طرز تهیه گاناش

طرز تهیه گاناش شکلاتی براق مرحله به مرحله

گاناش ترکیبی از خامه و شکلات است که برای تهیه ترافل و روکش انواع کیک استفاده می‌شود. بافت گاناش به نسبت خامه به شکلات بستگی دارد. هرچه مقدار خامه بیشتر باشد، گاناش بافت نرم و روان‌تری پیدا می‌کند و در دمای اتاق به شکل مایع در می‌آید و برای روکش کیک‌ها مناسب است. هرچه میزان شکلات گاناش بیشتر باشد، گاناش سفت‌تر می‌شود و برای درست کردن ترافل و شکلات‌های قالبی استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه گاناش براق برای روکش کیک‌های شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه گاناش سفید

شکلاتی که برای تهیه گاناش استفاده می‌کنید می‌تواند طعم‌های مختلف داشته باشد یا حتی از شکلات با درصدهای متفاوت استفاده کنید. برای تزیین کیک‌های رنگ سفید هم می‌توانید از شکلات سفید برای تهیه گاناش استفاده کنید. البته شکلات سفیدهای موجود در بازار کاملا سفید نیستند و ممکن است رنگ گاناش شما به زردی بزند. برای سفید شدن گاناش می‌توانید از رنگ سفید خوراکی استفاده کنید.

 

فوت و فن تهیه گاناش 

برای تهیه گاناش خوشمزه و غلیظ حتما از خامه پرچرب استفاده کنید. برای براق و درخشنده شدن گاناش می‌توانید از مقداری کره استفاده کنید. اگر بگذارید گاناش خنک شود به شکل یک خمیر درمی‌آید که می‌توانید با آن مانند خامه فرم گرفته، کیک‌ شکلاتی یا دیگر کیک‌های خانگی خود را تزیین کنید.

 

طرز تهیه گاناش رنگی 

همانطور که گفتیم برای درست کردن گاناش با شکلات‌های مختلف و طعم‌های مختلف هیچ محدودیتی ندارید، اگر دوست دارید گاناش رنگی درست کنید می‌توانید از شکلات تخته‌ای سفید استفاده کنید و به آن رنگ خوراکی مورد نظر خود را اضافه کنید.

 

سایر فیلینگ‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه گاناش

گاناش ترکیبی از خامه و شکلات است که برای تهیه ترافل و روکش انواع کیک استفاده می‌شود. بافت گاناش به نسبت خامه به شکلات بستگی دارد.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
زمان کل 20 دقیقه

مواد لازم

  • 230 گرم شکلات تخته‌ای
  • 1 فنجان خامه غلیظ و پرچرب

دستور العمل‌

  • شکلات‌های خرد شده را درون یک کاسه پیرکس یا مقاوم در برابر حرارت بریزید.
  • خامه را درون یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از اینکه دیدید خامه در حال به جوش آمدن است آن را سریعا از روی حرارت بردارید و به شکلات اضافه کنید.
  • مخلوط را برای 2 الی 3 دقیقه هم نزنید و اجازه دهید گرمای خامه باعث ذوب شدن شکلات‌ها شود.
  • سپس با یک قاشق کوچک مخلوط را هم بزنید تا خامه و شکلات با هم ترکیب شوند و تکه‌های شکلات کاملا ذوب شود.
  • گاناش را برای 2 ساعت در دمای آشپزخانه قرار دهید تا خنک و غلیظ شود.
  • می‌توانید گاناش را درون یخچال بگذارید تا سریع‌تر خنک شود ولی این کار ممکن است بافت یکدست آن را خراب کند به همین دلیل باید هرچند دقیقه یک بار مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید تا کاملا خنک شود.
  • وقتی گاناش کاملا خنک شد می‌توانید با قاشق یا قیف و ماسوره کیک و دسر مورد نظرتان را تزیین کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با همزن برقی گاناش را برای 4 الی 8 دقیقه هم بزنید تا رنگ آن روشن شود و پف کند و فرم بگیرد.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز