کیک را در کدام طبقه فر بگذاریم

کیک را در کدام طبقه فر بگذاریم (پاسخ دقیق و کوتاه)

چند وقت پیش یکی از کاربران برای ما نظری را ارسال کرده بود و سوالی پرسید که باعث امروز این یادداشت را برای شما بنویسم. کیک را در کدام طبقه فر بگذاریم. به نظرم رسید این سوال می‌تواند برای بسیاری از کاربران به وجود آمده باشد. با فودوتو همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص باهم صحبت کنیم. اما قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم کمی در مورد عملکرد انواع فر صحبت خواهیم کرد تا موضوع را کمی روشن‌تر کنیم.

 

فر چگونه کار می‌کند؟

بیشتر فرها جعبه‌های فلزی عایق بندی شده‌ای اند که حاوی دو عنصر گرمایشی در کف و سقف اجاق گازند. پیش از آنکه کیک را درون فر قرار دهید بهتر است، المنت بالا و پایین را روشن کنید تا دمایی یکسان در تمام فضای آن به وجو بیاید اما هنگام پخت توصیه می‌شود تنها گرما از پایین به کیک وارد شود. البته فرهای کانوکشن این قابلیت را دارند که گردش هوا را به صورت یکسان با یک فن اتوماتیک انجام می‌دهد.

 

کیک را در کدام طبقه فر بگذاریم؟

هیچ قانون صد درصدی وجود ندارد، که شما برای پخت کیک باید حتما قالب را در طبقه پایینی، بالایی و یا وسطی قرار دهید. ممکن است برای پخت پای سیب بخواهید آن را در 1/3 ام پایینی قرار دهید و پای برشته تری داشته باشید. با این حال یک قانون سر انگشتی برای افراد تازه کار وجود دارد که توصیه می‌شود کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید.

به طور کلی برای اطمینان از پخت صحیح کیک، بهتر است قالب را در قفسه میانی قرار دهید. همچنین از زمانی که کیک را درون فر قرار می‌دهید، تا هنگامی که کاملا بپزد؛ نباید درب فر را باز کنید زیرا هوای سرد وارد فر شده و مانع پف کیک می‌شود.

 

در مجموع اگر دنبال داشتن کیک یا کلوچه با ظاهری قهوه ای هستید طبقات پایینی را به شما توصیه می‌کنیم در غیر اینصورت طبقه وسط بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. همچنین اگر برای پخت مرنگ از فر استفاده می‌کنید بهتر است آن را در طبقه بالا قرار دهید. زیرا این نوع شیرینی معمولا خیلی زود قهوه ای می‌شود بدون اینکه مغز پخت شود.

 

سایر فوت و فن های شیرینی پزی که باید آن‌ها را بدانید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *