طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک درکمتر از یک ربع! +عکس

قهوه ترک شیوه‌ای از سرو قهوه در خاورمیانه و برخی کشورهای عضو بالکان است که دانه‌های برشته‌شده و سپس کاملا پودر شده قهوه در قهوه‌جوشی به نام جذوه جوشانده و در فنجان سرو می‌شوند. دانه‌های پودر شده قهوه در فنجان می‌توانند ته‌نشین شوند می‌توان برای طعم دادن به قهوه از شکر استفاده می‌شود. در این مقاله طرز تهیه قهوه ترک را به شما آموزش خواهیم داد.

 

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک به شیوه خاصی از آماده‌سازی قهوه اطلاق می‌شود و نه نوع خاصی از قهوه! دانه‌های قهوه ترک تا بیشترین حدی که ممکن است خرد و کوبیده می‌شوند؛ برای آسیاب کردن قهوه، دانه‌های قهوه را در هاون می‌کوبند یا از آسیاب سنگی استفاده می‌کنند. اکثر آسیاب‌ها خانگی قهوه نمی‌توانند دانه‌های قهوه را به میزان کافی آسیاب کنند. بهترین قهوه ترک از دانه‌های قهوه‌ای آماده می‌شود که به‌تازگی برشته شده‌اند و درست پیش از جوشاندن، آسیاب شده‌اند. قهوه آسیاب شده و برشته را می‌توان خرید و نگه‌داری کرد اما با گذشت زمان، طعم و مزه‌اش را از دست خواهد داد.

مشاهده و خرید از دیجی کالا

قهوه ترک را با چی بخوریم؟

سرو قهوه ترک نیز آداب سنتی و مخصوص به خود را دارد. قهوه ترک معمولا با یک لیوان آب سرد سرو می شود. آب سرد را قبل از نوشیدن قهوه مصرف می کنند تا طعم دهان تازه شده و مزه قهوه قوی تر حس شود. میتوانید یک گلبرگ گل رز یا برشی نازک از سیب روی آب قرار دهید تا آب عطری ملایم داشته باشد. همچنین معمول است چیزی شیرین مانند شکلات یا راحت الحلقوم در کنار قهوه سرو شود.

 

سایر خوراکی‌هایی که با قهوه درست می‌شوند

 

طرز تهیه قهوه ترک در خانه

قهوه ترک شیوه‌ای از سرو قهوه در خاورمیانه و برخی کشورهای عضو بالکان است که دانه‌های برشته‌شده و سپس کاملا پودر شده قهوه در قهوه‌جوشی به نام جذوه جوشانده و در فنجان سرو می‌شوند. دانه‌های پودر شده قهوه در فنجان می‌توانند ته‌نشین شوند می‌توان برای طعم دادن به قهوه از شکر استفاده می‌شود.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 5 دقیقه
زمان کل 10 دقیقه
تعداد 1 نفر

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری قهوه ترک
  • 1 قاشق مرباخوری شکر
  • 1 فنجان آب

دستور العمل‌

  • ابتدا مواد را در یک قهوه جوش ریخته و به خوبی هم بزنید.
  • حالا قهوه جوش را به صورت کج بر روی شعله قرار داده و دائما هم بزنید.
  • قبل از اینکه قهوه جوش بیاید و دقیقا هنگامی که کف کرد قهوه شما حاضر است.
  • توجه داشته باشید که هرگز نباید قهوه جوش بیاید، زیرا طعم آن عوض خواهد شد.
  • برای سرو توصیه می‌کنیم ابتدا کف قهوه را درون فنجان و سپس قهوه را بریزید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز