تفاوت غذاساز و مخلوط کن

تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست؟

غذاساز و مخلوط کن، دو مدل از ابزار کاربردی و محبوب در آشپزخانه هستند که بسیاری از افراد کاربرد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند! به همین دلیل، در مقاله امروز قصد داریم شما را با تفاوت غذاساز و مخلوط کن آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

انواع غذاساز و کاربردهای آن‌ها

غذاساز بزرگ

یک غذاساز برای آماده کردن مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن انواع غذاها، به سرعت، بسیار مناسب است. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از غذاساز خود انواع مواد غذایی را تکه تکه کنید، یا به اندازه مورد نیاز خرد کنید. حتی می‌توانید با استفاده از آن خمیر مورد نیاز برای درست کردن انواع نان و شیرینی را هم ورز بدهید؛ البته تیغه مخصوص این کار با تیغه‌های دیگر غذاساز متفاوت است. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک غذاساز، خیلی سریع انواع سس مثل حمص یا سس سالسا درست کنید.

 

غذاساز کوچک

این مدل غذاساز معمولا برای خرد کردن مقدار کمی از مواد غذایی، مثل سیر و پیاز یا انواع مغزیات مورد استفاده قرار می‌گیرد. غذاساز کوچک برای افرادی که به یک غذاساز بزرگ و سنگین احتیاج ندارند و فقط از آن برای انجام دادن کارهای ساده روزمره استفاده می‌کنند، یک گزینه کاملا به صرفه، جمع و جور و ایده آل است.

تفاوت غذاساز و مخلوط کن

مشاهده و خرید

انواع مخلوط کن و کاربردهای آن‌ها

مخلوط کن رومیزی

این مدل مخلوط کن یک گزینه بسیار عالی برای مخلوط کردن انواع مایعات با سرعت زیاد است. محفظه این مدل مخلوط کن از بالا به سمت پایین باریک می‌شود و تیغه‌های آن با استفاده از حرکات دایره شکل، مواد غذایی را به خوبی با هم مخلوط می‌کنند. به خصوص اگر فردی هستید که دائما انواع نوشیدنی و اسموتی را در خانه درست می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک مخلوط کن رومیزی تهیه کنید تا بتوانید با کمترین میزان دردسر، نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را درست کنید.

 

مخلوط کن دستی

این مدل مخلوط کن به شکل دستی کار می‌کند و برای درست کردن انواع غذاهای مایع، مثل سوپ خانگی، یا مخلوط کردن مواد اولیه به مقدار کم، یک گزینه ایده آل است. یک مخلوط کن دستی به شکلی ساده، کوچک و قابل حمل طراحی شده است، به همین دلیل فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی‌کند و برای افرادی که آشپزخانه چندان بزرگی ندارند نیز بسیار مناسب است.

تفاوت غذاساز و مخلوط کن

مشاهده و خرید

تفاوت غذاساز و مخلوط کن در چیست؟

یک مخلوط کن برای مخلوط کردن مواد غذایی کاملاً ریز ساخته شده است و برای عملکرد کامل خود به مقداری مایعات احتیاج دارد. این دستگاه برای مخلوط کردن مواد غذایی از یک تیغه ثابت در قسمت پایین استفاده می‌کند و توانایی مخلوط کردن مواد غذایی جامد را ندارد.

یک غذاساز دارای چندین مدل تیغه متفاوت و قابل تعویض است، به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن، انواع مواد غذایی را به هر اندازه که نیاز دارید خرد کنید.

 

آیا می‌توانیم به جای غذاساز، از یک مخلوط کن استفاده کنیم؟

این دو دستگاه برای اهداف کاملاً متفاوتی طراحی شده‌اند، به همین دلیل شما نمی‌توانید از آن‌ها به جای یکدیگر استفاده کنید. با این حال، به دلیل اینکه غذاساز یک دستگاه کامل است و متعلقات متفاوت و زیادی دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای آن از یک مخلوط کن استفاده کنند. اگر در بین مواد اولیه‌ای که قصد دارید آن‌ها را با هم مخلوط کنید، مواد اولیه مایع هم وجود دارد، می‌توانید به جای غذاساز از یک مخلوط کن استفاده کنید. به عنوان مثال، درست کردن انواع سوپ و پوره و سس با استفاده از یک مخلوط کن امکانپذیر است. ولی اگر دائما مقدار زیادی مواد غذایی را خرد می‌کنید و با هم مخلوط می‌کنید، بهتر است که یک غذاساز تهیه کنید. اما به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید با استفاده از یک غذاساز، انواع نوشیدنی و اسموتی درست کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *