میز ناهار خوری

راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشپزی و غذا خوردن بخش مهمی از کارهای روزمره همه ما است. در دنیای مدرن امروزی که همه افراد زندگی پر مشغله‌ای دارند، غذا خوردن در کنار خانواده بر سر یک میز، فرصت مناسبی برای صحبت کردن و بودن در کنار عزیزنمان است. به همین دلیل، میز ناهار خوری جزو لوازم ضروری محیط آشپزخانه یا پذیرایی به حساب می‌آید. قبل از خرید یک میز ناهار خوری، باید ابعاد فضایی که در اختیار دارید را اندازه بگیرید و یک سری نکات مهم دیگر را نیز در نظر داشته باشید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید ست میز ناهار خوری مناسب آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

 

جنس میز ناهار خوری

در حال حاضر، انواع میز ناهارخوری با جنس‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که در ادامه این مقاله، درمورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

میز ناهار خوری چوب

محبوب‌ترین مدل‌های میز ناهار خوری، از جنس چوب ساخته می‌شوند. بعضی از آن‌ها نمای چوب سوخته دارند و بعضی دیگر رنگی هستند. مزیت چوب این است که ساختار محکم و دوام بالایی دارد. علاوه بر این، یک میز ناهار خوری چوبی هیچوقت از مد نمی‌افتد چون بسیار شیک و زیباست، و تقریبا با هر مدل دکور و سبک خانه و آشپزخانه‌ای به راحتی ست می‌شود.

چوب خالص و ساده معمولا نسبت به چوب کامپوزیت کمی گران‌تر است، اما اگر به خوبی از آن نگهداری کنید، برای مدت زمان زیادی (حتی چند دهه) دوام می‌آورد و مثل روز اول باقی می‌ماند. بعضی از محبوب‌ترین و مرغوبترین چوب‌هایی که انواع میز ناهار خوری از آن‌ها ساخته می‌شوند عبارتند از چوب ماهون (یا همان ماهاگونی)، چوب افرا، چوب بلوط و چوب گردو.

میز ناهار خوری چوب

میز و صندلی ناهارخوری مدل سناتور

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 6
  • جنس صفحه: چوب
  • جنس صندلی: چوب

مشاهده و خرید

 

میز ناهارخوری فلزی

یک میز ناهار خوری از جنس فلز، بسیار محکم و با دوام است. شما می‌توانید از این مدل میز ناهار خوری برای یک خانه و آشپزخانه مدرن و امروزی با ویژگی‌ها و طراحی جالب استفاده کنید. یک میز ناهار خوری از جنس فلز، در مقابل لکه نیز بسیار مقاوم است. به همین دلیل اگر صاحب فرزند هستید، یا دائما میهمان دارید، بهتر است که به سراغ این گزینه بروید.

تنها ویژگی منفی یک میز ناهار خوری از جنس فلز، این است که وزن خیلی زیادی دارد. به همین دلیل اگر دائما از مکانی به مکان دیگر اسباب کشی می‌کنید یا به هر دلیل ناچار هستید هر بار بعد از غذا خوردن، جای میز ناهار خوری خود را تغییر بدهید، بهتر است که به سراغ این گزینه نروید.

 

میز ناهار خوری شیشه ای

یک میز ناهار خوری از جنس شیشه، بسیار شیک، زیبا و مدرن است. به راحتی هم با سبک و استایل یک خانه و آشپزخانه‌ مدرن و امروزی ست می‌شود. تمیز کردن یک میز ناهار خوری از جنس شیشه بسیار آسان است، اما متاسفانه شیشه بسیار حساس و شکننده است. به همین دلیل اگر یک فرزند بازیگوش دارید، بهتر است که به سراغ این مدل میز ناهارخوری نروید!

علاوه بر این، از آنجایی که شیشه بسیار شفاف است و خیلی زود کثیف می‌شود یا اثر انگشت و گرد و خاک به راحتی بر روی آن باقی می‌ماند، باید به شکل ویژه‌ای از آن مراقبت کنید و دائما آن را تمیز کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

اگر قصد دارید که میز ناهار خوری از جنس شیشه تهیه کنید، بهتر است که حتما یک شیشه تمپرد انتخاب کنید. ضخامت شیشه میز ناهارخوری نیز باید حداقل بین 9 تا 12 میلی‌متر باشد. این ضخامت ششه دوام بیشتری خواهد داشت.

میز ناهار خوری

میز و صندلی ناهار خوری

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 2
  • جنس صفحه: شیشه
  • شکل میز: گرد

مشاهده و خرید

 

 

میز ناهار خوری سنگی

از سنگ مرمر معمولا برای ساختن کانتر آشپزخانه استفاده میشود، اما در حال حاضر، انواع میز ناهارخوری از جنس مرمر نیز در بازار موجود هستند و بسیار زیبا و شکیل‌اند. یک میز ناهارخوری از جنس سنگ مرمر، هیچگاه از مد نمی‌افتد، اما چون به نوعی جزو میزهای ناهارخوری لوکس به شمار می‌آید، قیمت آن به نسبت مدلهای دیگر کمی گرانتر است.

علاوه بر این، یک میز ناهارخوری از جنس سنگ مرمر دو خصوصیت منفی دارد: اول اینکه خیلی خیلی سنگین است، دوم اینکه اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، هم خیلی زود لک میشود و هم ممکن است به راحتی ترک بخورد. اگر به یک میز ناهارخوری از جنس سنگ مرمر علاقه دارید، اما به دنبال یک گزینه ارزانتر (و در عین حال به همان اندازه شیک و زیبا) هستید، بهتر است که به سراغ یک مدل سنگی بروید؛ به عنوان مثال، یک میز ناهارخوری از جنس سنگ اونیکس یا سنگ گرانیت.

 

میز ناهارخوری از جنس ام دی اف

یک میز ناهارخوری از جنس ام دی اف، می‌تواند طرح چوبی داشته باشد؛ اما از ظاهر آن کاملا مشخص است که از جنس چوب واقعی ساخته نشده و طرح آن چاپ شده است. این مدل میز ناهارخوری از لحاظ قیمت بسیار به صرفه است، در مقابل خط و خش مقاوم است، تمیز کردن آن کار بسیار آسانی است، و طرح‌های بسیار گوناگونی دارد، اما به طور کلی گزینه چندان مناسبی نیست و به زیبایی یک میز ناهارخوری از جنس چوب نخواهد بود. اگر به دنبال یک گزینه بین چوب و لمینیت هستید، بهتر است یک میز ناهارخوری با روکش چوبی انتخاب کنید.

خرید میز ناهار خوری

میز و صندلی ناهار خوری کد z02

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 4
  • جنس صفحه: ام‌دی‌اف
  • جنس صندلی: چوب

مشاهده و خرید

 

شکل و ابعاد میز ناهار خوری

شکل میز ناهارخوری شما تا حد زیادی به اندازه پدیرایی یا آشپزخانه، و سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد.

اگر سبک و استایل فضای خانه و آشپزخانه شما سنتی است، بهتر است که یک میز به شکل دایره یا بیضی انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر خانه و آشپزخانه کوچکی دارید، این مدل میزها برای شما گزینه بهتری هستند، چون فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. اگر هم فرم دیگری را انتخاب می‌کنید، بهتر است که لبه‌های آن گرد باشند، نه زاویه‌دار.

اگر سبک و استایل فضای خانه و آشپزخانه شما مدرن و امروزی است، بهتر است که یک میز به شکل مربع یا مستطیل انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر خانه و آشپزخانه بزرگی دارید، این مدل میزهای ناهار خوری برای شما گزینه بهتری هستند، چون معمولا فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است، یا دائما تعداد زیادی میهمان دعوت می‌کنید هم بهتر است که به سراغ یک میز ناهارخوری به شکل مربع یا مستطیل بروید. یک میز ناهارخوری 6 نفره به شکل مربع یا مستطیل، نسبت به یک میز ناهارخوری 6 نفره به شکل دایره یا بیضی، کمی بزرگتر است. در نتیجه هم راحت‌تر می‌توانید در کنار هم دور آن بنشینید، هم فضای بیشتری برای قرار دادن انواع غذاها بر روی آن در اختیار خواهید داشت.

میز ناهار خوری

میز و صندلی ناهار خوری اسپرسان چوب

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 4
  • جنس صفحه: چوب
  • جنس صندلی: چوب

مشاهده و خرید

 

مدل ست میز و صندلی ناهار خوری

علاوه بر جنس و فرم میز ناهارخوری، سبک و استایل آن نیز مهم است. هر سبک و استایلی برای یک دکوراسیون خاص مناسب‌تر است. در ادامه این مقاله، بیشتر در این مورد برایتان شرح می‌دهیم.

 

میز و صندلی ناهار خوری مدل پایه‌دار

پایه این مدل میز ناهارخوری در قسمت بالایی و مرکزی زیر صفحه آن کمی ضخیم‌تر است. قسمت پایینی آن نیز کمی عریض‌تر است تا بتواند تعادل و وزن میز ناهارخوری را حفظ کند. این مدل میز ناهار خوری برای افرادی که فضای زیادی در خانه و آشپزخانه خود در اختیار ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

میز و صندلی ناهارخوری مدل کلاسیک

این مدل میز و صندلی از جنس یک چوب سنگین و ضخیم ساخته می‌شود. به همین دلیل برای یک خانه و آشپزخانه بزرگ با دکوراسیونی به سبک خانه‌های سنتی مناسب‌تر است. این مدل میز ناهارخوری معمولا بزرگ و 8 نفره است.

میز ناهار خوری

میز و صندلی ناهارخوری مدل ویکتوریا

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 6
  • جنس صفحه: چوب
  • جنس صندلی: چوب

مشاهده و خرید

 

میز و صندلی ناهار خوری مدل ترکیبی چوب و فلز

این مدل میز ناهار خوری بسیار شبیه به مورد قبلی است، با این تفاوت که پایه‌های آن از جنس یک فلز ضخیم و محکم ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل نسبت به مورد قبلی کمی مدرن‌تر و امروزی‌تر است. چوب آن نیز معمولا خام و بدون رنگ مصنوعی است.

 

میز و صندلی ناهارخوری مدرن

این مدل میز و صندلی ناهارخوری بسیار ساده، کاربردی و شیک است. هیچ نقش تزئینی یا طرح خاصی هم ندارد و با استفاده از چند تکه چوب یا ام دی اف یا فلز محکم، ضخیم، ساده و کلاسیک ساخته می‌شود. از آنجایی که این مدل میز ناهارخوری بسیار ساده است و جلب توجه نمی‌کند، بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست ندارند قسمت غذاخوری خانه‌شان در مرکز توجه قرار داشته باشد.

میز ناهار خوری

میز و صندلی ناهار خوری ایکیا

  • صفحه: دارد
  • تعداد صندلی: 2
  • جنس صفحه: ام‌دی‌اف
  • جنس صندلی: فلز

مشاهده و خرید

 

صندلی میز ناهارخوری

لزومی ندارد که صندلی‌های یک میز ناهارخوری دقیقا با آن ست باشند. با این حال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که میز ناهارخوری و صندلی‌های آن را به شکل یک ست تهیه کنند؛ چون این کار راحت‌تر است. ولی اگر دوست داشته باشید، می‌توانید صندلی‌های میز ناهار خوری خود را به شکل جداگانه، اما با طرح و رنگی هماهنگ با آن انتخاب کنید.

اگر قصد دارید که میز ناهارخوری و صندلی‌های آن را به شکل جداگانه تهیه کنید، بهتر است که این نکته را به یاد داشته باشید: سعی کنید میز و صندلی‌های حداقل یک نقطه مشترک با هم داشته باشند. به عنوان مثال، نمای نهایی، استایل، یا فرم پایه آن‌ها با هم یکی باشد.

اما این یک قاعده کلی نیست و شما می‌توانید میز ناهارخوری و صندلی‌های خود هر طور که خودتان دوست دارید انتخاب کنید؛ حتی اگر با هم هماهنگ نباشند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *