راهنمای خرید ست کتری و قوری

راهنمای خرید ست کتری و قوری

تقریبا همه افراد چای دوست دارند و در طول روز چند لیوان از این نوشیدنی گرم و دلچسب می‌نوشند؛ به خصوص در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان. اما حتی افرادی که عاشق چتی نوشیدن هستند هم گاهی از نقش و اهمیت نوع قوری در عطر و طعم نهایی چای غافل میشوند. مواد سازنده کتری و قوری، نوع طراحی و مدل آن، نقش مهمی در دم کردن یک چای خوش طعم و خوشبو ایفا می‌کنند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید ست کتری و قوری مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

 

نقش یک قوری مناسب در عطر و طعم نهایی چای چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که صبر و حوصله کافی برای درست کردن یک لیوان چای ندارید و معمولا به سادگی یک تی بگ را داخل آب جوش می‌اندازید، حتما نمی‌دانید درست کردن یک فنجان چای خوش طعم و خوشبو، به چه زحمتی نیاز دارد! چای سازان چینی از روش کاملاً متفاوتی برای تهیه چای استفاده می‌کنند و علاوه بر زحمتی که برای درست کردن چای می‌کشند، برای انتخاب یک قوری مناسب جهت درست کردن یک نوع چای خاص نیز وسواس زیادی به خرج می‌دهند.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری پونته مدل Veniz

  • جنس بدنه کتری: استیل
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • جنس دسته کتری: باکالیت
  • فیلتر قوری: ندارد

مشاهده و خرید

نکات مهم برای انتخاب و خرید ست کتری و قوری

ست کتری و قوری چای، مدل‌ها و طراحی‌های متفاوتی دارند و از مواد مختلفی درست می‌شوند تا بتوان بر طبق سلیقه و نیازهای افراد مختلف، با آن‌ها چای درست کرد. مواد سازنده قوری، نوع طراحی و مدل آن، نقش مهمی در دم کردن یک چای خوش طعم و خوشبو ایفا می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که قبل از انتخاب و خرید ست قوری و کتری، چند فاکتور مهم و کلیدی را در نظر داشته باشید. در ادامه، این فاکتورها را برای شما شرح می‌دهیم.

 

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری هوم کینگ مدل KT001

  • جنس بدنه کتری: لعابی
  • جنس بدنه قوری: چینی

مشاهده و خرید

 

مواد سازنده

قوری‌ و کتری از مواد مختلفی درست می‌شوند. به عوان مثال، شیشه، سرامیک، چینی، خاک رس، چدن، و حتی نقره یا آلومینیوم و استیل. هرکدام از این مواد مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. به طور کلی بهترین جنس قوری، یک قوری سرامیکی است که داخل آن لعاب دارد. در این حالت چای شما به سرعت سرد نمی‌شود، طعم آن از بین نمی‌رود و علاوه بر این، با استفاده از این نوع قوری می‌توانید چندین مدل چای مختلف درست کنید.

قوری‌های چینی هم برای درست کردن انواع مختلف چای مناسب هستند، چون طعم چای را از بین نمی‌برند؛ با این حال، چون قوری‌هایی که از جنس چینی هستند دما را برای مدت زمان زیادی داغ نگه نمی‌دارند، برای درست کردن چای سیاه چندان مناسب نیستند. قوری‌های سفالی برای درست کردن انواع مختلف چای توصیه نمی‌شوند، چون طعم چای را به خود جذب می‌کنند. نگه داشتن و تکان دادن قوری‌های شیشه‌ای و چدنی نیز کار چندان آسانی نیست، به همین دلیل، بسیاری از افراد این جنس قوری را انتخاب نمی‌کنند.

ست کتری و قوری

ست کتری قوری مینیاتور مدل M-508

  • جنس بدنه کتری: استیل
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • فیلتر کتری: ندارد

مشاهده و خرید

 

اندازه و گنجایش 

درست مانند سایر وسایل آشپزی، تصمیم گیری در مورد اندازه و ظرفیت کتری و قوری نیز کاملا به نیازهای شخصی شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال، عادت دارید در طول روز چند فنجان چای بنوشید، یا معمولا به اندازه چند نفر چای درست می‌کنید؟

در حال حاضر ست کتری و قوری چای با اندازه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند؛ از قوری‌های کوچک گرفته تا قوری‌های بزرگ. شما می‌توانید با استفاده از یک قوری چای معمولی، به اندازه 4 نفر چای درست کنید، پس سعی کنید اندازه قوری خود را هوشمندانه انتخاب کنید. قوری‌های کوچک‌تر معمولا برای درست کردن چای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای درست کردن چای سیاه، از قوری‌های بزرگتری استفاده می‌شود؛ چون چای سیاه به نسبت دیگر انواع چای، به مقدار بیشتری سرو می‌شود. علاوه بر این، چای سیاه برای دم کشیدن و عبور کردن آب داغ از روی آن به فضای بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل بهتر است که برای درست کردن آن از یک قوری گرد و بزرگ استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اگر اندازه قوری خود را بزرگ انتخاب کنید، اما مقدار کمی چای داخل آن درست کنید، فضای خالی زیادی در قوری باقی می‌ماند و در نتیجه، چای شما خیلی سریع‌تر سرد خواهد شد.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری سوپر لایف کد 1021

  • جنس بدنه کتری: استیل
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • جنس دسته کتری: باکالیت
  • فیلتر قوری: ندارد

مشاهده و خرید

 

دسته قوری

دسته قوری‌های چای معمولا در قسمت کناری، بالایی و یا پشتی آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر اندازه قوری خیلی بزرگ باشد، دسته آن معمولا در قسمت کناری قرار می‌گیرد. اما دسته قوری‌های کوچک‌تر معمولا در قسمت بالای آن‌ها است. اگر جزئیات مرتبط با دسته انواع قوری را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که محل قرار گرفتن دسته و زاویه آن، تاثیر زیادی در نحوه ریختن چای داخل لیوان دارد. البته این مسئله می‌تواند برای فردی که عادت دارد به طور دائمی چای بنوشد، خیلی پیچیده باشد. برای اینکه راحت‌تر بتوانید مدل دسته قوری خود را انتخاب کنید، کافیست قوری را بلند کنید. اگر دست شما به بدنه قوری نچسبید، به این معناست که قوری مناسبی را انتخاب کرده‌اید؛ چون در این حالت انگشتان شما در هنگام چای ریختن نمی‌سوزند.

علاوه بر این، سعی کنید همیشه قبل از انتخاب و خرید یک قوری چای، دسته آن را نگه دارید و بررسی کنید تا مطمئن بشوید که آیا بلند کردن آن راحت است یا خیر. استحکام بدنه نسبت به وزن قوری نیز مسئله بسیار مهمی است که باید قبل از خرید، حتما آن را مورد بررسی قرار بدهید.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری نوبل کینگ مدل 2001

  • جنس بدنه قوری: شیشه
  • فیلتر قوری: دارد
  • فیلتر کتری: ندارد

مشاهده و خرید

 

لوله کتری و قوری

لوله قوری نیز فاکتور دیگری است که باید آن را بررسی کنید، چون نقش مهمی در بافت نهایی چای ایفا می‌کند. این لوله باید از لبه قوری فاصله داشته باشد، در غیر این صورت زمانی چای را داخل لیوان می‌ریزید، بخار آب داغ دست شما را می‌سوزاند. علاوه بر این، مطمئن شوید که نوک لوله قوری با دهانه آن در یک سطح قرار داشته باشد.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری جی فی نی کد 02 با ظرف شیر و شکر

  • جنس بدنه کتری:استیل
  • جنس بدنه قوری:سرامیک
  • جنس دسته کتری:باکالیت
  • فیلتر قوری:دارد

مشاهده و خرید

 

درب ست کتری و قوری

درب قوری باید به طور کامل روی آن چفت بشود تا بخار آب داغ، و عطر چای از داخل قوری بیرون نیاید. معمولا روی درب قوری یک سوراخ خیلی کوچک قرار دارد و باعث می‌شود زمانی که شما در حال ریختن چای داخل لیوان هستید، هوا بتواند داخل قوری جریان پیدا کند. در حقیقت، این سوراخ کوچک منجر به کنترل جریان چای می‌شود و کاری می‌کند قطرات چای اطراف لیوان نریزند. اگر درب قوری فرم مناسبی داشته باشد، باعث می‌شود که دما و عطر چای حفظ بشود و هم زمان، بتوانید به راحتی چای را داخل لیوان خود بریزید.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری هپی فامیلی کد HP-BD9857B…3

  • جنس بدنه کتری: استیل
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • جنس دسته کتری: باکالیت
  • فیلتر قوری: دارد

مشاهده و خرید

 

صافی داخل قوری

بعضی از قوری‌های چای یک صافی جدا شونده دارند، صافی بعضی دیگر از قوری‌ها قابل جدا شدن نیست، و بعضی از قوری‌ها نیز اصلا صافی ندارند! سعی کنی یک قوری دارای صافی جدا شونده انتخاب کنید، به این ترتیب می‌توانید با در آوردن صافی از داخل قوری، تفاله چای را به راحتی دور بریزید و قوری را راحت‌تر تمیز کنید.

وجود این صافی داخل قوری ضروری است، چون باعث می‌شود که دانه‌های چای در مجاورت با آب داغ قرار بگیرند و دم بکشند و هم زمان، نتوانند وارد قوری چای بشوند. در نتیجه بافت نهایی چای شما کاملا یکدست خواهد شد. اندازه صافی قوری بستگی به اندازه خود قوری دارد. به همین دلیل شما باید با توجه مقدار چای‌ای که قصد دارید درست کنید، سایز آن را انتخاب کنید. اگر دوست دارید که دانه‌های چای داخل قوری در حرکت باشند و حداکثر عطر و طعم را ایجاد کنند، بهتر است که یک قوری کوچکتر انتخاب کنید.

ست کتری و قوری

ست کتری قوری دالتون مدل 9867

  • جنس بدنه کتری: استیل ضدزنگ با آبکاری کروم نیکل 18/10
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • جنس دسته کتری: باکالیت
  • گنجایش قوری: 0.5

مشاهده و خرید

 

زیبایی ظاهر ست کتری و قوری

اگر مقداری زیادی چای سبز و چای‌های رنگی درست می‌کنید و از دیدن دانه‌های چای و رنگ آن‌ها لذت می‌برید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قوری شیشه‌ای تهیه کنید. در غیر این صورت، ظاهر قوری کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

قوری چای وسیله‌ای است که در طول روز دائما آن را در آشپزخانه می‌بینید، به همین دلیل، علاوه بر کارایی قوری، زیبایی ظاهری آن نیز تا حد زیادی مهم است.  یکی از زیباترین انواع قوری، قوری شیشه‌ای است؛ چون به شما این امکان را می‌دهد تا فرآیند دم کشیدن چای و رنگ زیبای آن را ببینید. با این حال، اگر قصد دارید که یک قوری از جنس سرامیک، سفال یا چدن تهیه کنید هم با کمی بررسی، می‌توانید مدلی زیبا و کاربردی پیدا کنید.

معمولا قوری‌هایی که از جنس سرامیک هستند، مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند و انتخاب کردن را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

ست کتری و قوری

ست کتری و قوری کروپ ست مدل ملورین کد 509

  • جنس بدنه کتری: استیل ضدزنگ 18/10
  • جنس بدنه قوری: سرامیک
  • جنس دسته کتری: باکالیت
  • فیلتر قوری: ندارد

مشاهده و خرید

 

قیمت 

قیمت ست کتری و قوری نیز نکته مهم دیگری است که باید قبل از خرید آن را در نظر بگیرید. ممکن است که یک قوری یا کتری زیبا و کاربردی پیدا کنید، اما قیمت آن بسیار بالا باشد. به همین دلیل بهتر است کمی زمان بگذارید و خوب بگردید، تا یک کتری یا قوری با کیفیت و متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *