طرز تهیه جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب با روش‌های مزه دار کردن

جوجه کباب یک غذای کلاسیک ایرانی است. معمولا برای تهیه جوجه کباب تکه‌های گوشت مرغ را با زعفران و پیاز و آبلیمو و ادویه مزه دار می‌کنند. در این مطلب طرز تهیه جوجه کباب را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مزه دار یا مرینیت کردن مرغ

مهم‌ترین قسمت درست کردن جوجه کباب، مزه دار کردن گوشت مرغ است. تکه‌های گوشت مرغ را باید برای چند ساعت در ترکیب ماست و زعفران و آبلیمو بگذارید تا مزه‌دار شوند. به جوجه کبابی که با این روش مزه‌دار شده است جوجه ماستی هم می‌گویند.

 

جوجه کباب با استخوان یا بدون استخوان 

برای درست کردن جوجه کباب فوق العاده هم می‌توانید از گوشت بدون استخوان مرغ استفاده کنید و هم از گوشت با استخوان مرغ. جوجه کباب با استخوان همانطور که از اسمش مشخص است با استفاده از مرغ‌های کوچک‌تر و عمدتاً با قطعات استخوان‌دار مرغ درست می‌شود. از این روش مزه‌دار کردن گوشت مرغ هم برای درست کردن جوجه کباب با استخوان و هم برای درست کردن جوجه کباب بدون استخوان می‌توانید استفاده کنید.

جوجه کباب کلاسیک روی ذغال پخته می‌شود اما شما می‌توانید جوجه کباب را روی اجاق و در تابه یا حتی در فر نیز درست کنید.

 

نکات طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

برای درست کردن جوجه کباب ابتدا باید ماست، پیاز خرد شده، روغن، آب لیمو، نمک و زعفران دم کرده  را در کاسه‌ای بزرگ با هم مخلوط کنید. قطعات مرغ را به ماست اضافه کنید و مطمئن شوید که تمام مرغ به خوبی با مخلوط ماست و زعفران و پیاز پوشیده شده‌اند. روی کاسه را بپوشانید و برای حداقل سه ساعت درون یخچال قرار دهید.

قبل از پختن مرغ، کاسه را از یخچال دربیاورید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. برای درست کردن جوجه کباب گریل شده، دستگاه گریل را روشن کنید، سپس قطعات مرغ را به سیخ بکشید و آن‌ها را روی گریل قرا دهید. هر طرف از جوجه‌ها را برای 10 دقیقه گریل کنید.

برای درست کردن جوجه کباب در فر، فر را روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید، قطعات مرغ را به سیخ بکشید و آن‌ها را روی سینی فر قرار دهید. برای حدود 20 دقیقه اجازه دهید مرغ در فر بماند و بعد از اینکه یک طرف آن کاملا سرخ شد، سیخ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. جوجه کباب را با برنج زعفرانی، کره، گوجه و فلفل کباب شده و سالاد شیرازی برای غذای اصلی سرو کنید.

 

سایر کباب‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب یک غذای کلاسیک ایرانی است. معمولا برای تهیه جوجه کباب تکه‌های گوشت مرغ را با زعفران و پیاز و آبلیمو و ادویه مزه دار می‌کنند.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
زمان کل 45 دقیقه
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • 1 کیلوگرم گوشت سینه مرغ خرد شده
  • 1 فنجان ماست چکیده
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • فنجان روغن زیتون
  • 1 عدد لیمو
  • ¼ فنجان زعفران دم کرده
  • 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل

دستور العمل‌

  • در یک کاسه بزرگ، ماست، پیاز خرد شده، روغن، آبلیمو و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید.
  • قطعات مرغ را درون مواد قرار دهید و بگذارید برای حداقل 3 ساعت در یخچال بماند.
  • قطعات مرغ را به سیخ بکشید، و روی ذغال کباب کنید.
  • سطح مرغ باید طلایی مایل به قهوه ای باشد و در حدی بپزد که داخل آن خشک نشود.
  • جوجه کباب معمولی تند نیست ولی اگر به غذاهای تند علاقه دارید می‌توانید فلفل تند به ماست اضافه کنید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز