راهنمای خرید لوازم شیرینی پزی و قنادی

راهنمای خرید لوازم شیرینی پزی و قنادی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پختن نان و شیرینی در خانه علاقه دارید، باید یک سری لوازم شرینی پزی و قنادی ضروری را در آشپزخانه خود داشته باشید. مهم نیست که یک آشپز مبتدی باشید یا یک آشپز حرفه‌ای، در هر صورت استفاده کردن از این لوازم کاربردی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر مواد مورد نیاز برای شیرینی پزی را اندازه بگیرید و شیرینی‌جات خوش طعم‌تری درست کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید لوازم شیرینی پزی و قنادی آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

لوازم شیرینی پزی و قنادی چه چیزهایی هستند؟

پیمانه اندازه گیری مواد اولیه

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد آشپزی و شیرینی پزی، داشتن دقت کافی است. به همین دلیل شما باید حتما یک سری فنجان و قاشق مخصوص برای اندازه گیری مقدار مواد اولیه خود داشته باشید. فکر نکنید که فقط با استفاده از یک نوع فنجان اندازه گیری می‌توانید تمام مواد اولیه کیک و شیرینی را اندازه گیری کنید. شما باید برای اندازه گرفتن دقیق مقدار مواد اولیه خشک و مایع، فنجان‌های اندازه گیری جداگانه‌ای را تهیه کنید. علاوه بر این، سعی کنید این لوازم را جایی در دسترس خود قرار بدهید؛ چون دائما با آن‌ها سر و کار خواهید داشت.

بیشتر ست‌های قاشق اندازه گیری دارای یک قاشق غذاخوری، یک قاشق چای خوری، یک دوم قاشق چای خوری و یک چهارم قاشق چای خوری هستند. در حالی که بیشتر ست‌های فنجان اندازه گیری دارای یک فنجان، یک دوم فنجان، یک سوم فنجان، و یک چهارم فنجان هستند تا شما بتوانید مواد اولیه مایع را راحت‌تر و دقیق‌تر اندازه گیری کنید. البته شما می‌توانید با استفاده از یک فنجان اندازه گیری، همه این مقدارها را برای مواد اولیه مایع اندازه گیری کنید، اما اگر هر 4 سایز را تهیه کنید، کارتان راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

ست پیمانه اندازه گیری

ست پیمانه اندازه گیری کد 307

  • جنس: استیل
  • مجموعه 4 عددی

مشاهده و خرید

قاشق چوبی

داشتن یک قاشق چوبی برای کیک و شیرینی پزی کافی است، اما از آنجایی که این وسیله بسیار کاربردی است، بد نیست چند اندازه و مدل مختلف از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید. قاشق‌های چوبی برای هم زدن هر نوع مواد اولیه‌ای عالی هستند چون استحکام بسیار زیادی دارند؛ یعنی شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، حتی با ضخیم‌ترین و سنگین‌ترین خمیرها را هم بزنید. فقط یادتان باشد که حتما بعد از هر بار استفاده، قاشق چوبی خود را بشویید تا به مرور زمان خراب نشود.

 

لیسک سیلیکونی

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در شیرینی پزی، قاشق پلاستیکی است. شما می‌توانید با استفاده از این مدل قاشق، تمام باقی ‌مانده‌های خمیر کیک و شیرینی را به راحتی از داخل کاسه جدا کنید و ذرات باقی مانده کوکی و شیرینی را نیز در داخل شیشه آن‌ها بیرون بیاورید.  علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از این مدل قاشق، مواد اولیه خشک و مواد اولیه مایع را به راحتی و به شکل یکپارچه با هم مخلوط کنید. فقط به یاد داشته باشید که قاشق‌های سیلیکونی نسبت به قاشق‌های پلاستیکی معمولی، مقاومت بیشتری نسب به درجه حرارت بالا دارند.

لوازم شیرینی پزی و قنادی

ست برس و لیسک

  • جنس: سیلیکون
  • مجموعه دو عددی

مشاهده و خرید

 

کاردک شیرینی پزی

شما می‌توانید با استفاده از یک کاردک شیرینی پزی، زمانی که شیرینی و کوکی‌ها داغ هستند، به راحتی آن‌ها را از روی سینی فر بردارید و روی یک قفسه خنک کننده قرار بدهید، بدون اینکه خرد بشوند. علاوه بر این، می‌توانید زمانی کیک تازه از فر بیرون آمده است و هنوز داخل قالبش قرار دارد و داغ است، با استفاده از کاردک یک تکه از آن را برش بدهید و سرو کنید. اگر سر این کفگیر کمی نازک و انعطافپذیر باشد بهتر است، چون به راحتی خم می‌شود و می‌توانید بدون اینکه کوکی‌ها خرد یا له بشوند، کفگیر را زیر آن‌ها قرار بدهید.

کاردک شیرینی پزی

کارد و کفگیر سرو کیک انگلیش هوم

  • تعداد پارچه: 1
  • مشتمل بر: کفگیر سرو کیک
  • جنس: استیل
  • قابل شستشو: با دست

مشاهده و خرید

برس مخصوص شیرینی پزی

این مدل برس کاربردهای بسیاری دارد و بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کنید در هنگام کیک و شیرینی پزی به درد می‌خورد؛ به خصوص اگر فردی هستید که دائما کیک و شیرینی درست می‌کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از این برس، کف قالب فر را با روغن چرب کنید و بعد خمیر کیک را داخل آن بریزید، یا روی خمیر کیک خود را با استفاده از آن به کره ذوب شده یا تخم مرغ آغشته کنید.

ست کاردک و لیسک و برس شیرینی پزی

  • کشور مبداء برند: چین
  • جنس بدنه: سیلیکون
  • جنس دسته: سیلیکون، پلاستیک

لوازم شیرینی پزی و قنادی 1

مشاهده و خرید

همزن دستی

شما می‌توانید برای هم زدن تخم مرغ و خیلی چیزهای دیگر از یک همزن استفاده کنید. به عنوان مثال، مخلوط کردن مواد اولیه خشک و هم زدن یک خمیر نان خانگی، با استفاده از همزن بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

 

قیچی آشپزخانه

قیچی آشپزخانه هم یکی دیگر از ابزار مفید برای کیک و شیرینی پزی است. شما می‌توانید با استفاده از این قیچی، سبزیجات تازه را برش بدهید، کاغذ مخصوص شیرینی پزی را ببرید، و حتی بسته بندی محکم محصولات آماده را به راحتی باز کنید.

قیچی آشپزخانه

قیچی آشپزخانه مدل HY-9140

  • جنس تیغه: استیل
  • جنس دسته: پلاستیک
  • بطری بازکن: ندارد
  • دربازکن: ندارد

مشاهده و خرید

 

وردنه

شما می‌توانید با استفاده از یک وردنه کارهای متفاوتی را انجام بدهید. به عنوان مثال، خمیر روی انواع پای و خمیر مایه کوکی و انواع شیرینی را صاف کنید. حتی اگر دستگاه مخلوط کن نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از وردنه، کوکی و چیپس و بیسکوییت را خرد کنید. کافیست این مواد را داخل یک کیسه زیپدار بریزید و سپس با استفاده از ورنه، آن‌ها را خرد کنید.

 

الک آشپزخانه

الک فلزی یکی دیگر از لوازم شیرینی پزی و قنادی است که می‌توانید با استفاده از آن، کارهای زیادی انجام بدهید. به عنوان مثال، در هنگام کیک و شیرینی پزی می‌توانید مواد اولیه خشک مثل آرد و پودر شکر را با استفاده از یک الک با سوراخ‌های ریز، الک کنید، یا روی شیرینی آماده شده پودر شکر و پودر شکلات بپاشید. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از این مدل الک، مواد غذایی ریز را بشویید و آبکش کنید.

الک آشپزخانه

الک آشپزخانه کد 001

  • جنس: استیل

مشاهده و خرید

 

چاقوی مخصوص سرآشپز

اگر دوست دارید که در آشپزخانه خود فقط یک چاقو داشته باشید، می‌توانید یک چاقوی مخوص سرآشپز تهیه کنید که چاقویی همه فن حریف است! شما می‌توانید با استفاده از این مدل چاقو، هر نوع ماده غذایی مختلف را برش بدهید و در اندازه‌های مختلف (حتی خیلی ریز) خرد کنید.

 

چاقوی کوچک

شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی کوچک، مواد غذایی مختلف مثل سیب را پوست بکنید و چوب و هسته وسط آن را دربیاورید؛ به خصوص اگر اهل درست کردن پای سیب باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید مواد غذایی و میوه‌ها و سبزیجات کوچکتر (که چاقوی سرآشپز برای برش دادن آن‌ها خیلی بزرگ است) را با این مدل چاقو برش بدهید.

 

قالب مستطیل شکل

داشتن یک سینی فر یا قالب معمولی به ابعاد 28 در 5 سانتی‌متر، در آشپزخانه هر فردی ضروری است. شما می‌توانید با استفاده از این قالب، انواع مختلفی از شیرینی مثل کیک، براونی، کوکی، و بارهای رژیمی را درست کنید. علاوه بر این، غذاهای دیگر غیر از شیرینی‌جات نیز با استفاده از این قالب‌ها قابل پختن هستند.

لوازم شیرینی پزی و قنادی

قالب کیک گواردینی کد 00474

  • جنس: فولاد
  • قابلیت شستشو در ظرفشویی: ندارد

مشاهده و خرید

قالب کیک گرد

اگر اهل درست کردن کیک، به خصوص کیک دو لایه هستید، بهتر است که دو عدد قالب کیک گرد با ابعاد 8 یا 9 اینچ در آشپزخانه خود داشته باشید. فقط یادتان باشد که حتما اندازه هر دو قالب را یکسان انتخاب کنید تا بتوانید کیک دو لایه هم درست کنید.

 

قالب مخصوص نان

نان موزی، نان کدو تنبل، و نان سبزیجات، از جمله نان‌های محبوبی هستند که می‌توانید در خانه و به راحتی آن‌ها را درست کنید. کافیست یک قالب مخصوص درست کردن نان در آشپزخانه خود داشته باشید. اگر هم اهل درست کردن نان با مخمر هستید، بهتر است که دو عدد از قالب‌ها را داشته باشید.

 

قالب مخصوص پای

درست است که این مدل قالب مخصوص درست کردن انواع پای است، اما شما می‌توانید با استفاده از آن دسرهای دیگری نیز درست کنید.

قالب مخصوص پای

قالب کیک مدل p-90

  • جنس: استیل
  • قابلیت شستشو در ظرفشویی: دارد

مشاهده و خرید

 

قالب کیک مربع شکل

اگر همیشه کیک‌های بزرگ درست نمی‌کنید، حتما به یک قالب کیک کوچک و مربع شکل با ابعاد 8 در 8 یا 9 در 9 اینچ هم نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن، مقدار کمی کوکی، یک کیک کوچک، یک براونی کوچک، یا نان درست کنید.

 

صفحه فلزی خنک کننده

زمانی که کیک و شیرینی درست می‌کنید، باید اجازه بدهید که برای مدتی خنک بشوند و سپس آن‌ها را سرو کنید. در این شرایط باید کیک یا شیرینی خود را روی یک صفحه فلزی خنک کننده که به شکل قفسه است قرار بدهید تا هوا در اطراف شیرینی جریان پیدا کند. با این کار، هم شیرینی شما خنک می‌شود و هم درست مثل زمانی که تازه و داغ از داخل فر بیرن آمده بود، خوش طعم باقی می‌ماند.

 

قالب مخصوص مافین

شما می‌توانید با استفاده از این مدل قالب، مافین و کاپ کیک درست کنید. علاوه بر این، قالب مخصوص مافین برای درست کردن غذاهایی از جمله کوفته قلقلی، پیتزای فنجانی، و پیراشکی کوچگ گوشت نیز مناسب است.

لوازم شیرینی پزی و قنادی

قالب کیک مافین تیکا

  • جنس: پلی‌کربنات

مشاهده و خرید

 

قالب مخصوص کوکی

این نوع قالب شبیه به سینی فر است و ابزاری است که باید حتما یک یا دو عدد از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از آن مدل قالب، هم کوکی درست کنید، هم پیتزا، و هم انواع غذاهای دیگر.

 

همزن برقی

بعضی از مواد غذایی با استفاده از یک مخلوط کن برقی بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر مخلوط می‌شوند. به عنوان مثال، اگر شما خمیر سفت یک مدل شیرینی خاص را با دست هم بزنید، هم دست‌تان خسته می‌شود و هم کارتان مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد. نیازی نیست که حتما برای خرید یک همزن برقی ایستاده هزینه زیادی پرداخت کنید، یک همزن برقی ساده هم پاسخگوی نیازهای شما در کیک و شیرینی پزی خواهد بود.

 

کاغذ مخصوص شیرینی پزی 

اگر قبل از اینکه خمیر مایه کیک را شیرینی را داخل قالب مورد نظر بریزید، کف آن یک لایه کاغذ مخصوص شیرینی پزی پهن کنید، هم جدا کردن شیرینی از قالب راحت‌تر می‌شود، هم تمیز کردن قالب. بعضی دیگر از این صفحات نیز از جنس سیلیکون ساخته می‌شوند و قابل شستشو و مصرف دوباره هستند. اما کاغذ پوستی مقرون به صرفه‌تر است و همان نتیجه را هم دارد.

 

 

لوازم کیک و شیرینی پزی غیرضروری ولی کاربردی

وجود یک سری لوازم شیرینی پزی و قنادی در آشپزخانه ضروری نیست، اما درست کردن غذا و کیک و شیرینی را برای شما آسان‌تر می‌کند و بد نیست که کمی برای خرید آن‌ها هزینه کنید. به عنوان مثال:

 

ابزار مخصوص تزیین کیک

این ابزار، ابزاری نیستند که شما هر روز از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر اهل تزئین کردن روی کیک و شیرینی‌های خود هستید، بد نیست که ابزاری مخصوص پخش گردن خامه روی کیک، و تزئین کردن آن را داشته باشید.

 

ابزار مخصوص برش شیرینی

اگر دائما انواع پای را درست می‌کنید، بهتر است که ابزار مخصوص برش پای هم تهیه کنید. داشتن این ابزار برای افرادی که دائما پای درست نمی‌کنند ضروری نیست. شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی خیلی تیز هم همین کار را انجام بدهید. با این حال، این ابزار برای برش دادن نان پیتزا هم به کار می‌آید.

 

آبمیوه گیری دستی

این وسیله برای گرفتن آب لیمو ترش، لیمو شیریت، پرتقال، و میوه‌های دیگری از این خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شما می‌توانید با استفاده از یک چنگال هم به راحتی این کار را انجام بدهید. با این حال، مزیت یک آبمیوه گیری دستی این است که آب میوه را از پالپ و هسته آن جدا می‌کند و به این ترتیب، خیالتان راحت است که پالپ و هسته میوه داخل مواد کیک و شیرینی شما نمی‌ریزد.

 

قالب مخصوص تارت

قالب مخصوص تارت بسیار زیباست، اما داشتن آن در آشپزخانه ضروری نیست و تنها افرادی که دائما تارت درست می‌کنند باید آن را داشته باشند. اگر شما عاشق تارت هستید، بهتر است که برای خرید این مدل قالب کمی هزینه کنید.

 

قالب کمربندی

بدنه این مدل قالب، قابلیت جدا شدن دارد؛ درست مثل یک کمربند. به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن، خیلی راحت چیزکیک نیویورکی و پیتزای ضخیم و پر ملات درست کنید. ولی اگر اهل درست کردن این مدل غذاها نیستید، نیازی به یک قالب کمربندی ندارید و می‌توانید با استفاده از یک قالب معمولی هم چیزکیک و پیتزای ساده درست کنید.

 

قالب پیتزا

قالب پیتزا گرد است و برای افرادی مناسب است که دوست دارند یک پیتزای کاملا گرد درست کنند. ولی اگر شکل پیتزا برای شما مهم نیست، می‌توانید از هر مدل قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

 

ظرف مخصوص سوفله

داشتن یک ظرف مخصوص سوفله تنها زمانی ضروری است که شما دائما انواع سوفله را درست کنید.

 

رمکین

رمکین یک نوع ظرف کوچک برای سرو کردن غذا و دسر به مقدار کم است. شما می‌توانید با استفاده از رمکین، دسرهایی مثل پودینگ را به اندازه یک نفر سرو کنید.

 

مخلوط کن

اگر اهل درست کردن اسموتی و سس میوه هستید، داشتن یک مخلوط کن می‌تواند کارتان را راحت‌تر بکند. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک مخلوط کن، مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن بعضی غذاها و کیک و شیرینی را نیز با هم مخلوط کنید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *