ست چاقوی آشپزخانه

راهنمای خرید ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقوی آشپزخانه، ابزار بسیار مهمی است که حتما باید آن را در آشپزخانه خود داشته باشید. مهم نیست که یک آشپز حرفه‌ای هستید یا یک فرد تازه‌کار در زمینه آشپزی؛ در هر دو صورت، داشتن یک ست چاقوی با کیفیت و کاربردی، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر آشپزی کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید ست چاقوی آشپزخانه آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

چاقوی آشپزخانه چه مدل‌هایی دارد؟

درست کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ، تنها زمانی امکانپذیر است که برای درست کردن آن‌ها از ابزار مناسبی استفاده کنید. یکی از این ابزار مهم، ست چاقوی آشپزخانه است و که وجود آن در آشپزخانه هر فردی مناسب است؛ چه عادت داشته باشید دائما به صورت حرفه‌ای آشپزی کنید، چه فردی باشید که تنها گاهی اوقات آشپزی می‌کند. نکته مهم دیگر این است که برای بریدن یا خرد کردن مواد غذایی مختلف، از چاقوی مناسبی استفاده کنید. در ادامه، شما را با انواع مدل‌های چاقوی آشپزخانه و کاربرد آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقو 9 پارچه ساوان

  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل

مشاهده و خرید

 

چاقوی مخصوص سرآشپز

مهم‌ترین مدل چاقو که وجود آن در آشپزخانه هر فردی ضروری است، چاقوی مخصوص سرآشپز است. این مدل چاقو، همانطور که از نامش پیداست، بیشتری میزان استفاده را در هنگام غذا درست کردن دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن، کارهای بسیار زیادی انجام بدهید؛ به عنوان مثال،انواع سبزیجات را خرد کنید و سالاد و سوپ درست کنید. یکی از مزایای چاقوی مخصوص سرآشپز این است که اندازه‌های متفاوتی دارد، در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از سایزهای متفاوت آن کارهای متفاوتی انجام بدهید. بزرگترین سایز این مدل چاقو، برای خرد کردن راحت و سریع حجم زیادی از مواد غذایی بسیار مناسب است.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقو 7 پارچه جی فی نی

  • کشور مبداء برند: ایتالیا
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل

مشاهده و خرید

 

چاقوی آشپزخانه

این مدل چاقو، مدل کوچک‌تری از چاقوی مخصوص سرآشپز سنتی است و کاربردهای متنوعی دارد. یک چاقوی آشپزخانه به دلیل اندازه مناسبی که دارد، یک گزینه ایده آل برای استفاده روزمره است و طرز استفاده آسانی هم دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از این مدل چاقو انواع ساندویچ، میوه، و گوشت و مرغ را برش بدهید.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقو 6 پارچه باریکو

  • کشور مبداء برند: چین
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل، پلاستیک

مشاهده و خرید

 

چاقوی مخصوص برش نان

چاقوی مخصوص نان هم یکی از دیگر مدل‌های کاربردی و ضروری چاقو است. لبه‌های این مدل چاقو بسیار تیز هستند و به شکل اختصاصی برای برش دادن نان طراحی شده‌اند. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی مخصوص برش نان، مواد غذایی دیگری که سطح محکمی دارند را نیز برش بدهید.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقو آشپزخانه 6 پارچه وینر

  • کشور مبداء برند: آلمان
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل

مشاهده و خرید

 

چاقوی سانتوکو

چاقوی سانتوکو، در حقیقت همان چاقوی سرآشپز ژاپنی است که در بین آشپزهای حرفه‌ای طرفداران بسیاری دارد. کلمه سانتوکو به معنای “سه کار خوب” است. این سه کار خوب، به سه عمل اصلی در فرآیند آشپزی، یعنی خرد کردن، برش دادن، و له کردن است.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقو آشپزخانه ام بی

  • کشور مبداء برند: چین
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل، سیلیکون

مشاهده و خرید

 

چاقوی مخصوص برش

این مدل چاقو لبه‌های بسیار تیزی دارد و برای برش دادن دقیق مواد غذایی گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید با استفاده از این مدل چاقوی تیز، انواع میوه و سبزیجات را برش بدهید، پوست آن‌ها را بکنید، و حتی هسته و دانه‌های آن‌ها را نیز جدا کنید.

 

چاقوی اسلایس

این مدل چاقو بسیار بلند و باریک است، به همین دلیل است که با نام استعاری چاقوی اسلایس شناخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی اسلایس، به راحتی و به سرعت انواع گوشت و مرغ و ماهی را یک اندازه برش بدهید و حتی استخوان‌های آن‌ها را نیز به طور کامل جدا کنید.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقوی آشپزخانه 8 پارچه جی فی نی

  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل

مشاهده و خرید

 

چاقوی فیله

طراحی این مدل چاقو تقریبا شبیه به چاقوی مخصوص برش است و به شکل بلند، باریک و خیلی تیز ساخته شده است. این مدل چاقو نیز انعطاف زیادی دارد، به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن، به راحتی تیغ‌ها و استخوان انواع ماهی را جدا کنید و فیله ماهی درست کنید.

 

چگونه ست چاقوی آشپزخانه با کیفیت انتخاب کنیم؟

کیفیت و قیمت یک ست چاقوی آشپزخانه، نحوه عملکرد آن را منعکس می‌کند. محبوب‌ترین مدل‌های چاقوی آشپزخانه حرفه‌ای در سطح جهان، از یک تکه فلز بادوام و یک دسته با کیفیت ساخته شده‌اند و سر فلزی آن‌ها با استفاده از یک زبانه به دسته متصل می‌شود. یک مدل دیگر چاقو نیز در بازار موجود است، که برای برش دادن فلز (معمولا استیل ضد زنگ) و ساختن آن، از ماشین‌های مخصوصی استفاده می‌شود. این مدل چاقو نسبت به مدل قبلی میزان دوام کمتری دارد، اما قیمت آن اقتصادی‌تر است.

زبانه چاقو بسیار مهم است و به نوعی کیفیت و دوام چاقوی مورد نظر شما را تعیین می‌کند. به طور کلی دو مدل زبانه چاقو وجود دارد: زبانه سرتاسری و زبانه نیمه. زبانه سرتاسری یعنی فلز چاقو تا انتهای دسته ادامه دارد و با استفاده از تعدادی میخ، به دسته متصل می‌شود. این مدل چاقوی محکم، بادوام و با کیفیت، بهترین گزینه برای یک آشپز حرفه‌ای است. زبانه نیمه یعنی فلز چاقو تقریبا تا دو سوم طول دسته ادامه دارد. این مدل چاقو کیفیت چندان خوبی ندارد، اما برای استفاده روزمره مناسب است.

ست چاقوی آشپزخانه

ست چاقوی آشپزخانه 8 پارچه هاچن

  • جنس بدنه: استیل
  • جنس دسته: استیل، پلاستیک

مشاهده و خرید

 

چگونه از ست چاقوی آشپزخانه خود مراقبت کنیم؟

نحوه نگهداری از ست چاقو

مهم نیست که چاقوی شما با کیفیت است یا بی کیفیت، در هر صورت اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، خیلی زود کند می‌شود. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از چاقوهای خود مراقبت کنید، بهتر است که آن‌ها را داخل یک محفظه مخصوص چاقو (ساده یا آهنربایی) قرار بدهید. علاوه بر این، سعی کنید مواد غذایی را روی یک سطح صاف قرار داده و آن‌ها را برش بدهید، تا به فلز چاقو آسیبی وارد نشود.

 

نحوه شستن و خشک کردن ست چاقو

به طور کلی، اگر چاقوهای خود را با دست بشویید و با دست خشک کنید، دوام بیشتری خواهند داشت تا زمانی که آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید. بسیاری از ست‌های چاقوی آشپزخانه نسبت به شستشو با استفاده از ماشین ظرفشویی مقاوم هستند، اما برای اطمینان، بهتر است که وقتی دور شستوی ماشین ظرفشویی به اتمام رسید، چاقوها را از داخل آن بیرون بیاورین و آن‌ها را دست خشک کنید تا با استفاده از خود ماشین خشک نشوند.

 

نحوه تیز کردن ست چاقو

شما می‌توانید برای این کار به سادگی از یک چاقو تیزکن استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *