چرا پنکیک خمیر می‌شود

چرا پنکیک خمیر می‌شود + راه حل

پنکیک یک صبحانه آمریکایی است که با آرد، شیر، کره درست می‌شود و برای پخت نیاز به فر ندارد. این کیک‌های ساده و سریع با عسل، شیره درخت افرا، مربا یا سس شکلات سرو می‌شوند. یکی از مهمترین دلایل محبوبت پنکیک‌ها بافت نرم و ابری آن است. گاهی اوقات بعد از پخت پنکیک متوجه می‌شویم که پنکیک خمیر شده است و بافت خوبی ندارد. چرا پنکیک خمیر می‌شود و راه حل این مشکل چیست؟

 

چرا پنکیک خمیر می‌شود؟

مایه پنکیک باید غلظت مناسب داشته باشد(نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی رقیق). مایه پنکیک باید به راحتی از ملاقه یا پیمانه اندازه‌گیری بریزد. هنگام مخلوط کردن مواد خشک و تر نباید زیاد مواد را با هم مخلوط کرد. مخلوط کردن بیش از حد مایه پنکیک باعث به هم پیوستن و طولانی شدن رشته‌های گلوتن آرد می‌شود و بافت پنکیک بعد از پخت سفت خواهد شد.

بهتر است هنگام ریختن مایه پنکیک درون تابه از یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید. هر بار 1/4 یا 1/3 پیمانه از مایه پنکیک بردارید و داخل تابه داغ بریزید. هنگامی که حباب‌های ریز روی پنکیک نمایان شدند، می‌توان مطمئن شد که گرما به داخل بافت پنکیک نفوذ کرده و می‌توان پنکیک را برگرداند تا طرف دیگر هم بپزد. اگر در هر بار مقدار زیادی از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید زمان پخت پنکیک را افزایش داده‌اید. 2 الی 3 دقیقه زمان برای طلایی شدن سطح پنکیک کافی است به همین دلیل سطح پنکیک برشته می‌شود ولی خمیر داخل آن هنوز نپخته باقی مانده.

دقت داشته باشید که هنگامی که مایه پنکیک را داخل ماهیتابه می‌ریزید سطح ظرف کاملا داغ شده باشد. داغ نبودن ماهیتابه هم یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تمام سطح پنکیک به طور یکسان نپزد و بافت خوبی نداشته باشد.

 

سایر پنکیک‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *