طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی + فوت و فن

پوره سیب زمینی همانطور که از نامش پیداست با سیب زمینی پوره شده درست می‌شود. از شیر، کره و نمک و فلفل نیز معمولا در طرز تهیه پوره سیب زمینی استفاده می‌شود. از پوره سیب زمینی می‌توانید به عنوان دورچین کنار غذای اصلی خود که ترکیبی از سبزیجات و انواع گوشت و استیک است استفاده کنید. طرز تهیه پوره سیب زمینی را در فودوتو بخوانید.

 

درست کردن پوره سیب زمینی روش‌های متفاوتی دارد ولی مهمترین گزینه برای داشتن پوره سیب زمینی نرم و کرمی استفاده از سیب زمینی مناسب است. بهتر است برای درست کردن این غذا از سیب زمینی طلایی استفاده کنید. سیب زمینی طلایی یا زرد برای پخت و پز و تهیه پوره استفاده می‌شود. این نوع از سیب زمینی دارای پوستی نازک، رنگی زرد و ظاهری صاف است و درون آن زرد و تا حدودی سفید است.

 

نکات مهم در تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی جزو غذاهایی آسان محسوب می‌شود، اما چند نکته و ترفند می‌تواند باعث شود که همیشه پوره سیب زمینی نرم و خوش طعمی داشته باشید.

  • بهتر است از آب سرد برای شروع پخت سیب زمینی‌ها استفاده کنید. استفاده از آب سرد این اطمینان را می‌دهد که بافت سیب زمینی به طور یکسان پخته شود. اگر با آب گرم یا آب جوش شروع به پخت سیب زمینی‌ها بکنید ممکن است سطح خارجی سیب زمینی بپزد و داخل آن سفت و ترد باقی بماند.
  • کره و خامه را قبل از مخلوط کردن با سیب زمینی گرم کنید. کره و شیر گرم راحت‌تر با سیب زمینی مخلوط می‌شوند.
  • از پوره ساز استفاده کنید. اگر سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شده باشند و شیر و کره گرم باشند نباید مشکلی برای پوره کردن سیب زمینی‌ها با پوره ساز داشته باشید. برای درست کردن پوره سیب زمینی هیچوقت از غذاساز یا همزن استفاده کنید چون باعث می‌شود پوره حالت چسبناک به خود بگیرد.

 

روش تهیه پوره سیب زمینی با پنیر

اگر طعم پنیر خامه ای را دوست دارید می‌توانید کمی به پوره سیب زمینی اضافه کنید. قطعات پنیر خامه‌ای که به دمای اتاق رسیده است را به مکعب های 2 سانتی متری برش بزنید تا راحت با دمای سیب زمینی آب شوند.

 

آیا می‌توان پوره سیب زمینی را دوباره گرم کرد؟

بله شما می‌توانید پوره سیب زمینی را در مایکروویو دوباره گرم کنید. فقط کافی است ظرف پوره سیب زمینی را برای چند دقیقه داخل مایکروویو بگذارید و بعد از گرم شد خوب هم بزنید تا بافت آن یکسان شود. همچنین می‌توانید پوره سیب زمینی را درون فر را روی گاز گرم کنید، فقط بهتر است هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید و اگر لازم بود کمی کره و ادویه قبل از سرو به آن اضافه کنید.

 

سایر غذاهای خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی همانطور که از نامش پیداست با سیب زمینی پوره شده درست می‌شود. از شیر، کره و نمک و فلفل نیز معمولا در طرز تهیه پوره سیب زمینی استفاده می‌شود.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
زمان کل 1 ساعت 10 دقیقه
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • 3 عدد سیب زمینی
  • کره به مقدار لازم
  • 1 پیمانه شیر
  • نمک و فلفل و ادویه

دستور العمل‌

  • سیب زمینی‌ها را با کمی آب بپزید و بعد از پختن پوست آن‌ها را جدا کنید.
  • سیب زمینی را با پوره ساز پوره کنید.
  • کره آب شده را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید تا به طور کامل به خورد سیب زمینی برود. مقدار کره‌ای که به سیب زمینی اضافه می‌کنید بر اساس ذائقه شما می‌تواند کم و زیاد شود.
  • در این مرحله نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید و مخلوط کنید.
  • در مرحله آخر شیر گرم را کم کم به پوره اضافه کنید، چون به خاطر نوع سیب زمینی مقدار شیری که لازم است به آن اضافه کنید کم و زیاد می‌شود.
  • بعد از اینکه بافت پوره نرم و کرمی شد می‌توانید آن را با تکه‌ای کره و جعفری خرد شده تازه تزیین کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز