طرز تهیه کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده به همراه فوت‌و‌فن‌ها

کباب‌کوبیده را می‌توان با گوشت‌های مختلفی همانند: گوشت گوسفند، گاو و مرغ درست کرد. محبوب‌ترین کباب کوبیده، کباب کوبیدهٔ تهیه شده با گوشت گوسفند با مقداری چربی است که طعم پیاز موجود در آن مناسب باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مشهورترین غذای ایرانی آشنا کنیم. این شما و این طرز تهیه کباب کوبیده به همراه فوت و فن‌های تهیه آن. با مجله اشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت‌و‌فن‌های تهیه کباب کوبیده

اگر بخواهیم کباب چربی کمتر داشته باشد می‌توانیم از گوشت ران به همین طریق کباب تهیه کنیم ولی البته گوشت اگر کمی چرب باشد کباب آن خوشمزه‌تر خواهد شد.

معمولا گوشت کباب را از قسمت قلوه گاه گوسفند تهیه می‌کنند ولی این گوشت بسیار چرب است. در صورتی که کباب را از گوشت قلوه گاه گوسفندی تهیه کردیم ممکن است در یک کیلوگرم گوشت دو عدد تخم مرغ هم بزنیم ال از ریختن گوشت روی آتش جلوگیری شود.

 

افزایش چسبندگی کباب کوبیده

یکی از نکاتی که هنگام تهیه کباب کوبیده باید مدنظر قرار دهید، ورز دادن گوشت است. ورز دادن باید به آرامی انجام شود تا به کمک حرارت دست‌ها، چربی گوشت آب شده و با گوشت به خوبی مخلوط شود و چسبناک گردد.

 

سایر کباب‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده

کباب‌کوبیده را می‌توان با گوشت‌های مختلفی همانند: گوشت گوسفند، گاو و مرغ درست کرد. محبوب‌ترین کباب کوبیده، کباب کوبیدهٔ تهیه شده با گوشت گوسفند با مقداری چربی است که طعم پیاز موجود در آن مناسب باشد.
زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان پخت 30 دقیقه
زمان کل 2 ساعت 30 دقیقه
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • 1 کیلوگرم گوشت قسمت سردست چرخ کرده خیلی نرم
  • 2 تا 3 عدد پیاز رنده کرده نرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • گوشت و پیاز و نمک و فلفل را مخلوط می‌کنیم و خوب مالش می‌دهیم تا گوشت کاملا چسبندگی پیدا کند، بعد دست را مرطوب می‌کنیم و از مایه گوشت بر می‌داریم و به سیخ می‌کشیم.
  • و با انگشت کمی فشار می‌دهیم تا گوشت به سیخ بچسبد و سطح آن صاف شود، آنگاه آتش فراوان را که کاملا گرفته است روی منقل صاف می‌کنیم.
  • سیخ‌ها را روی آتش می‌چینیم و فوری آتش را باد می‌زنیم تا گوشت خودش را به سیخ بگیرد و از آن نریزد.
  • وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر آتش را باد نمی‌زنیم تا مغز گوشت بپزد.
  • باید دقت کرد که کباب‌ها زیاد برشته و خشک نشوند.
  • کباب‌ها را در دیس می‌کشیم و روی آن را کمی سماق کوبیده شده می‌پاشیم.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز