طرز تهیه رب گوجه فرنگی

طرز تهیه رب گوجه فرنگی به همراه فوت و فن‌ها

پخت رب گوجه فرنگی از قدیم و ایام به عنوان یک فعالیت مهم در اواسط و اواخر تابستان توسط بسیاری انجام می‌شد، اما به مرور با گسترش زندگی شهری این کار به فراموشی سپرده شده است. البته هنوز هستند خانواده‌هایی که سعی می‌کنند محصولات ارگانیک مصرف کنند. برای درست کردن رب گوجه‌فرنگی بعد از گرفتن دانه‌ها و پوست گوجه‌ها آن‌ها را برای چند ساعت می‌پزند. در ادامه قصد داریم طرز تهیه رب گوجه فرنگی را به شما آموزش دهیم. با فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت‌و‌فن‌های پخت رب گوجه فرنگی

دیگ یا قابلمه‌ای که قصد دارید در آن رب گوجه تهیه کنید بهتر است از جنس مس سفید کرده و یا ظرف لعابی باشد تا رب پخته شده خوشرنگ شود.

بهتر است برای پختن رب گوجه فرنگی از گوجه‌های گوشت‌دار استفاده کنیم زیرا کوجه فرنگی‌ها ریز آب دار مدت طولانی‌تری غلیظ می‌شوند و مقدار رب آن کمتر و در نتیجه جوشیدن زیاد رنگ آن سیاه خواهد شد.

رب گوجه را می‌توانیم به دو نوع تهیه کنیم، اول اینکه رب شل در بطری نگهداری کنیم و دوم رب سفت که آب آن کاملا کشیده شده باشد.

 

دلیل سیاه شدن رب گوجه فرنگی چیست؟

ظرف را باید یکجا پر از آب گوجه فرنگی کرد و از ریختن و اضافه کردن آب گوجه فرنگی به تدریج در ظرف خودداری نمود زیرا این عمل باعث دیر غلیظ شدن رب و در نتیجه تیرگی رنگ آن می‌شود.

 

سایر چاشنی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه رب گوجه فرنگی

پخت رب گوجه فرنگی از قدیم و ایام به عنوان یک فعالیت مهم در اواسط و اواخر تابستان توسط بسیاری انجام می‌شد، اما به مرور با گسترش زندگی شهری این کار به فراموشی سپرده شده است. البته هنوز هستند خانواده‌هایی که سعی می‌کنند محصولات ارگانیک مصرف کنند.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 3 ساعت
زمان کل 3 ساعت 15 دقیقه

مواد لازم

  • 2 کیلوگرم گوجه فرنگی
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 پیمانه روغن زیتون

دستور العمل‌

  • گوجه‌فرنگی را می‌شوییم و درون غذاساز و یا مخلوط کن بریزید تا کاملا به صورت پوره در آید. توجه داشته باشید که بهتر است پوره را از صافی رد کنید تا تخم و پوست گوجه وارد ظرف پخت رب نشود.
  • ظرف را که پر از آب گوجه فرنگی است را روی حرارت قرار می‌دهیم تا مایه غلیظ شود. بعد از اینکه مایه غلیظ شد نمک را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشدی که حداقل هر 15 دقیقه یکبار آن را خوب هم بزنید تا ته نگیرد.
  • بعد از اینکه ظرف را از روی حرارت برداشتید و رب به خوبی سرد شد آن را در ظرف شیشه‌ای ریخته و به اندازه چند انگشت سر آن را خالی بگذارید، حالا روغن زیتون را به رب اضافه کنید تا سر شیشه را پر کند. توجه داشته باشید تا رب را در جای خنگ نگهداری کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز