طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ به سبک رستورانی + فوت و فن

هرچند کباب برگ به اندازه کباب کوبیده هوادار ندارد اما بدون شک یکی از خوش خوراک‌ترین انواع کباب به شمار می‌رود. این کباب معمولا از گوشت راسته گوساله و گوسفندی تهیه می‌شود. همچنین معمولا این کباب را با برنج سرو می‌کنند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کباب برگ را به شما آموزش دهیم با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کباب برگ

برای تهیه کباب برگ باید از گوشت راسته گوساله یا گوسفند استفاده کرد، نکته قابل توجه برای کباب خوب انتخاب گوشت آن است که باید نرم باشد.

بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 24 ساعت قبل آماده و نرم کرد. همچنین توجه داشته باشید که کبابی خوشمزه است که خیلی خشک نشود پس در کباب کردن هم باید دقت داشت.

برخی ترجیح می‌دهند که کباب چرب‌تری داشته باشند، برای این منظور می‌توانید مقداری دنبه لابه لای گوشت سیخ کنید و یا مقداری کره حیوانی آب شده بر روی کباب بریزید.

 

سایر کباب‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه کباب برگ

هرچند کباب برگ به اندازه کباب کوبیده هوادار ندارد اما بدون شک یکی از خوش خوراک‌ترین انواع کباب به شمار می‌رود. این کباب معمولا از گوشت راسته گوساله و گوسفندی تهیه می‌شود. همچنین معمولا این کباب را با برنج سرو می‌کنند.
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت 30 دقیقه
زمان کل 1 ساعت 30 دقیقه
تعداد 5 نفر

مواد لازم

  • 1.5 کیلوگرم گوشت راسته پاک کرده
  • 2 تا 3 عدد پیاز
  • 1 استکان روغن زیتون
  • فلفل به مقدار کم

دستور العمل‌

  • کباب را می‌توانیم به هر اندازه که میل داریم پهن کنیم، به این ترتیب که راسته را روی تخته می‌گذاریم و به اندازه‌ای که میل داریم پهنای کباب بشود، یک قطعه جدا می‌کنیم. مثلا چهار انگشت و آن قطعه را کنار قطعه دیگر گوشت می‌گذاریم و قطعات دیگر را می‌بریم.
  • سپس گوشت را به قطر نیم سانتی‌متر ورقه‌ورقه می‌کنیم و آماده می‌گذاریم، سپس پیاز را نرم می‌کنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می‌کنیم و گوشت را در این مایه می‌خوابانیم و می‌گذاریم 24 ساعت بماند.
  • سپس گوشت‌ها را به سیخ می‌کشیم و روی روی آن را با چاقو می‌کوبیم و روی حرارت ملایم کباب می‌کنیم و گاهی سیخ‌های کباب را برمی‌گردانیم.
  • کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود و آبدار باشد، بعد کباب‌ها را در دیس می‌کشیم و روی آن‌ها کمی نمک می‌پاشیم و کمی هم کره روی آن می‌گذاریم.
  • اطراف دیس را با پیاز خلال کرده و جعفری تزیین می‌کنیم. همچنین کباب را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب کباب به خورد نان می‌رود و خشک می‌شود.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز