قلوه گاه گوسفندی کجاست؟

قلوه گاه گوسفندی کجاست؟

گوشت گوسفندی یکی از پر مصرف‌ترین انواع گوشت قرمز در میان خانوارهای ایرانی است. از گوشت گوسفندی تکه‌ای برای تهیه انواع خورشت و از گوشت چرخ کرده گوسفندی برای تهیه غذاهایی مانند کباب تابه‌ای، ماکارونی، لازانیا و … استفاده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از گوشت قلوه گاه گوسفندی برای تهیه گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود اما قلوه گاه گوسفندی کجاست؟ با بخش سوپر مارکت آنلاین فودوتو همراه ما باشید.

 

قلوه گاه گوسفندی کجاست؟

قُلوه‌گاه آن بخش از گوشت گوسفندی یا گوساله است که از زیر دنده‌ها شروع می‌شود و تا ران ادامه دارد. قلوه‌گاه شامل دنده‌ها و ماهیچه‌های شکم و حول کمر بوده و حدود ۲۲ درصد از وزن لاشه را تشکیل می‌دهد و چون میزان چربی آن به نسبت بالاست، بیشتر مصارف صنعتی داشته و در فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس مصرف می‌شود. البته از قلوه‌گاه برای مصرف گوشت به صورت چرخ کردن نیز استفاده زیادی می‌شود. گوشت قلوه‌گاه دراز و تخت است و جنس آن به نسبت دیگر برش‌های گوشت گوسفندی و گوساله سفت‌تر است.

مشاهده و خرید

 

کاربرد قلوه گاه گوسفندی چیست؟

قلوگاه گوسفندی از نظر اشخاصی که گوشت‌های چرب را می‌پسندند لذیزتر است زیرا میزان چربی آن به نسبت بالاتر است. شاید به همین دلیل است که به تنهایی نمی‌توان آن را طبخ کرد. چرخ کرده آن با ترکیب سایر گوشت‌ها مانند گوشت بدون چربی گوساله برای تهیه کباب کوبیده بکار می‌رود.  در زمان طبخ قلوگاه با اضافه کردن موادی چون روغن کنجد، سرکه، نمک، فلفل، دارچین و پیه گوسفند می‌توانید مزه ای بی‌نظیر به آن بدهید.

 

چرا نباید گوشت قرمز را حذف کرد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که چون انواع گوشت قرمز تری‌گلیسیرید و کلسترول بالایی دارد باید آن را از برنامه غذایی‌شان حذف کنند. در صورتی که اگر مصرف گوشت متوقف شود بدن با فقر کلسترول مواجه می‌شود، در نتیجه براساس مکانیسم طبیعی بدن، آنزیم تولید کلسترول در کبد فعال شده و به تولید کلسترول می‌‌پردازد و در صورت کمبود شدید این چربی در خون، احتمال دارد میزان تولید آن حتی از حد لازم نیز بیشتر و به افزایش کلسترول خون منجر شود.

 

سایر نکات کاربردی در مورد گوشت که باید بدانید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *