تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید چیست؟

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید چیست؟

شکر یک ماده طبیعی است که از هزاران سال پیش بخشی از رژیم غذایی انسان‌ها را تشکیل داده است.بدون شک شکر یکی از مهمترین مواد غذایی است که در تهیه انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند ضررهای زیادی را داشته و باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت در افراد می‌شود اما میزان مصرف آن در سراسر کره زمین بالاست. تمام نوشابه‌ها، مرباها، شیرینی‌ها و کیک‌ها از مقادیر بسیار زیادی شکر تشکیل شده اند. در حالی که انواع مختلفی از آن وجود دارد، شکر قهوه ای و سفید از محبوب‌ترین ها به شما می‌آید. در این مقاله به تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید اشاره خواهیم کرد با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید چیست؟

تفاوت قابل توجهی بین شکرهای قهوه ای و سفید وجود ندارد. طبق مطالعات انجام شده در انجمن کشاورزی ایالات متحده یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای تقریبا 17.5 کالری دارد و همین مقدار شکر سفید حدود 16.3 کالری دارد.

در حالی که این دو از نظر ارزش غذایی تقریبا برابر هستند، اما شکر قهوه ای دارای سه ماده معدنی کلسیم، آهن و پتاسیم است. با این حال، منبع خوبی از این مواد معدنی نبوده و میزان غنای آن بسیار کم است.

مشاهده و خرید انواع شکر

شکر قهوه ای مقادیر بالاتری کلسیم، آهن و پتاسیم دارد.

 

آیا کاربرد شکر قهوه ای و سفید متفاوت است؟

از هر دوی این دو شکر می‌توان در تهیه انواع کیک و شیرینی استفاده کرد، با این حال شکر قهوه ای طعم و رنگ خوراکی شما را کمی تغییر می‌دهد که این مساله به ذائقه شما بستگی دارد و هرگز کیفیت آن را کاهش نمی‌دهد!

ملاس موجود در شکر قهوه ای رطوبت را حفظ می‌کند، بنابراین وقتی از آن در آشپزی استفاده می‌کنید، خوراکی شما کمی مرطوب‌تر و نرم‌تر خواهد شد. البته از شکر قهوه ای بیشتر برای تهیه سس باربیکیو استفاده می‌شود تا انواع کیک و کلوچه!

 

سخن پایانی

نزدیک به 80 درصد از شکر تولیدی در جهان از نیشکر و مابقی از چغندر قند به‌دست می‌آید. برزیل به‌تنهایی حدود نیمی از شکر دنیا را تولید می‌کند. شکر کمتر فرآوری شده که هنوز حاوی مقادیر قابل توجهی ملاس است، همان شکر قهوه ای که بلورهای درشت‌تری دارد. برای تولید شکر سفید، چندین بار عمل فرآوری در دستگاه‌هایی مانند سانتریفیوژ انجام می‌شود تا این شرکت حاصل شود.

بااین حال تفاوت قابل توجهی بین شکرهای قهوه ای و سفید وجود ندارد. طبق مطالعات انجام شده در انجمن کشاورزی ایالات متحده یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای تقریبا 17.5 کالری دارد و همین مقدار شکر سفید حدود 16.3 کالری دارد.

انواع قند و شکر از عوامل موثر در شیوع چاقی و علت اصلی برخی از بیماری‌ها مانند: دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی و عروقی است. به همین دلیل، توصیه می‌شود بیش از 5 تا 10 درصد کالری روزانه خود را از قند و شکر تامین نکنید تا بدنی سالم داشته باشید.

 

متاسفانه این باور غلط وجود دارد که شکر قهوه ای سالم‌تر از شکر

سفید‌‌‌ است، حال آنکه از نظر پزشکی تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد!

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *