کار این است که هرچه دمای روغن سردتر باشد، سفت‌تر می‌شود و در نتیجه، وقتی در حال مخلوط کردن مواد اولیه سس سزار هستید، سس شما وا نمی‌رود.

 

سایر سس‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه سس سالاد سزار

مهم‌ترین چیز در یک سالاد سزار خوشمزه، سس سزار آن است. به طور سنتی، سس سالاد سزار با روغن زیتون، زرده تخم مرغ، سس ورسترشایر، لیمو، خردل، سیر و فلفل تهیه می‌شود.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان کل 10 دقیقه
تعداد 2 نفر

مواد لازم

  • ¼ فنجان روغن زیتون
  • 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آبلیمو
  • 2 قاشق چایخوری سس خردل
  • نمک و فلفل
  • 3 قاشق غذاخوری سس مایونز کم چرب

دستور العمل‌

  • روغن زیتون، پنیر پارمسان، سرکه یا آبلیمو، خردل، نمک، فلفل را در ظرفی با هم مخلوط کنید.
  • آنقدر این مخلوط را هم بزنید تا سس سزار حالت کرمی به خود بگیرد. در این مرحله سس را بچشید، و اگر لازم بود، مقدار بیشتری نمک، فلفل، و سرکه سفید یا آبلیمو به آن اضافه کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز