راهنمای خرید گوشت کوب برقی

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی یک وسیله جمع و جور و بسیار کاربردی است، که می‌توانید از آن برای مخلوط کردن و خرد کردن سریع مواد غذایی، و درست کردن انواع سوپ و سس و پوره استفاده کنید. مزیت یک گوشت کوب برقی این است که به اندازه دستگاه‌های مخلوط کن دیگر بزرگ و جاگیر نیست، و شما می‌توانید خیلی راحت آن را داخل کابینت یا کشوی آشپزخانه قرار بدهید. علاوه بر این، چون تعداد اجزای تشکیل دهنده یک گوشت کوب برقی زیاد نیست، تمیز کردن آن نیز بسیار راحت‌تر است. بعضی از مدل‌های گوشت کوب برقی، حتی برای له کردن سیب زمینی و هم زدن خامه هم مناسب هستند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید گوشت کوب برقی آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

گوشت کوب برقی برای چه افرادی مناسب است؟

شاید از خودتان بپرسید، آیا یک گوشت کوب برقی برای برطرف کردن نیازهای من مناسب است؟ اگر شما فردی هستید که دائما آشپزی می‌کنید و شیرینی درست می‌کنید، بهتر است که به جای گوشت کوب برقی، یک دستگاه مخلوط کن تهیه کنید تا بتوانید کارهای بیشتری با استفاده از آن انجام بدهید. درست است که یک دستگاه مخلوط کن بزرگ جای بیشتری را در آشپزخانه شما اشغال می‌کند، اما در عوض می‌توانید طیف گسترده‌ای از کارها را با استفاده از آن انجام بدهید؛ به عنوان مثال، خرد کردن یخ، مغزیات سفت، سبزیجات سفت، یا میوه یخ زده.

 

قیمت خرید گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی انواع مختلفی دارد، از مدل ساده گرفته تا مدل پیشرفته. در نتیجه قیمت آن کاملا به مدلی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. فرق بین یک گوشت کوب برقی ساده با یک گوشت کوب برقی پیشرفته چیست؟

یک گوشت کوب برقی ساده تنها یک عدد تیغه، و یک دکمه ساده دارد که باید آن را فشار بدهید و نگه دارید و مواد غذایی را میکس کنید. این مدل گوشت کوب برقی معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود.

یک گوشت کوب برقی پیشرفته که قیمت آن گران‌تر است، چند تنظیمات سرعت مختلف دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید در ابتدا میکس کردن مواد غذایی را یک سرعت کم آغاز کنید تا به بیرون از کاسه پاشیده نشوند، سپس سرعت دستگاه را بالاتر ببرید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. علاوه بر این، یک گوشت کوب برقی پیشرفته معمولا از جنس یک فلز با کیفیت ساخته می‌شود و متعلقاتی از جمله یک ظرف برای مخلوط کردن مواد غذایی، چند تیغه مخلوط کن مختلف، یک خرد کن کوچک، یک سر همزن، یا یک سر مخصوص درست کردن پوره سیب زمینی با خود به همراه دارد. با این حال، بهتر است به یاد داشته باشید که یک گوشت کوب برقی فلزی معمولا وزن بیشتری دارد و حرکت دادن آن کمی سخت‌تر خواهد بود.

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی فلر مدل HB808

  • جنس میله: فلز
  • عملکرد لحظه ای (Pulse): ندارد
  • ظرف غذاساز: ندارد
  • آسیاب: ندارد

مشاهده و خرید

 

 

نکات خرید گوشت کوب برقی خوب

تنظیمات گوشت کوب برقی

یک گوشت کوب برقی ساده تنها یک عدد تیغه، و یک دکمه ساده دارد، در حالی که یک گوشت کوب برقی پیشرفته که قیمت آن گرانتر است، دارای چند تنظیمات سرعت مختلف است. حتما بررسی کنید و مطمئن بشوید که دکمه روشن و خاموش گوشت کوب برقی به درستی کار می‌کند و به راحتی قابل دسترس است. طول این دستگاه معمولا به اندازه یک برگه A4 و وزن تقریبا به اندازه یک کیسه شکر است. به همین دلیل ممکن است که نگه داشتن هم زمان دستگاه و دکمه آن، برای شما کمی سخت باشد. البته بعضی از گوشت کوب‌های برقی طراحی ارگونومیک دارند و دکمه‌های کنترل آن‌ها بسیار نرم است. به همین دلیل راحت‌تر می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

لوازم همراه

بعضی از گوشت کوب‌های برقی، متعلقاتی از جمله یک ظرف برای مخلوط کردن مواد غذایی (که به سر مخلوط کن وصل می‌شود و از پاشیده شدن مواد غذایی به اطراف آشپزخانه جلوگیری می‌کند)، چند تیغه مخلوط کن مختلف، یک خرد کن کوچک، یک سر همزن، یا یک سر مخصوص درست کردن پوره سیب زمینی با خود به همراه دارند. به همین دلیل بهتر است که قبل از انتخاب و خرید، متعلقات گوشت کوب برقی مورد نظر را بررسی کنید و آن‌ها را با نیازهای خود مطابقت بدهید، تا هزینه گزافی پرداخت نکنید.

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی مولینکس

  • جنس میله: استیل ضد زنگ
  • عملکرد لحظه ای (Pulse): ندارد
  • ظرف غذاساز: ندارد

مشاهده و خرید

 

مواد سازنده گوشت کوب برقی

بدنه مدل‌هایی از گوشت کوب برقی که از جنس فلز ساخته می‌شوند، نسبت به مدل‌هایی که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند، کمتر لک می‌شوند. علاوه بر این، بهتر است که جنس میله گوشت کوب برقی نیز از فلز باشد، چون این قسمت از دستگاه همان قسمتی است که دائما با مواد غذایی مختلف در تماس است و خیلی زود کثیف می‌شود. با این حال، همانطور که در قسمت‌های بالاتر نیز ذکر کردیم، بهتر است به یاد داشته باشید که یک گوشت کوب برقی فلزی معمولا وزن بیشتری دارد و حرکت دادن آن کمی سخت‌تر خواهد بود.

 

سیم گوشت کوب برقی

مدل‌های ارزان‌تر گوشت کوب برقی معمولا یک سیم کوتاه دارند که چندان انعطاف‌پذیر نیست. به همین دلیل ممکن است که در هنگام استفاده از آن به مشکل بر بخورید. البته مدل‌هایی از گوشت کوب برقی نیز در بازار وجود دارند که سیم ندارند. درست است که در این حالت حرکات دست شما محدود نمی‌شود و می‌توانید راحت‌تر از گوشت کوب برقی خود استفاده کنید، اما قیمت این مدل‌ها معمولا خیلی گران‌تر است و بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص شارژ آن‌ها تمام شده و خاموش می‌شوند.

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی فلر مدل HB400

  • جنس میله: استیل ضد زنگ
  • عملکرد لحظه ای (Pulse): ندارد
  • ظرف غذاساز: ندارد

مشاهده و خرید

 

عملکرد لحظه‌ای (Pulse)

این مدت زمان در میان مدل‌های مختلف گوشت کوب برقی کمی متفاوت است، اما به طور متوسط 10 ثانیه در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل اگر قصد دارید که برای مدت زمان بیشتری از گوشت کوب برقی خود استفاده کنید، بهتر است که قبل از انتخاب و خرید، حتما حداکثر زمان استفاده از دستگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

 

میزان مصرف برق بر اساس وات

میزان مصرف برق یک گوشت کوب برقی معمولا با واحد وات بر روی آن حک شده است. اما بالاتر بودن این مقدار، به معنای عملکرد بهتر یا طول عمر بیشتر دستگاه نیست.

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی بوش مدل MSM67190

  • جنس میله: فلز
  • عملکرد لحظه ای (Pulse): ندارد
  • ظرف غذاساز: دارد

مشاهده و خرید

 

بهترین برند گوشت کوب برقی

در حال حاضر محبوب‌ترین و معتبرترین برندهایی که گوشت کوب برقی تولید می‌کنند عبارتند از تفال، بوش، مولینکس، و بکو.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *