طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی به همراه فوت و فن‌های پخت

کوکو سیب زمینی یک غذای ساده است که به دو روش کوکو سیب زمینی خام و یا پخته تهیه می‌شود. در مجله آشپزی فودوتو قصد داریم طرز تهیه کوکو سیب زمینی را به همراه تمام فوت و فن‌های یک سرآشپز مشهور را به شما آموزش دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

چگونه روغن کوکو سیب زمینی را بگیریم؟

توجه داشته باشید که ضخامت کوکو سیب زمینی زیاد باشد، زیرا در غیر اینصورت داخل کوکو به خوبی نخواهد پخت. هنگامی که دارید کوکو سیب زمینی را سرخ می‌کنید کنار دست خود یک بشقاب داشته باشید و روی آن دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید. بعد سرخ شدن کوکوها آن‌ها را داخل بشقاب قرار دهید تا روغن اضافی‌شان جذب دستمال کاغذی شود.

 

چگونه کوکو سیب زمینی را سرو کنیم؟

کوکو سیب زمینی‌ها را داخل بشقاب مورد نظر خود قرار داده و سرو کنید. نکته جالب در مورد کوکو سیب زمینی این است که این غذا را هم می‌توانید به صورت گرم یا سرد سرو کنید. کنار هر بشقاب یک تکه نان تازه قرار دهید. از خیارشور، گوجه فرنگی خرد شده، ماست، لیمو ترش، انواع ترشی‌ها و جعفری و ریحان تازه هم می‌توانید برای تزئین استفاده کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید این غذا را به صورت ساندویچی سرو کنید. چند عدد از کوکو سیب زمینی‌ها را به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و کاهو داخل نان باگت یا ساندویچی قرار دهید و به عنوان میان وعده یا غذای سبک میل کنید. اگر به دنبال غذای ایرانی ساده و سریع هستید، که همه حتی کودکان نیز دوست داشته باشند، کوکو سیب زمینی گزینه مناسبی است.

 

نکات مهم در طرز تهیه کوکو سیب زمینی

ترک برداشتن کوکو هنگام سرخ شدن به دلیل کم بودن تخم مرغ است. اضافه کردن بیش از حد تخم مرغ هم باعث می‌شود که بافت اسفنجی کوکو از بین برود. بنابراین دقت کنید تا تعداد مناسب تخم مرغ مطابق دستور پخت را برای تهیه غذا انتخاب کنید.

اگر دوست دارید کوکو سیب زمینی شما معطر باشد، می‌توانید کمی ریحان و نعناع خرد شده به مواد آن اضافه کنید. البته این مساله کاملا اختیاری است.

اگر مایه کوکو بیش از حد شل شد و بافت لازم را نداشت، می‌توانید کمی آرد به آن اضافه کنید. همچنین علاوه بر زردچوبه برای خوش رنگ شدن کوکو می‌توانید از کمی زعفران دم کرده استفاده کنید.

اضافه کردن اضافه کردن ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر به مواد کوکو باعث پف بیشتر آن می‌شود.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

این مدل کوکو سیب زمینی خیلی ساده و سریع تهیه می‌شود. برای پخت این مدل کوکو سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی و پیاز را شسته و رنده کنید و با فشار دادن مایه در میان دو دست، آب اضافه آن‌ها را بگیرید و بعد از اضاف کردن، نمک، فلفل، زردچوبه، تخم مرغ‌ها را شکسته و مخلوط کنید. مایه کوکوسیب زمینی را درون یک ماهیتابه که حاوی روغن داغ بریزید. بعد از سرخ شدن هر طرف، کوکو را پشت و رو کنید.

 

سایر کوکوهای خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یک غذای خوشمزه ایرانی است که آن را هم به عنوان یک پیش غذا و هم یک وعده غذایی سبک برای ناهار و یا شام می‌توان در نظر گرفت.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
زمان کل 1 ساعت
تعداد 3 نفر

مواد لازم

  • 2 عدد سیب زمینی بزرگ
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 1 عدد پیاز زرد کوچک رنده شده
  • 1 قاشق غذاخوری آرد
  • ½ قاشق چایخوری زردچوبه
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل
  • روغن به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • سیب زمینی‌ها را درون یک قابلمه بزرگ قرار داده و روی آن‌ها آب بریزید. تا چند سانتی‌متر بالاتر از سیب زمینی‌ها را باید آب پوشانده باشد.
  • شعله گاز را روی حالت معمولی تنظیم کنید و اجازه دهید آب بجوشد و سیب زمینی‌ها داخل آب بپزند. بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آب آن را خالی کنید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها خنک شوند.
  • سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و رنده کنید.
  • تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ به هم بزنید. سیب زمینی‌های رنده شده، پیاز، آرد، زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را خوب بهم بزنید.
  • کمی روغن درون ماهیتابه بریزید. با قاشق مقداری از مواد را برداشته و داخل روغن داغ شده قرار دهید.
  • کوکوها را تا جایی که هر دو طرفشان به رنگ طلایی در بیایند سرخ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز