تفاوت اشپل و خاویار

تفاوت اشپل و خاویار در چیست؟

خاویار یکی از گران‌ترین غذاهایی است که در سراسر جهان وجود دارد. به طور متوسط هر کیلوگرم از آن 35،000 دلار فروخته می‌شود. البته این دانه‌های خوشمزه از یک نوع ماهی خاص به نام ماهیان خاویاری بدست می‌آید. بعلاوه باید بدانید که هر نوع تخم ماهی خاویار نیست، پس تفاوت اشپل و خاویار در چیست؟ با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

 

تفاوت اشپل و خاویار در چیست؟

به تخم ماهی در زبان محلی اشپل گفته می‌شود. از نظر رنگ، خاویار دریای خزر سیاه و خاویار سیبری سرخ رنگ است. حال آنکه معمولا اشپل رنگ آجری دارد. در کل باید بدانید که هر دو (خاویار و اشپل) تخم ماهی هستند و تنها تفاوت‌شان در نوع ماهی‌ای است که تخم ماهی از آن خارج می‌شود.

اصطلاح خاویار منحصر به یک نوع ماهی با نام تاس ماهی است

و تخم ماهی‌های دیگر نیز به عنوان اشپل شناخته می‌شوند.

اگر بخواهیم ظاهر این دو نوع تخم ماهی را باهم مقایسه کنیم باید بگوییم که خاویاری که در دریای خزر پروش یافته درشت‌تر و سیاه‌تر از اشپل است. بعلاوه از نظر قیمت نیز، خاویار به مراتب گران‌قیمت‌تر از انواع اشپل خواهد بود. در استان گیلان غذاهای بسیار متنوعی با اشپل ماهی درست می‌کنند که از آن میان می‌توان به کوکو اشپل اشاره کرد.

 

آیا خاویار برای بدن فایده دارد؟

خوردن خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3 بسیار بالاست و از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل آن در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می‌شود. نکته ای که در مورد خاویار و اشپل باید مدنظر قرار دهید این است که ارزش غذایی این دو ماده غذایی بسیار بالا بوده و سرشار از ویتامین است.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *