طرز تهیه نرگسی اسفناج

طرز تهیه نرگسی اسفناج به همراه فوت و فن‌ها

نرگسی اسفناج از آن دسته غذاهایی است که در بسیاری از شهرهای ایران آن را درست می‌کنند و ممکن است دستور پخت متفاوتی هم داشته باشد. برخی سیر آن را کم و زیاد می‌کنند! نرگسی اسفناج می‌تواند یک غذای ساده و سریع بو خوشمزه برایتان باشد. این غذای ساده در کمتر از ده دقیقه پخته می‌شود و سرشار از ویتامین است. با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید تا طرز تهیه نرگسی اسفناج را به شما آموزش دهیم.

 

 

فوت و فن پخت نرگسی اسفناج

می‌توانید سبزی اسفناج را درسته و بدون خرد کردن در این غذا استفاده کنید. اما این کار باعث می‌شود هنگام سرو این غذا با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل ما در این دستور پخت سبزی اسفناج را به خوبی خرد می‌کنیم.

همچنین بهتر است از پیاز قرمز برای این غذا استفاده کنید. پیاز قرمز برخلاف پیاز سفید دارای عطر و بوی بیشتری است و معمولا برای طبخ غذاهایی از این دست از آن استفاده می‌شود اما باز هم این مساله سلیقه‌ای است.

 

سایر غذاهای خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه نرگسی اسفناج

نرگسی اسفناج از آن دسته غذاهایی است که در بسیاری از شهرهای ایران آن را درست می‌کنند و ممکن است دستور پخت متفاوتی هم داشته باشد.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
زمان کل 40 دقیقه
تعداد 3 نفر

مواد لازم

  • 150 گرم اسفناج تازه و پاک شده
  • 4 حبه سیر
  • 1 عدد پیاز
  • 5 عدد تخم مرغ
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • ابتدا اسفناج‌ها را با چاقو به اندازه‌های دو سانتی‌متری در آورده و خرد می‌کنیم. بدون اینکه آب به اسفناج اضافه کنید آن را درون قابلمه ریخته و به مدت 5 تا 6 دقیقه روی گاز قرار دهید. در هنگام پخت درب ظرف را ببندید.
  • در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. همین کار را با سیرها انجام دهید و آن‌ها را ریز خرد کنید. هرچقدر سیر ریزتر خرد شود طعم بهتر خواهد شد. بعد از این کار داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را به آن اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که هدف ما تهیه پیاز داغ نیست، کافیست پیازها را کمی تفت دهید تا هم رنگ آن تغییر کند و هم نرم شود. بعد از این مرحله سیرهای خرد شده را به تابه اضافه کنید. حالا مقداری نمک به غذا سیر و پیاز اضافه کنید این کار علاوه بر مزه دار کردن باعث نرم شدن پیاز و سیر خواهد شد. در انتها مقداری زردچوبه به مواد غذایی اضافه کنید.
  • در این مرحله اسفناج‌هایی که درون قابلمه پختیم را درون ماهیتابه حاوی سیر و پیاز می‌ریزیم و کمی هم آن را با سایر مواد غذایی موجود در تابه تفت می‌دهیم. حالا تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه شکسته و با چنگال کمی هم می‌زنیم و درون تابه اضافه می‌کنیم. و شعله را کم کم کرده تا تخم مرغ به خوبی بپزد. غذا هم اکنون آماده سرو است.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز