سرویس قاشق و چنگال

راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

سرویس قاشق و چنگال یکی از موارد ضروری در آشپزخانه است که خرید آن نیاز به دقت زیادی دارد. قبل از هر چیزی، باید تصمیم بگیرید که چه سبک قاشق و چنگالی را بیشتر دوست دارید و چه سبکی بیشتر برای سبک آشپزخانه شما مناسب است؛ کلاسیک یا مدرن؟ نکته مهم دیگر، لایه رویی قاشق و چنگال است. معمولا بهترین روکش برای یک سرویس قاشق و چنگال، استیل ضد زنگ است. با این حال شما می‌توانید یک سرویس آبکاری شده با نقره را به عنوان جایگزینی برای استیل ضد زنگ انتخاب کنید (که البته قیمت آن گران‌تر است).  تعداد افراد خانواده و تعداد میهمان‌هایی که معمولا دعوت می‌کنید نیز نکته مهم دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک سرویس قاشق و چنگال مناسب آشنا کنیم.

 

 

سرویس قاشق و چنگال جعبه‌ای

یک سرویس قاشق و چنگال جعبه‌ای می‌تواند خیلی کوچک (دارای 4 عدد قاشق و چنگال) یا خیلی بزرگ (دارای 124 عدد قاشق و چنگال) باشد. در این مدل سرویس، قاشق‌ها و چنگال‌ها داخل یک محفظه چوبی قرار نمی‌گیرند، بلکه در یک جعبه مقوایی و داخل یک سینی پلاستیکی قرار می‌گیرند تا هیچ صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود. شما می‌توانید یک سرویس قاشق و چنگال جعبه‌ای را به راحتی داخل کشوی مخصوص قاشق و چنگال خود قرار بدهید.

 

سرویس لوازم جانبی

علاوه بر قاشق و چنگال، شما نیاز به لوازم جانبی دیگری هم دارید. به عنوان مثال، چاقوی مخصوص برش و سرو استیک، چاقوی مخصوص برش ماهی، چاقوی مخصوص برش پنیر و کره، و چنگال و چاقوی مخصوص برش و سرو کیک و دسر. شما می‌توانید لوازم جانبی مورد نیاز خود را به شکل جداگانه، و هماهنگ با سرویس قاشق و چنگال خود تهیه کنید. این لوازم معمولا به شکل یک ست کوچک یا به شکل تکی فروخته می‌شوند. این ست‌های کوچک، برای هدیه دادن به افرادی که دوست دارند سرویس قاشق و چنگال خود را گسترش بدهند نیز مناسب هستند.

 

سرویس قاشق و چنگال مخصوص کودکان

اگر یکی از اطرافیان شما به تازگی صاحب فرزند شده است، می‌توانید به او یک سرویس قاشق و چنگال مخصوص کودک هدیه بدهید. یک سرویس قاشق و چنگال ساده مخصوص کودک، می‌توانید دارای یک چاقو، چنگال، و قاشق کوچک باشد که دسته‌های ضخیم از جنس ملامین دارند. به این ترتیب کودک می‌تواند به راحتی آن‌ها را در دست بگیرد. معمولا بر روی این دسته‌های ملامینی، تصاویری کودکانه و زیبا حک می‌شوند.

سرویس قاشق و چنگال مخصوص کودکانی که سن بیشتری دارند، معمولا کیفیت بالاتری دارد و از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. این قاشق و چنگال‌ها درست مثل قاشق و چنگالی هستند که بقیه اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنند، با این تفاوت که کمی کوچک‌تر هستند. شما می‌توانید قاشق و چنگال و چاقوی مخصوص کودکان را به شکل ست جعبه‌ای یا به صورت تکی تهیه کنید.

 

معرفی انواع قاشق، چنگال، چاقو و لوازم جانبی

انواع چنگال

  • چنگال غذاخوری: این مدل چنگال در کنار چاقوی اصلی سر میز غذا استفاده می‌شود و بزرگترین چنگال در سرویس قاشق و چنگال شما خواهد بود.
  • چنگال شیرینی خوری: از این مدل چنگال معمولا برای سرو دسرهایی از جمله چیزکیک و کیک میوه‌ای استفاده می‌شود.
  • چنگال مخصوص سرو ماهی: این مدل چنگال که یک چاقوی ست هم دارد، معمولا برای سرو ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چنگال مخصوص سرو دسر: از این مدل چنگال معمولا برای سرو کردن شیرینی‌جاتی از جمله کیک اسفنجی، یا کیک میوه‌ای با روکش خامه استفاده می‌شود.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه ناب استیل

  • مشتمل بر: قاشق غذاخوری، چنگال غذاخوری
  • جنس: استیل
  • جعبه: دارد

مشاهده و خرید

 

انواع چاقو

  • چاقوی کره خوری: نوک این مدل چاقو معمولا گرد است و از آن برای مالیدن کره، مربا و انواع سس‌ها بر روی نان استفاده می‌شود.
  • چاقوی مخصوص برش استیک: چاقوی مخصوص برش استیک یک چاقوی دنده‌ای و بلند است که یک دسته با کیفیت دارد و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.
  • چاقوی غذاخوری: چاقوی اصلی موجود در یک سرویس قاشق و چنگال، چاقوی غذاخوری است. اندازه این چاقو معمولا از دیگر چاقوهای موجود در سرویس، بزرگتر است.
  • چاقوی مخصوص برش ماهی: شما می‌توانید با استفاده از این مدل چاقو و چنگال ست آن، ماهی و دیگر غذاهای دریایی را برش بدهید.
  • چاقوی مخصوص برش پنیر: این مدل چاقو برای برش دادن انواع پنیر مناسب است و معمولا در قسمت انتهایی آن یک چنگک وجود دارد. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آن برش‌های پنیر را بردارید.
  • چاقوی مخصوص سرو دسر: این مدل چاقو یک چاقوی کوچکتر با تیغه کوچکتر و دسته بلندتر است، و شما می‌توانید از آن همراه با چنگال ست‌اش برای برش دادن انواع دسر استفاده کنید.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس قاشق و چنگال 181 پارچه جی فی نی

  • مشتمل بر: قاشق مرباخوری، قاشق بستنی‌خوری، قاشق عسل‌خوری، قاشق غذاخوری، چنگال میوه‌خوری، کفگیر، ملاقه، کارد میوه‌خوری، چنگال غذاخوری، انبر سالاد، انبر یخ، قاشق چای‌خوری، قاشق شربت‌خوری
  • جنس: استیل
  • جعبه: دارد

مشاهده و خرید

 

انواع قاشق

  • قاشق چای خوری: یک قاشق کوچک که برای هم زدن شکر داخل چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک قاشق چای خوری مقادیر کمی از مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن انواع غذاها را اندازه گیری کنید.
  • قاشق مخصوص قهوه: این مدل قاشق از قاشق چای خوری کمی کوچکتر است و در هنگام سرو کردن قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قاشق مخصوص لاته و میلک شیک: این قاشق اندازه قاشق چای خوری است با این تفاوت که دسته بلندتری دارد. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از آن، به راحتی دسرها و نوشیدنی‌هایی که داخل ظروف بلند سرو می‌شوند را هم بزنید و بخورید.
  • قاشق مخصوص دسر: این مدل قاشق از قاشق چای خوری کمی کوچکتر است و از آن برای سرو کردن دسر و پودینگ استفاده می‌شود.
  • قاشق سوپ خوری: این مدل قاشق نسبت به قاشق‌های دیگر کمی گردتر است و از آن برای ریختن یا سرو کردن دسر استفاده می‌شود.
  • قاشق غذاخوری: یک قاشق بزرگ که از آن برای سرو کردن غذای اصلی، یا اندازه گرفتن مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن غذا استفاده می‌شود.
  • قاشق مخصوص گریپ فروت: این مدل قاشق تقریبا با یک قاشق چای خوری هم اندازه است، با این تفاوت که قسمت گرد آن کمی برجسته‌تر  است و لبه‌های آن نیز دندانه‌هایی دارد، تا شما بتوانید به راحتی میوه‌هایی از جمله گریپ فروت را با استفاده از آن برش بدهید.

سرویس قاشق و چنگال

سرويس قاشق و چنگال 147 پارچه ام جی اس

  • مشتمل بر: قاشق مرباخوری، قاشق سرو، قاشق عسل‌خوری، چنگال سرو، قاشق غذاخوری، چنگال میوه‌خوری، کفگیر، ملاقه، کارد میوه‌خوری، چنگال غذاخوری، انبر سالاد، انبر یخ، قاشق چای‌خوری، قاشق قهوه‌خوری، قاشق شربت‌خوری، چنگال سالاد
  • جنس: استیل
  • جعبه: دارد

مشاهده و خرید

 

انواع لوازم جانبی

  • قاشق مخصوص سس خردل: این مدل قاشق کمی از یک قاشق چای خوری کوچکتر است و برای سرو کردن مقدار کمی سس خردل مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک قاشق مخصوص سس خردل، معمولا در انتهای خود یک قلاب دارد که از افتادن قاشق داخل شیشه سس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، قاشق مخصوص سس خردل می‌تواند صرفا تزئینی باشد.
  • کفگیر: کفگیر برای درآوردن سبزیجات از داخل غذای در حال پخت، یا درآوردن غذا از داخل سس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قاشق مربا خوری: یک قاشق مربا خوری معمولا در قسمت دسته خود یک فرو رفتگی دارد، که مانند قلاب عمل می‌کند و از افتادن قاشق داخل ظرف مربا جلوگیری می‌کند. از این قاشق برای سرو کردن انواع مربا استفاده می‌شود.
  • قاشق مخصوص سس غذا: این مدل قاشق کمی از یک قاشق چای خوری کوچکتر است و نوک آن یک لبه کوچک قرار دارد. در این حالت شما می‌توانید به راحتی سس مخصوص غذا را داخل انواع گوشت و مرغ بریزید.
  • ابزار مخصوص برش کیک: این ابزار که تقریبا شبیه به یک کفگیر است، سطح کاملا صافی دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را زیر برش کیک سُر بدهید و آن را بلند کنید، یا کیک را با استفاده از آن برش بدهید.
  • قاشق مخصوص عسل: یک قاشق مخصوص عسل معمولا در قسمت دسته خود یک فرو رفتگی دارد، که مانند قلاب عمل می‌کند و از افتادن قاشق داخل ظرف عسل جلوگیری می‌کند. از این قاشق برای سرو کردن عسل استفاده می‌شود.
  • ابزار مخصوص سرو سالاد: یک جفت قاشق بزرگ (گاهی به شکل یک چنگک) که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، سالاد را داخل بشقاب خود بریزید. اگر این قاشق‌ها به شکل چنگکی ساخته شده باشند، در قسمت انتهایی به هم متصل هستند و شما می‌توانید به راحتی و به شکل هم زمان از آن‌ها استفاده کنید.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس قاشق و چنگال 116 پارچه ناب استیل

  • جنس: استیل
  • جعبه: دارد

مشاهده و خرید

 

انواع سبک‌های سرویس قاشق و چنگال

به طور کلی، سرویس‌های قاشق و چنگال به دو سبک مختلف ساخته می‌شوند: سبک کلاسیک و سبک مدرن.

قاشق‌ها و چنگال‌هایی که به سبک سنتی و کلاسیک ساخته می‌شوند، معمولا بر اساس الگوهایی طراحی می‌شوند که صدها سال قدمت دارند. این طرح‌های زیبا که هیچوقت از مد نمی‌افتند، برای میهمانی‌های رسمی مناسب هستند و از جنس استیل ضد زنگ یا به شکل آبکاری شده با نقره با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و به زیبایی می‌درخشند.

قاشق‌ها و چنگال‌هایی که به سبک مدرن و امروزی ساخته می‌شوند، معمولا طرح‌های ساده و بی زرق و برقی دارند، به همین دلیل برای استفاده روزمره هم مناسب هستند. نمای نهایی این مدل سرویس‌های قاشق و چنگال متفاوت است. در حال حاضر نمای مات و یا رنگی این سرویس‌ها بسیار محبوب شده است؛ به خصوص آن‌هایی که روکش طلایی یا مسی دارند.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس قاشق و چنگال 146 پارچه پالرمو

  • مشتمل بر: قاشق مرباخوری، قاشق دسرخوری، قاشق عسل‌خوری، چنگال سرو، قاشق غذاخوری، کارد غذاخوری، چنگال میوه‌خوری، کفگیر، ملاقه، کارد میوه‌خوری، چنگال غذاخوری، انبر سالاد، انبر یخ، قاشق چای‌خوری، قاشق شربت‌خوری
  • جنس: استیل
  • جعبه: دارد
  • کشور مبدا برند: ایتالیا

مشاهده و خرید

 

متعلقات بسته بندی سرویس قاشق و چنگال

سینی قاشق و چنگال

این سینی یک سینی تو خالی، کم عمق و دارای چند محفظه است که داخل کشوی آشپزخانه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید قاشق‌ها و چنگال‌ها و لوازم جانبی دیگر خود را داخل آن بگذارید. سینی قاشق و چنگال به شکل‌های مختلف و از جنس مواد متفاوتی ساخته می‌شود و هرکدام از این مدل‌ها و جنس‌ها، برای قرار دادن قاشق و چنگال از یک جنس خاص مناسب است. اگر شما این سینی را داخل کشوی آشپزخانه خود قرار بدهید، می‌توانید قاشق و چنگال و چاقوهای خود را به شکل مرتب و جداگانه داخل آن بچینید تا با هم قاطی نشوند و بتوانید به راحتی از بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

جعبه قاشق و چنگال

محفظه مخصوص قرار دادن قاشق و چنگال که به اصطلاح کابینت قاشق و چنگال نامیده می‌شود، یک محفظه درب‌دار و چوبی است، که داخل آن با یک لایه مخمل نرم پوشانده شده است. به همین دلیل به خوبی از قاشق‌ها و چنگال‌های شما محافظت می‌کند تا آسیب نبینند و خش نیوفتند. این جعبه‌ها از جنس چوب‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و بسیار زیبا هستند، به همین دلیل شما می‌توانید به شکل دکوری نیز از آن‌ها استفاده کنید.

 

جنس سرویس قاشق و چنگال

استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ بهترین جنس سرویس قاشق و چنگال است چون هم زیباست و هم کیفیت بالایی دارد. سرویس قاشق و چنگالی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود، نمای زیبایی دارد و بسیار هم با دوام است. استحکام و کیفیت این مدل سرویس‌ها به درجه استیل آن‌ها (که معمولا 18/10 است) بستگی دارد.

 

آبکاری نقره

سرویس قاشق و چنگالی که با نقره آبکاری می‌شود، هم بسیار شیک است و هم کیفیت و دوام بالایی دارد. ضخامت لایه نقره‌ای که روی این قاشق‌ها و چنگال‌ها قرار می‌گیرد، بسته به نمای نهایی آن‌ها متفاوت است. به طور کلی، بهتر است که از این مدل سرویس قاشق و چنگال در مناسبت‌های خاص و رسمی استفاده کنید.

 

نحوه تمیز کردن سرویس قاشق و چنگال

معمولا زمانی که یک سرویس قاشق و چنگال تهیه می‌کنید، برند تولید کننده آن یک دفترچه راهنما همراه با کالا برای شما ارسال می‌کند. یادتان باشد که قبل از شستن سرویس قاشق و چنگال خود، حتما این دفترچه راهنما را مطالعه کنید و روش درستی را برای شستشوی سرویس خود انتخاب کنید. اکثر افراد معتقد هستند که سرویس قاشق و چنگال را میتوان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. اما برای اینکه عمر قاشق‌ها و چنگال‌های شما بیشتر بشود و به مرور زمان درخشش خود را از دست ندهند، بهتر است که آن‌ها را با دست، و با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *