طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت ساده و خوشمزه

همانطور که می‌دانید قورمه سبزی یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا با عطر و طعم خوبش توانسته به یک غذای محبوب در تمام شهرهای ایران تبدیل شود. قورمه سبزی معمولا با گوشت گوسفند، لوبیا قرمز و سبزیجات معطر پخته می‌شود. اگر دوست دارید نسخه‌های متفاوتی از قورمه سبزی را امتحان کنید یا اینکه دوست دارید یک غذای کاملا گیاهی بخورید، باید بگوییم شما می‌توانید قرمه سبزی را بدون گوشت بپزید و از طعم و عطر آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت یا قورمه سبزی گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه قورمه سبزی با قارچ

به طور سنتی قورمه سبزی با گوشت گوسفند پخته می‌شود ولی برخی از افراد به دلیل داشتن بیماری‌ یا داشتن رژیم‌های غذایی خاص نمی‌توانند از گوشت قرمز استفاده کنند. این افراد می‌توانند از قارچ یا سویا به عنوان جایگزین گوشت در قورمه سبزی استفاده کنند. برای درست کردن قورمه سبزی با قارچ برای 6 نفر به 250 گرم قارچ ریز نیاز خواهید داد. بعد از شستن قارچ‌ها، آن‌ها را با کمی روغن و آبلیمو تفت دهید تا سرخ شوند و زمانی که خورشت در یک ساعت پایانی پخت بود قارچ‌های سرخ شده را به خورشت اضافه کنید.

 

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا

برای پخت قورمه سبزی بدون گوشت از سویا درشت هم می‌توانید استفاده کنید که بعد از پخت بافتی شبیه به گوشت پیدا می‌کند. البته برای پخت و استفاده از سویا در انواع غذاها باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. سویا را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید، سپس آن را آبکش کنید. به سویا کمی آب اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و صبر کنید تا آب به جوش آید. پس از اینکه آب به جوش آمد، به ازای هر ۲۰۰ گرم سویا، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و پس از یک دقیقه حرارت را خاموش کنید. سویا را در در آبکش ریخته و با دست خوب فشار دهید تا آب موجود در آن کاملا خارج شود. از این سویا می‌توانید در پخت قورمه سبزی استفاده کنید.

 

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

همانطور که می‌دانید قورمه سبزی یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا با عطر و طعم خوبش توانسته به یک غذای محبوب در تمام شهرهای ایران تبدیل شود. قورمه سبزی معمولا با گوشت گوسفند، لوبیا قرمز و سبزیجات معطر پخته می‌شود. اگر دوست دارید نسخه‌های متفاوتی از قورمه سبزی را امتحان کنید یا اینکه دوست دارید یک غذای کاملا گیاهی بخورید، باید بگوییم شما می‌توانید قرمه سبزی را بدون گوشت بپزید و از طعم و عطر آن لذت ببرید.
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت 1 ساعت 30 دقیقه
زمان کل 2 ساعت 30 دقیقه
تعداد 2 نفر

مواد لازم

  • 200 گرم سبزی قرمه (تره، جعفری، کمی شنبلیله)
  • 100 گرم لوبیا قرمز پخته شده
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
  • 1 عدد پیاز
  • 3 عدد لیمو عمانی
  • روغن به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • ابتدا پیاز را با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم.
  • لوبیا پخته شده و سبزی سرخ شده را به پیاز داغ اضافه می‌کنیم.
  • به مقدار لازم آب درون خورشت میریزیم و می‌گذاریم خورشت خوب جا بیوفتد.
  • بهتر است از قابلمه کوچک استفاده کنید و زیاد آب درون خورشت نریزید تا غذا آبکی نشود.
  • 30 دقیقه آخر پخت لیمو عمانی‌ها را اضافه کنید.
  • خورشت را با برنج زعفرانی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز