طرز تهیه سس مایونز

طرز تهیه سس مایونز رستورانی به همراه فوت‌و‌فن‌ها

سس مایونز یکی از معروف‌ترین و متداول‌ترین انواع سس است که در بسیاری از سالادها و ساندویچ‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از از ما برای تهیه بهترین سس مایونز به سراغ برندهای موجود در بازار می‌گردیم اما ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سس مایونز را به شما آموزش دهیم. بهترین آموزش‌های آشپزی را در مجله فودوتو دنبال کنید.

 

فوت‌و فن‌های تهیه سس مایونز رستورانی

برای جلوگیری از بریدن سس مایونز توصیه می‌شود ظرف تهیه سس را بر روی تکه‌های یخ قرار دهید تا سس غلیظ تری داشته باشید و اینکه هرگز نبرد. همچننی اضافه کردن یکباره روغن زیتون و سرکه هم می‌تواند یکی از دلایل بریدن سس خانگی شما باشد.

می‌توانید برای تهیه سس مایونز از روغن مایع هم استفاده کرد اما سس مایونز رستورانی معمولا با روغن زیتون که سالم‌تر هم هست تهیه می‌شود.

 

برای تند شدن سس چیکار کنیم؟

برای تند شدن سس می‌توانید از فلفل سیاه استفاده کنید اما اگر می‌خواهید رنگ مایونز تیره نشود می‌توانید از فلفل سفید نیز استفاده کنید.

 

علت شل شدن سس مایونز چیست؟

علت رقیق شدن و شل شدن سس مایونز خانگی این است که مقدار روغن زیتون (مایع) و همچنین سرکه بیش از مقداری است که در دستور تهیه به آن اشاره شده است.

 

سایر سس‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه سس مایونز

سس مایونز یکی از معروف‌ترین و متداول‌ترین انواع سس است که در بسیاری از سالادها و ساندویچ‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از از ما برای تهیه بهترین سس مایونز به سراغ برندهای موجود در بازار می‌گردیم اما ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سس مایونز را به شما آموزش دهیم.
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان کل 20 دقیقه

مواد لازم

  • 1 پیمانه روغن زیتون
  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 1 قاشق مرباخوری پودر خردل
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • زرده‌های تخم مرغ را در ظرف کوچک سنگینی می‌ریزیم و ظرف را روی یخ قرار می‌دهیم. با اینکار سس هرگز نمی‌برد و سس بهتری خواهیم داشت.
  • بعد کمی نمک می‌ریزیم و تخم‌ها را کمی می‌زنیم و سپس روغن زیتون را قطره‌قطره داخل زرده تخم مرغ می‌ریزیم و مرتب بهم می‌زنیم تا سس کاملا غلیظ شود.
  • بعد دو تا سه قطره سرکه سفید اضافه می‌کنیم و باز روغن زیتون را قطره قطره داخل سس می‌ریزیم و هر وقت سس خیلی غلیظ شد چند قطره سرکه می‌افزاییم و این عمل را ادامه می‌دهیم تا روغن زیتون تمام و سس سفت و سفید شود.
  • در صورتیکه سس مایونز برید با یک عدد زرده تخم مرغ و نصف پیمانه روغن زیتون و کمی نمک به طریق فوق مایونز بریده شده را کم‌کم داخل این مایونز می‌سازیم و مرتب به هم می‌زنیم تا سس آماده شود.
  • در نهایت خردل را به سس مایونز اضافه می‌کنیم.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز