طرز تهیه پیاز داغ

طرز تهیه پیاز داغ ترد و طلایی برای انواع غذا

پیازداغ یا پیاز سرخ‌کرده یکی از چاشنی‌ها و از عناصر اصلی غذاهای ایرانی است که در اغلب غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. پیاز داغ علاوه بر تاثیر بر رنگ و بوی غذا، طعم دلپذیری نیز به آن می‌دهد. آش رشته، عدسی و … از جمله غذاهایی هستند که با این چاشنی تهیه می‌شوند. در اینجا قصد داریم طرز تهیه پیاز داغ را به شما آموزش دهیم با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

نکات مهم در سرخ کردن پیاز

به طور کلی پیاز سرخ کردهپیاز داغ” در غذاهای ایرانی جای مهمی دارد. برای سرخ کردن پیاز باید دقت کرد که پیاز نه زیاد سرخ و سیاه گردد. نه اینکه رنگ آن سفید بماند، پیاز داغ خوب باید طلایی رنگ باشد و بهتر است پیاز را در روغن بیشتر و با حرارت ملایم سرخ کرده و بعد از سرخ شدن، روغن اضافی آن را گرفت.

این روغن را می‌توان دفعات دیگر باز برای سرخ کردن پیاز به کار برد، پیاز را در اوایل سرخ کردن نباید زیاد به هم زد زیرا آب می‌اندازد و دیرتر سرخ می‌شود. ولی همین‌که پیاز رنگ گرفت باید آن را مرتبا به هم زد تا کاملا طلایی شود.

 

سایر آش‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه پیاز داغ

پیازداغ یا پیاز سرخ‌کرده یکی از چاشنی‌ها و از عناصر اصلی غذاهای ایرانی است که در اغلب غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. پیاز داغ علاوه بر تاثیر بر رنگ و بوی غذا، طعم دلپذیری نیز به آن می‌دهد. آش رشته، عدسی و ... از جمله غذاهایی هستند که با این چاشنی تهیه می‌شوند.
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
زمان کل 15 دقیقه

مواد لازم

  • 1 کیلوگرم پیاز
  • روغن به مقدار لازم
  • 2 قاشق چایخوری زردچوبه
  • نمک به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد کنید. سپس در ماهیتابه ای که گنجایش پیازها را داشته باشد روغن بریزید و منتظر بمانید تا روغن کاملا داغ شود.
  • پیازها را در روغن داغ بریزید و کمی زردچوبه اضافه کنید و با حرارت متوسط سرخ کنید.
  • به محض اینکه رنگ پیازها طلایی شد گاز را خاموش کنید. چون پیاز با روغن داغ هم کمی سرخ می‌شود و رنگ آن تیره تر می‌شود.
  • بعد هم در آبکش بریزید تا روغن را پس دهد. البته وقتی در آبکش ریختید هم کمی هم بزنید تا پیازهای زیری شل نشوند.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز