طرز تهیه ژله انار

طرز تهیه ژله انار مخصوص یلدا + عکس

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مهمترین دسرهای شب یلدا آشنا کنیم. طرز تهیه ژله انار را در سایت آشپزی فودوتو بخوانید.

 

فوت و فن‌های تهیه ژله انار چیست؟

اگر می‌خواهید ژله با بافت منسجمی داشته باشید توصیه می‌کنیم از آب کمتری استفاده کنید. در این دستور تهیه ما نیز همین کار را انجام دادیم. همچنین به دلیل اینکه دانه‌های انار ته نشین نشوند باید ژله را در دو مرحله داخل قالب بریزید.

روش‌های بسیار زیادی برای تزئین ژله انار وجود دارد اما ما در اینجا از بستنی (خامه) برای تزئین استفاده کردیم. می‌توانید از روش‌های دیگری نیز برای تزئین و تهیه این ژله استفاده کنید.

بسته به اینکه دمای داخل یخچال شما چقدر خنک است و چه مقدار ژله درست کرده باشید، این فرآیند می‌تواند بین ۲ الی ۳ ساعت، یا حتی یک شب کامل به طول بیانجامد.

مشاهده و خرید بهترین ژله

سایر ژله‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه ژله انار

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مهمترین دسرهای شب یلدا یعنی ژله انار آشنا کنیم.
زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان کل 2 ساعت

مواد لازم

  • 2 بسته پودر ژله انار
  • 1 پیمانه انار دانه شده
  • خامه فرم گرفته برای تزیین

دستور العمل‌

  • 1 بسته پودر ژله را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا مایع ژله یکدست و شفاف شود سپس داخل قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا ژله کمی خودش را بگیرد.
  • سپس قالب را از یخچال خارج کنید و دانه های انار را روی ژله بریزید.
  • در مرحله بعدی بسته دوم ژله را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا مایه ژله یکدست و شفاف شود سپس روی مخلوط ژله و انار بریزید، قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ژله کامل خود را بگیرد.
  • برای جدا کردن ژله قالب را چند دقیقه در ظرف آب جوش قرار دهید تا ژله خودش را رها کند سپس در ظرف برگردانید و با دانه‌های انار، خامه یا بستنی تزیین و سرو کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز