طرز تهیه رب انار

طرز تهیه رب انار به همراه فوت و فن‌ها

یکی از رب‌های خوشمزه رب انار است که تهیه آن کمی گران تمام می‌شود ولی برای بعضی از غذاهای ایرانی به خصوص خورشت فسنجان بسیار لازم است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه رب انار را به شما آموزش دهیم با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن‌های تهیه رب انار

نکته‌ای که در ابگیری انارها باید توجه کنید این است که هسته انار نباید وارد آب آن شود زیرا علاوه بر تغییر طعم ممکن است ظاهر رب را خراب کند. برای اینکار باید آب انار را چند باری از صافی رد کنید تا مطمئن شوید فاقد هسته است.

مشاهده و خرید آب انار گیری

 

سایر ترشی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه رب انار

یکی از رب‌های خوشمزه رب انار است که تهیه آن کمی گران تمام می‌شود ولی برای بعضی از غذاهای ایرانی به خصوص خورشت فسنجان بسیار لازم است.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
زمان کل 1 ساعت 15 دقیقه

مواد لازم

  • 8 کیلوگرم انار ترش

دستور العمل‌

  • برای تهیه رب، ابتدا باید آب انار را بگیریم. این کار را به دو صورت می‌توانیم انجام دهیم، یک روش این است که به کمک دستگاه آبگیر آب انارها را یکی‌یکی بگیریم. اگر به آب انار گیر دسترسی ندارید روش دوم را امتحان کنید.
  • ابتدا انارها را به خوبی دانه‌دانه کنید، سپس آن‌ها را درون یک سبد قرار دهید و سبد را روی یک لگن قرار دهید.
  • به کمک یک تکه سنگ صاف روی دانه‌های انار فشار وارد کنید و آب آن را بگیرید. آب انار درون لگن‌ها رفته و بعد از جمع کردن آب انار را درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید.
  • بعد از قرار دادن قابلمه روی حرارت باید دائما آن را هم بزنید تا ته نگیرید. رب انار خانگی شما در مدت زمانی کمی حاضر خواهد شد.
  • هنگامی که محتوای موجود در قابلمه به خوبی غلیظ شد، رب انار آماده خواهد بود.
  • می‌توانید رب انار را در غذاهایی مانند فسنجان استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز