طرز تهیه نرگسی بادمجان

طرز تهیه نرگسی بادمجان غذای ساده و سریع

بسیاری از ما از خوردن غذاهای تکراری خسته شدیم و از طرفی تنوع غذایی کمک می‌کند تا مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری به بدن برسند. همچنین با گران‌تر شدن گوشت و مرغ تهیه انواع خورشت و غذاهای سنتی کمی سختر شده است. داشتن بادمجان در یخچال دقیقا مثل داشتن مرغ است! خیلی ساده می‌توان با آن یک غذای خوشمزه و سالم را تهیه کرد. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه نرگسی بادمجان را به شما آموزش دهیم. با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن پخت نرگسی بادمجان

بادمجان هنگام سرخ شدن مقدار زیادی روغن به خود جذب می‌کند به همین دلیل بهتر است از تابه نچسب مناسب استفاده کنید تا هنگام سرخ کردن نیاز به روغن زیاد نداشته باشید.

در برخی از دستورهای پخت از مقداری رب گوجه فرنگی و پیاز داغ برای تهیه نرگسی استفاده می‌شود که این به ذائقه شما بستگی دارد و استفاده از آن‌ها الزامی نیست.

 

سایر غذاهای خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه نرگسی بادمجان
پرینت Pin
5 از 1

طرز تهیه نرگسی بادمجان

بسیاری از ما از خوردن غذاهای تکراری خسته شدیم و از طرفی تنوع غذایی کمک می‌کند تا مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری به بدن برسند. همچنین با گران‌تر شدن گوشت و مرغ تهیه انواع خورشت و غذاهای سنتی کمی سختر شده است. داشتن بادمجان در یخچال دقیقا مثل داشتن مرغ است! خیلی ساده می‌توان با آن یک غذای خوشمزه و سالم را تهیه کرد.
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
زمان کل 1 ساعت 30 دقیقه
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • 6 عدد بادمجان
  • 2 عدد گوجه فرنگی
  • 3 عدد تخم مرغ
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • برای شروع بهتر است پوست بادمجان‌ها را گرفته و آن‌ها به مدت 30 دقیقه در آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. و در نهایت آن‌ها را به خوبی شسته و اجازه دهید کاملا خشک شود.
  • حالا بادمجان‌ها را حلقه حلقه کرده و درون یک ماهیتابه نچسب با مقدار کمی روغن سرخ کنید. هنگامی که بادمجان‌ها طلایی شد سرخ کردن آن‌ها را متوقف کنید و آن‌ها را درون یک بشقاب بریزید.
  • حالا گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده و آن‌ها را با مقدار کمی روغن تفت دهید، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به گوجه فرنگی زده و بادمجان‌ها را بر روی گوجه فرنگی بچینید.
  • درب تابه را گذاشته و اجازه دهید، تا آب گوجه فرنگی کشیده شود و مقداری بادمجان و گوجه با آب گوجه بپزد. حالا تخم‌مرغ‌ها و مقداری نمک و فلفل را درون یک کاسه ریخته و با یک چنگال و یا همزن برقی کمی هم زده و آن را بر روی تمام مواد موجود در تابه بریزید.
  • هنگامی که تخم‌ها به خوبی پخته شد غذای شما آماده است و می‌توانید نرگسی را از تابه خارج کرده و درون یک بشقاب یا دیس بکشید.این غذا را می‌توان با پیاز تازه، سبزی خوردن و انواع ترشی نوش جان کرد.
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. لیلا بیک زاده پاسخ

    باتشکر ،فراوان خدا کنه همه بتونن این غذاهای خوشمزه رو درست کنن وازشون لذت ببرن .خدا برای همه درست کنه انشاالله بازم ممنون

  2. سینا حیدرزاده پاسخ

    5 stars
    سلام.
    امیدوارم بادمجان تو یخچال ما ایرانی ها پیدا بشه تا ما هم بتونیم نرگسی بخوریم.
    باور کنید اصلا به روغن هم نیاز نداریم به جورایی با آب درستش میکنیم…
    “این حقیقت داره”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز