طرز تهیه ژله رولی

طرز تهیه ژله رولی یا فرفره ای به همراه فوت و فن‌ها

ژله یکی از آن دسرهای ساده و آسانی است که هم کودکان و هم بزرگسالان آن را دوست دارند. همانطور که گفتیم درست کردن ژله آسان است ولی شاید گاهی اوقات دوست داشته باشید کمی تنوع به ژله‌های ساده‌ای که همیشه درست می‌کنید بدهید و یک دسر متفاوت درست کنید. ژله رولی یا ژله رولتی یا ژله فرفره ای و ژله خرده شیشه یکی از آن ژله‌هاست که ظاهری متفاوت با ژله‌های همیشگی دارد. در این مطلب طرز تهیه ژله رولی یا ژله فرفره ای را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه ژله رولی با مارشمالو

1 بسته ژله رنگی مورد علاقه خود را در نصف لیوان آب جوش حل کنید. پودر ژلاتین را هم بزنید تا به طور کامل در آب حل شود. اگر پودر ژلاتین به این طریق حل نشد، ظرف را برای 30 ثانیه در مایکروفر قرار دهید و بیرون بیاورید و باز هم بزنید تا محلول یکدستی داشته باشید. دقت کنید ظرفی که در آن پودر ژله را حل می‌کنید قابل استفاده در مایکروفر باشد. 1 لیوان مارشمالو ریز سفید را هم به این مخلوط اضافه کنید و دوباره برای 30 ثانیه درون مایکروفر قرار دهید.

بعد از بیرون آوردن ظرف با همزن دستی کوچک مخلوط را هم بزنید. کف یکی قالب کیک 20 سانتی‌متر در 20 سانتی‌متر یا ظرف پیرکس را با چند قطره روغن چرب کنید. می‌توانید روغن را روی دستمال کاغذی آشپزخانه بزنید و بعد کف ظرف را با آن چرب کنید تا مطمئن باشید که ظرف خیلی روغنی نشده باشد. دقت داشته باشید قالب باید مربعی یا مستطیلی شکل باشد. ژله را برای 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا خوب ببندد. ضخامت ژله درون ظرف نباید زیاد باشد چون رول کردن آن سخت می‌شود.

بعد از اینکه ژله سفت شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید دور ژله را باید چاقو به آرامی آزاد کنید. ژله را رول کنید بعد از رول کردن ژله آن را از ظرف بیرون بیاورید و به قطعات کوچک برش بزنید. اگر قالب بزرگ باشد شما نمی‌توانید ژله را درون قالب رول کنید و باید با چاقو به شکل نوارهایی با ضخامت 1.5 سانتی‌متر برش بزنید و بعد آن‌ها را رول کنید.

 

سایر ژله‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه ژله رولی

ژله یکی از آن دسرهای ساده و آسانی است که هم کودکان و هم بزرگسالان آن را دوست دارند. ژله رولی یا ژله رولتی یا ژله فرفره ای یکی از آن ژله‌هاست که ظاهری متفاوت با ژله‌های همیشگی دارد. در این مطلب طرز تهیه ژله رولی یا ژله فرفره ای را به شما آموزش خواهیم داد. 
 
زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان کل 2 ساعت
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • 1 بسته ژله رنگی
  • 1 لیوان آب جوش
  • ½ لیوان بستنی وانیلی

دستور العمل‌

  • ژله را در آب جوش کامل حل کنید. اگر ژله کامل حل نشد می‌توانید ظرف را روی بخار آب کتری قرار بدهید و با قاشق هم بزنید تا دانه‌های ژله کاملا حل شوند.
  • بعد از اینکه ژله از حرارت افتاد و بستنی در دمای محیط کمی نرم شد.
  • دقت کنید که ژله نباید داغ باشد چون باعث می‌شود بستنی کاملا در ژله حل شود و ژله شما دو رنگ نشود.
  • بستنی را به ژله اضافه کنید و کمی مخلوط کنید.
  • یک سینی لبه دار یا یک قالب کیک با ابعاد 20 سانتی متر در 30 سانتی متر بردارید.
  • ظرفی که قرار است ژله را درون آن بریزید نباید خیلی بزرگ باشد چون ضخامت ژله در سینی بزرگ کم می‌شود و اگر ظرف بیش از اندازه کوچک باشد ضخامت ژله زیاد می‌شود.
  • سینی را با چند قطره روغن کمی چرب کنید.
  • ژله را درون ظرف بریزید. ظرف را درون یخچال بگذارید و بعد از 2 ساعت از یخچال دربیاورید.
  • با یک چاقو دور ژله را آزاد کنید و به نوارهایی با ضخامت 1.5 سانتی‌متر برش بزنید و رول کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز