خرید ست جای ادویه

راهنمای خرید ست جای ادویه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که آشپزی کردن را دوست دارید، حتما می‌دانید که دسترسی آسان به جای ادویه‌جات مختلف در آشپزخانه، مسئله بسیار مهمی است. ست جای ادویه به گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک کند تا در هنگام غذا درست کردن، خیلی راحت و سریع، هر ادویه ‌ای که لازم دارید را پیدا کنید. علاوه بر این، اگر رنگ و فرم ست جا ادویه ای خود را بر طبق سبک و استایل آشپزخانه خود انتخاب کنید، می‌توانید زیبایی فضای آشپزخانه را دو چندان کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک ست جای ادویه زیبا و با کیفیت آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

چرا در آشپزخانه به یک ست جای ادویه نیاز داریم؟

تمام افرادی که دائما آشپزی می‌کنند، به خوبی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در طعم نهایی غذا، ادویه هایی است که در آن استفاده می‌کنیم. به همین دلیل زمانی که آشپزی می‌کنید، بهتر است به ست جا ادویه ای خود دسترسی آسانی داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر غذا درست کنید. با این حال، زمانی که شما ادویه های مختلف را از داخل جعبه اصلی خود خارج می‌کنید و درون جای ادویه می‌ریزید، ممکن است فراموش کنید که تاریخ انقضای هرکدام از آن‌ها چه زمانی بوده است. به این ترتیب، ممکن است حواستان نباشد و از یک ادویه که تاریخ انقضای آن گذشته استفاده کنید یا باالعکس، ادویه ای که هنوز تاریخ انقضای آن نگذشته است را به اشتباه دور بریزید.

اما به طور کلی، داشتن یک ست جای ادویه داخل هر آشپزخانه‌ای ضروری است و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر آشپزی کنید.

اگر در آشپزخانه خود فضای زیادی در اختیار ندارید، می‌توانید ست جای ادویه را به درب کابینت آویزان کنید. به این ترتیب هم فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می‌شود، هم می‌توانید در هنگام غذا درست کردن، به راحتی به ادویه‌های خود دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید یک ست جای ادویه تهیه کنید که قابلیت چرخیدن دارد، به این ترتیب می‌توانید شیشه‌های کوچک دیگر را نیز در کنار ادویه‌های خود بر روی این صفحه چرخنده قرار بدهید و علاوه بر اینکه فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نکنید، بلکه در هنگام غذا درست کردن به راحتی به همه چیز دسترسی داشته باشید.

ست جای ادویه

ست جای ادویه 7 پارچه سانتوزا

  • جنس بدنه: چوب
  • جنس سری: چوب
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

چه مدل ست جای ادویه برای شما مناسب است؟

در حال حاضر مدل‌های بسیار متفاوتی از ست جا ادویه ای در بازار وجود دارند که هرکدام از آن‌ها برای برآورده کردن نیازهای خاصی طراحی و ساخته شده‌اند. برای اینکه بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید، باید در ابتدا اندازه آشپزخانه، سبک و استایل آن، و نیازهای شخصی خودتان را بررسی کنید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید، در ادامه این مقاله انواع ست جای ادویه و کاربردهای آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

 

ست جا ادویه ای داخل کابینت

اندازه این مدل ست جا ادویه ای، از از لحاظ طول و چه از لحاظ عرض، قابل تنظیم است. به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی آن را داخل هر اندازه کابینتی جای بدهید. علاوه بر این، یک ست جا ادویه ای داخل کابینت امروزی، به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بیشتر ادویه‌های موجود در فروشگاه‌ها را در خود جای بدهد. در این حالت شما نیازی به انتقال دادن ادویه‌های خریداری شده به ظروف دیگر ندارید تا بتوانید آن‌ها را داخل کابینت آشپزخانه خود جای بدهید.

 

ست جای ادویه

جای ادویه 7 پارچه با استند 

  • جنس بدنه: سرامیک
  • جنس سری: چوب
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

ست جا ادویه ای داخل کشو

این مدل ست جا ادویه ای به راحتی داخل کشوی آشپزخانه جای میگیرد و شما میتوانید شیشه ادویه‌جات خود را به شکل افقی داخل آن قرار بدهید. اندازه این مدل ست جا ادویه‌ای کاملا استاندارد است و برای قرار دادن ادویه‌هایی که به شکل آماده از فروشگاهها خریداری میکنید طراحی شده است. در این حالت شما نیازی به انتقال دادن ادویه‌های خریداری شده به ظروف دیگر ندارید تا بتوانید آنها را داخل کشوی آشپزخانه خود جای بدهید.

ست جای ادویه

جا ادویه ای نیلوفر مدل Zeus 2

  • جنس بدنه: شیشه
  • جنس سری: پلاستیک
  • پایه: ندارد

مشاهده و خرید

 

ست جای ادویه دیواری

این مدل ست جا ادویه ای هم بسیار کاربردی است، هم زیباست و می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را تغییر بدهد؛ چون همیشه قابل مشاهده است. این مدل ست جا ادویه ای معمولا با استفاده از یک آهنربا یا میخ به دیوار وصل می‌شود و اندازه شیشه‌های ادویه آن خاص است. در این حالت شما باید ادویه‌های خریداری شده از فروشگاه را به داخل این شیشه‌ها منتقل کنید.

ست جای ادویه

ست جای ادویه 7 پارچه تلن

  • جنس بدنه: چوب
  • جنس سری: شیشه
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

ست جا ادویه ای قفسه مانند

این مدل ست جا ادویه ای تقریبا شبیه به یک قفسه کتاب است و قفسه‌های عمودی یا افقی دارد. شما می‌توانید به راحتی این مدل قفسه را هر جایی از آشپزخانه که دوست دارید قرار بدهید و شیشه‌های انواع ادویه را داخل آن قرار بدهید.

یک ست جا ادویه‌ ای قفسه مانند دو شکل مختلف دارد: مدلی که اندازه‌ شیشه‌های آن مخصوص به خودش است، و مدلی که اندازه شیشه‌های آن استاندارد و به اندازه شیشه‌های ادویه موجود در بازار است.

ست جای ادویه

ست جا ادویه 3 تکه مدل 620

  • جنس بدنه: سرامیک
  • جنس سری: چوب
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

ست جای ادویه رو میزی

این مدل ست جا ادویه ای شبیه به یک ست قفسه مانند است، با این تفاوت که اندازه آن کوچکتر است و شما می‌توانید به راحتی آن روی هر قسمتی از کانتر آشپزخانه که دوست دارید قرار بدهید. اگر در آشپزخانه خود فضای زیادی در اختیار ندارید، بهتر است که به سراغ این مدل ست جا ادویه ای بروید.

اینکه چه مدلی از این ست جا ادویه ای را انتخاب می‌کنید، به این بستگی دارد که آیا دوست دارید ادویه‌های خریداری شده را به یک شیشه دیگر منتقل کنید؟ معمولا چه میزان ادویه مصرف میکنید؟ و سلیقه شخصی خودتان چیست؟

ست جای ادویه

ست جای ادویه 7 پارچه

  • جنس بدنه: پلاستیک
  • جنس سری: سرامیک
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

فضای مورد نیاز

یکی دیگر از عوامل مهمی که برای خرید یک ست جا ادویه ای باید آن را در نظر داشته باشید، میزان فضای داخل آشپزخانه شما است. همانطور که در قسمت‌های بالاتر نیز ذکر کردیم، هر مدل ست جای ادویه برای یک مدل آشپزخانه مناسب‌تر است.

اندازه مدل‌های جدید ست جا ادویه‌ای، معمولا قابل تنظیم است. در نتیجه هم در یک آشپزخانه کوچک و هم در یک آشپزخانه بزرگ قابل استفاده هستند. اگر روی کانتر یا کابینت آشپزخانه خود به اندازه کافی فضا در اختیار دارید، می‌توانید یک ست جا ادویه ای ایستاده قفسه مانند یا رو میزی را انتخاب کنید.

یادتان باشد که حتما قبل از انتخاب و خرید یک ست جای ادویه، ابعاد فضایی از آشپزخانه که برای قرار دادن آن در نظر گرفتید را به شکل دقیق بررسی و یادداشت کنید.

ست جای ادویه

ست جای ادویه 12 پارچه بیلی

  • جنس بدنه: چوب
  • جنس سری: چوب
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

 

چند شیشه از ادویه‌جات داخل آشپزخانه خود دارید؟

اندازه و میزان ظرفیت ست جا ادویه ای که شما انتخاب می‌کنید، به تعداد ادویه‌هایی که معمولا در هنگام آشپزی کردن از آن‌ها استفاده می‌کنید بستگی دارد. به بیانی دیگر، اگر تعداد زیادی شیشه ادویه دارید، قطعا باید یک ست جا ادویه‌ای جادار انتخاب کنید تا بتوانید تمام ادویه‌جات و سبزیجات خشک خود را داخل آن جای بدهید.

با این حال، اگر تعداد شیشه‌های ادویه شما زیاد است، حتما به این معنا نیست که باید یک ست جای ادویه خیلی بزرگ انتخاب کنید و تمام این شیشه‌ها را داخل آن قرار بدهید. در عوض، می‌توانید تعداد شیشه‌هایی از ادویه‌جات مشخصی که تقریبا هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید را مشخص کنید، سپس بر اساس این تعداد، یک ست جای ادویه مناسب تهیه کنید. می‌توانید شیشه‌های دیگر که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، شنبلیله یا شوید خشک) را نیز به راحتی داخل کشو یا کابینت آشپزخانه خود قرار بدهید و فقط در هنگام نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

ست جای ادویه

سرویس جا ادویه 3 پارچه کاراجا

  • جنس بدنه: سرامیک
  • جنس سری: سرامیک
  • پایه: ندارد

مشاهده و خرید

دوام و استحکام جای ادویه

قطعا در هنگام انتخاب و خرید یک ست جا ادویه ای، باید میزان استحکام و دوام آن را نیز بررسی کنید. این ست جزو لوازمی از آشپزخانه است که باید برای مدتی طولانی دوام داشته باشد و به راحتی خراب نشود. علاوه بر این، یک ست جا ادویه ای باید آنقدر با دوام و محکم باشد که به راحتی نشکند و به شیشه‌های ادویه شما صدمه‌ای وارد نکند. اگر قصد دارید که یک ست جا ادویه ای رو میزی تهیه کنید، بهتر است مطمئن بشوید که پایه‌های آن کاملا محکم هستند و لغزش ندارند.

در حال حاضر بیشتر مدلهای ست جا ادویه ای موجود در بازار، از جنس مواد با دوام و محکمی از جمله چوب و فولاد ساخته شده‌اند. قفسه‌های پلاستیکی نیز بسیار پرطرفدار هستند اما از نظر مقاومت و دوام با قفسه‌های فلزی قابل مقایسه نیستند. از طرفی دیگر، فلز به مرور زمان زنگ میزند و درخشش اولیه خود را از دست میدهد، اما پلاستیک اینطور نیست. به همین دلیل اگر دوست دارید که ست جا ادویه ای شما از جنس فلز باشد، بهتر است مدلی را تهیه کنید که از استیل ضد زنگ ساخته شده باشد.

 

نحوه استفاده از ست جای ادویه

ظاهر یک یت جا ادویه ای مسئله مهمی است، اما مسئله مهمتر این است که نحوه استفاده و دستری به آن نیز آسان باشد و در هنگام آشپزی کردن کار شما را راحتتر کند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی خریدن یک ست جا ادویه ای، این است که شما بتوانید در هنگام درست کردن غذا، خیلی سریع و راحت هر چیزی که دنبال آن هستید را پیدا کنید.

ست جای ادویه

ست جا ادویه 8 پارچه امبیکو

  • جنس بدنه: سرامیک
  • جنس سری: چوب
  • پایه: دارد

مشاهده و خرید

سبک و استایل آشپزخانه

شاید از نظر بعضی افراد، ظاهر یک ست جا ادویه ای مسئله چندان مهمی نباشد. اما بهتر است که گزینه‌های موجود را خوب بررسی کنید و برای خرید مدلی هزینه کنید که هم کاربردی باشد، هم زیبایی فضای آشپزخانه شما را دو چندان کند.

به عنوان مثال، اگر سبک و استایل آشپزخانه شما سنتی و قدیمی است، بهتر است که به سراغ یک ست جا ادویه ای از جنس چوب بروید. ولی اگر فضای آشپزخانه شما کاملا مدرن و امروزی است، بهتر است که یک ست جا ادویه ای از جنس پلاستیک یا فلز براق انتخاب کنید.

 

ست جای ادویه پلاستیکی یا شیشه ای؟

به طور کلی، بهتر است که ادویه‌جات خود، به خصوص آنهایی که کیفیت بالایی دارند را داخل ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید. یک ست جا ادویه ای از جنس پلاستیک، ممکن است مقدار کمی هوا را از داخل منافذ خود عبور بدهد و این مسئله به مرور زمان میتوانید ادویه‌جات شما را خراب کند. اما یک ست جا ادویه ای از جنس شیشه، به شکل قابل توجهی عمر مفید ادویه‌جات شما را افزایش میدهد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *