طرز تهیه هات داگ

طرز تهیه هات داگ رستورانی به همراه فوت و فن ها

هات داگ یکی از غذاهای فست فودی است که تقریبا مورد علاقه همه کسانی است که سوسیس و کالباس دوست دارند. هات داگ که به آن فرانکفورتر و وینر هم گفته می شود یک نوع سوسیس سرخ شده و یا آب پز شده است که داخل نان مخصوص هات داگ قرار داده می‌شود و با پیاز کاراملی شده یا خام و سس کچاپ و خردل سرو می‌شود. در این مطلب طرز تهیه هات داگ رستورانی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

هات داگ چیست؟

هات داگ که به آن فرانکفورتر و وینر هم گفته می شود یک نوع سوسیس سرخ شده و یا آب پز شده است که داخل نان مخصوص هات داگ قرار داده می‌شود. چاشنی‌های هات داگ معمولا شامل، خردل، کچاپ، سس مایونز، پنیر رنده شده و پیاز کاراملی شده هستند. بسیاری بر این عقیده هستند که هات داگ برای اولین بار در آلمان و شهر فرانکفورت درست شده و بعد به کشورهای دیگر مثل آمریکا صادر شده است و به یک غذای خیابانی خوشمزه و محبوب تبدیل شده.

مشاهده و خرید

نان مخصوص هات داگ 

در سال 1904 در ایالت لوئیزیانا یک نمایشگاه خرید برگزار شده بود. آنتوت یک مغازه دار آلمانی بود در این نمایشگاه به فروش هات داگ‌هایی می‌پرداخت که اسم آن‌ها را فرانکفورتر گذاشته بود. این هات داگ‌ها آنقدر داغ بودند که نگه‌ داشتن آن‌ها برای مشتریان سخت بود. به همین دلیل این مغازه دار به همراه هر هات داگ یک دستکش هم به مشتری‌های خود قرض می‌داد. اما خیلی از افراد دستکش‌ها را به آنتون برنمی‌گرداندند. او از برادرش که نانوا بود یک راه حل برای این مشکل درخواست کرد و برادرش هم نان‌هایی پخت که دقیقا به اندازه هات داگ‌های فرانکفورتر بودند. کم کم این نان‌ها بین بقیه مهاجران آلمانی در آمریکا هم محبوب شدند.

 

مخلفات هات داگ چیست؟

اولین و بهترین سسی که برای سرو هات داگ می‌توانید امتحان کنید سس خردل است. طعم سس خردل مکمل طعم شور هات داگ است. اگر طعم سس خردل را دوست ندارید می‌توانید از سس کچاپ یا ترکیبی از سس خردل و کچاپ هم برای هات داگ استفاده کنید. سس مایونز، هالوپینو و چیلی از دیگر سس‌هایی هستند که طعم خوبی به ساندویچ شما خواهند داد. مخلفات هات داگ با ساندویچ‌های معمول کمی فرق دارد و بهتر است هات داگ را با خیارشور و گوجه فرنگی میل نکنید.

یکی از موادی که روی ساندویچ های هات داگ آلمانی یا آمریکایی ریخته می‌شود، پیاز کاراملی شده یا خام است. پیاز نگینی خرد شده باعث می‌شود ساندویچ هات داگ شما کرانچی و تند شود و پیاز کاراملی شده طعم شیرین و ملایم‌تری به آن اضافه می‌کند. اگر دوست داشته باشید ساندویچ کمی چرب‌تر باشد می‌توانید از پنیر چدار ورقه‌ای استفاده کنید.  در برخی از دستورهای پخت از ترکیب کلم قرمز، کاهو و هویج رنده شده هم در کنار هات داگ استفاده می‌شود که می‌توانید آن را امتحان کنید. 


سایر ساندویچ‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید


طرز تهیه هات داگ

هات داگ یکی از غذاهای فست فودی است که تقریبا همه دوست دارند. هات داگ که به آن فرانکفورتر و وینر هم گفته می شود یک نوع سوسیس سرخ شده و یا آب پز شده است که داخل نان مخصوص هات داگ قرار داده می‌شود و با پیاز کاراملی شده یا خام و سس کچاپ و خردل سرو می‌شود.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
زمان کل 20 دقیقه
تعداد 3 نفر

مواد لازم

  • 3 عدد هات داگ
  • 3 عدد نان هات داگ
  • روغن یا کره برای سرخ کردن
  • سس خردل
  • سس کچاپ
  • 2 قاشق غذاخوری پیاز نگینی خرد شده
  • پنیر چدار ورقه ای

دستور العمل‌

  • روی هات‌ داگ‌ها را با چاقو یک شکاف ایجاد کنید به طوری که نصف نشوند.
  • درون ماهیتابه کمی روغن یا کره بریزید و بگذارید هات‌ داگ ها کاملا سرخ شوند.
  • اگر دوست دارید هات داگ پف کند می‌توانید قبل از سرخ کردن، هات داگ‌ها را برای 5 دقیقه داخل آب جوش بجوشانید و بعد سرخ کنید.
  • برای درست کردن هات داگ بهتر است از نان مخصوص هات داگ استفاده کنید. نان هات داگ را معمولا از بالا برش می‌زنند. یک برش روی نان هات داگ بزنید و کمی سس داخل نان بریزید.
  • پنیر چدار ورقه‌ای شده را داخل نان قرار دهید. داخل هر تکه نان یک عدد هات داگ سرخ شده قرار دهید و روی آن سس خردل و کچاپ و پیاز نگینی شده بریزید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز