نحوه صحیح برش زدن انبه

نحوه صحیح برش زدن انبه

انبه یک میوه شیرین و خوش طعم به رنگ نارنجی است که یک هسته بزرگ و بافت بسیار نرمی دارد. این میوه گرمسیری بیشتر در فصل بهار و تابستان یافت می‌شود. شما می‌توانید انبه را به شکل ورقه‌ای یا تکه‌های مکعبی برش بزنید و از آن به عنوان یک میان وعده سالم، یا در انواع سالاد و غذاهای مختلف استفاده کنید. البته برش زدن انبه به دلیل هسته بسیار بزرگی که دارد، کار چندان آسانی نیست و شما نمی‌توانید مانند میوه‌های دیگر مثل سیب و پرتقال و غیره، به راحتی آن را برش بزنید. به همین دلیل، در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه صحیح برش زدن انبه آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

میوه انبه چه خواص غذایی و فوایدی دارد؟

انبه علاوه بر طعم لذیذی که دارد، یک منبع غنی از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و انواع مواد معدنی به شمار می‌آید. حتی می‌توانید بتا کاروتن موجود در این میوه را در گوشت نارنجی رنگ و نرم آن به راحتی مشاهده کنید. به طور کلی، در یک وعده انبه خرد شده (معادل یک فنجان)، تقریباً 121 کالری، 2 گرم فیبر، 26 گرم کربوهیدرات، 46 میلی گرم ویتامین C و 1262 IU ویتامین A به علاوه سایر مواد مغذی دیگر وجود دارد. با انبه می‌توانید انواع دسرها مثل پاناکوتا انبه، انواع اسموتی و پودینگ درست کنید.

 

چگونه از انبه نگهداری کنیم؟

از زمانی که انبه را برش می‌دهید، می‌توانید برای مدت 5 روز آن را داخل یک کیسه پلاستیکی زیپدار یا یک ظرف دربدار که هیچ هوایی به داخل آن نفوذ نمی‌کند، داخل یخچال نگهداری کنید. برای اینکه تکه‌های انبه به هم نچسبند، می‌توانید در ابتدا آن‌ها را روی یک لایه کاغذ روغنی داخل یک سینی بچینید و در فریزر قرار بدهید تا کمی یخ بزنند و سفت بشوند، سپس آن‌ها را به درون یک کیسه پلاستیکی زیپدار یا یک ظرف دربدار منتقل کنید.

 

نحوه برش زدن انبه

  • در ابندا انبه را به شکل ایستاده روی یک تخته برش قرار بدهید، به نحوی که قسمت ریشه آن روی تخته قرار بگیرد و نوک آن به سمت بالا باشد.
  • برای اینکه بتوانید بیشترین مقدار گوشت را از انبه جدا کنید، اول قسمتی را برش بزنید که صاف‌تر و وسیع‌تر است.
  • سپس چاقو را مجاور با قسمت ریشه انبه قرار بدهید و گوشت اطراف هسته را برش بزنید.
  • در مرحله بعدی، به سراغ دو گوشه کوچک‌تر انبه بروید و آن‌ها را از هسته جدا کنید. در این حالت گوشت انبه باید به 4 قسمت تقسیم شده باشد.
  • انبه را روی تخته برش ثابت نگه دارید و روی گوشت آن شکاف‌های طولی ایجاد کنید تا چندین خط موازی با ضخامت دلخواه شما ایجاد بشود.
  • برای اینکه گوشت انبه را به شکل مکعب برش بزنید، میوه را 90 درجه بچرخانید و خطوطی با فاصله یکسان، اریب بر خطوط قبلی ایجاد کنید. مراقب باشید که در این مرحله پوست انبه را برش نزنید.
  • همین کار را با هر 4 تکه گوشت جدا شده از هسته انجام بدهید.
  • خیلی سریع و با استفاده از یک قاشق بزرگ، گوش انبه را از پوست آن جدا کنید.

نحوه صحیح برش زدن انبه

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *