خرید بانکه و جای حبوبات

راهنمای خرید بانکه و جای حبوبات

استفاده از بانکه و جای حبوبات، یکی از بهترین راه‌ها برای سر و سامان دادن به مواد غذایی داخل آشپزخانه هستند. اگر سبک و رنگ آن‌ها را به درستی انتخاب کنید، می‌توانید زیبایی محیط آشپزخانه خود را دوچندان کنید. علاوه بر این، زمانی که از بانکه و جای حبوبات برای ذخیره کردن مواد اولیه آشپزی استفاده می‌کنید، نه تنها می‌توانید خیلی راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بلکه طول عمر آن‌ها را نیز افزایش می‌دهید. در حال حاضر مدل‌های بسیار ‌متنوعی از بانکه و جای حبوبات در بازار وجود دارد. به همین دلیل ممکن است که در انتخاب یک مدل مناسب دچار مشکل بشوید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید بانکه و جای حبوبات مناسب آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

جنس بانکه و جای حبوبات

بانکه و جای حبوبات معمولا به صورت ست چند تکه در بازار موجود هستند و معمولا از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، پلاستیک، سرامیک، استیل ضد زنگ و شیشه. برای اینکه متوجه بشوید کدام یک از این مواد برای شما مناسب‌تر هستند، در ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید داخل بانکه و جای حبوبات خود از چه مواد غذایی نگهداری کنید.

 

پلاستیک

اگر قصد ذخیره کردن مواد چسبنده مانند عسل و شربت را دارید، بهتر است که ظروف پلاستیکی را انتخاب کنید تا گاهی بتوانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار بدهید.

خرید بانکه و جای حبوبات

مشاهده و خرید

استیل ضد زنگ

اگر صاحب فرزندی هستید و احتمال میدهید که به بانکه و جای حبوبات شما دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تکان بدهد، بهتر است که به سراغ ظروفی از جنس استیل ضد زنگ بروید. شما می‌توانید داخل این جنس ظروف، هر ماده غذایی که دوست دارید را ذخیره کنید.

خرید بانکه و جای حبوبات

مشاهده و خرید

شیشه

ظروف کلاسیک از جنس شیشه، از دوران قدیم تا به امروز در بین همه افراد محبوب بوده‌اند. دلیل این مسئله این است که شما می‌توانید محتویات داخل این ظروف را به خوبی ببینید و خیلی راحت و سریع هر چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. درب این مدل ظروف کاملا محکم است و هیچ نوع حشره یا هوایی نمی‌تواند به داخل آن‌ها نفوذ کند. به همین دلیل، برای ذخیره کردن موادی از جمله برنج، قهوه و پاستا، یک گزینه ایده آل هستند. با این حال، احتمال شکستن این ظروف و کثیف شدن آشپزخانه خیلی زیاد است.

خرید بانکه و جای حبوبات شیشه ای

مشاهده و خرید

سرامیک

ظروف سرامیکی به دلیل دوام زیادی که دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. این ظروف یک عمر مثل روز اول برای شما باقی می‌مانند و کارایی خود را از دست نخواهند داد. با این حال، بهتری است که در هنگام انتخاب و خرید ظروف سرامیکی، به درب آن‌ها خیلی دقت کنید. اگر درب این ظروف به راحتی باز و بسته نشود، ممکن است خیلی زود بشکنند.

خرید بانکه و جای حبوبات سرامیک

مشاهده و خرید

مدل بانکه و جای حبوبات و بنشن

  • ظروف شفاف، مثلا ظروفی از جنس شیشه یا ظروفی از جنس استیل ضد زنگ که یک قاب کوچک دارند، شما را قادر می‌سازند تا محتویات داخل این ظروف را به خوبی ببینید و خیلی راحت و سریع هر چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.
  • ظروفی که فرم آن‌ها مربع یا مستطیل شکل است، فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند؛ به خصوص اگر قصد دارید که بانکه و جای حبوبات خود را روی کانتر یا کابینت آشپزخانه خود قرار بدهید. علاوه بر این، شما می‌توانید چند ظرف کوچک را نیز داخل این مدل ظروف قرار بدهید تا از فضای درون آن‌ها حداکثر استفاده را ببرید.
  • گردش هوا داخل ظروفی که گرد هستند، بهتر است. به همین دلیل مواد غذایی (که در مجاورت با هوا خراب نمی‌شوند) در این مدل ظروف طول عمر بیشتری خواهند داشت.
  • ظروفی که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند، ممکن است راحت‌تر تمیز بشوند. با این حال، بعضی از انواع پلاستیک میتوانند بوی مواد غذایی مختلف را به خود جذب کنند. به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه ظروف پلاستیکی بدون BPA را انتخاب کنید.
  • در نهایت، سعی کنید همیشه ظروفی را انتخاب کنید که دهانه آن‌ها به اندازه کافی بزرگ است. به خصوص اگر قصد دارید مواد مانند شکر و آرد را داخل آن‌ها نگهداری کنید و باید با استفاده از یک اسکوپ یا قاشق بزرگ، این مواد غذایی را از داخل شیشه بیرون بیاورید.

خرید بانکه و جای حبوبات

مشاهده و خرید

نحوه انتخاب سبک و رنگ بانکه و جای حبوبات

اگر محیط آشپزخانه شما استایل و ترکیب رنگی خاصی دارد، بهتر است که رنگ بانکه و جای حبوبات خود را بر طبق این استایل و ترکیب رنگی انتخاب کنید. به خصوص اگر قصد دارید که این ظروف را بر روی کانتر یا کابینت آشپزخانه خود قرار بدهید.

 

  • ظروف شیشه‌ای معمولا در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبایی به بازار عرضه می‌شوند. اگر سبک و استایل محیط آشپزخانه شما سنتی است، می‌توانید بانکه و جای حبوبات خود را از جنس شیشه رنگی، یا با سطحی برجسته، و کمی زاویه‌دار انتخاب کنید.
  • اگر سبک و استایل محیط آشپزخانه شما قدیمی است، بهتر است که به سراغ بانکه و جای حبوبات سرامیکی بروید. این مدل ظروف معمولا به رنگ سفید یا کرم روشن ساخته می‌شوند، اما در حال حاضر ظروف سرامیکی موجود در بازار رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و زیبایی دارند.
  • ظروفی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند، به دلیل دوام بالا و نحوه نگهداری آسانی که دارند، همیشه در بین افراد سرتاسر دنیا محبوب بوده و هستند. اگر سبک و استایل محیط آشپزخانه شما سنتی و قدیمی است، می‌توانید ظروفی با نمای مسی تهیه کنید. ولی اگر محیط و لوازم آشپزخانه شما مدرن و امروزی است، بهتر است به سراغ ظروفی با نمای نقره‌ای و مشکی بروید.

 

نکاتی کاربردی در خصوص خرید بانکه و جای حبوبات

در حال حاضر بانکه و جای حبوبات موجود در بازار، از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل ممکن است که شما در هنگام انتخاب و خرید یک مدل مناسب از این ظروف، کمی گیج بشوید. به طور کلی بهتر است که دو فاکتور مهم را در نظر داشته باشید تا انتخاب کردن برای شما آسان‌تر بشود. اول اینکه اگر قصد دارید مواد غذایی خاصی را داخل این ظروف نگهداری کنید و این مواد نباید در مجاورت با هوا قرار بگیرند، بهتر است ظروفی انتخاب کنید که درب کاملا محکمی دارند و هیچ نوع حشرات یا هوایی نمی‌تواند به داخل آن‌ها نفوذ کند.

دوم اینکه سعی کنید همیشه ظروفی را انتخاب کنید که دهانه آن‌ها به اندازه کافی بزرگ است. به خصوص اگر قصد دارید مواد مانند شکر و آرد را داخل آن‌ها نگهداری کنید و باید با استفاده از یک اسکوپ یا قاشق بزرگ، این مواد غذایی را از داخل شیشه بیرون بیاورید.

اگر قصد دارید که بانکه و جای حبوبات خود را روی کانتر یا کابینت آشپزخانه قرار بدهید، باید حتما قبل از انتخاب و خرید این ظروف، سبک و دکوراسیون آشپزخانه خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر فضای آشپزخانه شما سبکی قدیمی و سنتی دارد، بهتر است که به سراغ ظروف سرامیکی بروید. ولی اگر آشپزخانه شما محیطی کاملا مدرن و امروزی دارد، بهتر است ظروفی از جنس استیل ضد زنگ انتخاب کنید که یک قاب شیشه‌ای کوچک بر روی آن‌ها وجود دارد و می‌توانید مواد غذایی داخل آن‌ها را به راحتی مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *