طرز تهیه فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی با شیر و آرد برنج به همراه فوت‌و‌فن‌ها

فرنی غذایی است که با آرد برنج و شیر و سایر افزودنی‌ها پخته می‌شود و معمولا همراه غذای اصلی یا به عنوان دسر مصرف می‌شود. این دسر یکی از عذاهای اصلی کودک در سنین زیر 9 ماهگی است و معمولا به عنوان غذای کمکی در کنار شیر مادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بیشتر مصرف فرنی در ایام ماه رمضان است که در افطار در سفره ایرانی‌ها دیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه فرنی را به شما آموزش دهیم. آموزش آشپزی را با فودوتو دنبال کنید.

 

فوت‌و‌فن‌های تهیه فرنی

برای اینکه آرد برنج در شیر به خوبی حل شود و گلوله‌گلوله نشود حتما باید آرد را به مرور به مخلوط اضافه کنید. حتما آرد برنج را در شیر سرد حل کنید در غیر اینصورت احتمال گلوله‌گلوله شدن آرد برنج وجود خواهد داشت.

فرنی نیز مانند شله زرد با پودر دارچین تزئین می‌شود، برای اینکار می‌توانید از طرح‌هایی که برای تزئین شله زرد استفاده می‌کنید بهره ببرید. البته محدودیت‌ای در تزئین ندارید و حتی با شکلات تخته‌ای پودر شده نیز می‌توان این تزئین را انجام داد.

توجه داشته باشید که بافت فرنی داغ کمی آبکی است؛ بنابراین توجه کنید که وقتی فرنی را از روی حرارت برمی‌دارید نه سفت باشد نه خیلی آبکی.

 

سایر شیرینی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه فرنی

فرنی غذایی است که با آرد برنج و شیر و سایر افزودنی‌ها پخته می‌شود و معمولا همراه غذای اصلی یا به عنوان دسر مصرف می‌شود. این دسر یکی از عذاهای اصلی کودک در سنین زیر 9 ماهگی است و معمولا به عنوان غذای کمکی در کنار شیر مادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بیشتر مصرف فرنی در ایام ماه رمضان است که در افطار در سفره ایرانی‌ها دیده می‌شود.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
زمان کل 25 دقیقه
تعداد 4 نفر

مواد لازم

  • ½ لیتر شیر
  • 2 قاشق سوپخوری آرد برنج
  • 4 قاشق سوپخوری شکر
  • 1 تا 2 قاشق سوپخوری گلاب

دستور العمل‌

  • آرد برنج را در شیر حل می‌کنیم و شکر و گلاب را اضافه می‌کنیم و مایه را در ظرف لعابی می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم.
  • مرتب هم می‌زنیم تا جوش آمده و کمی غلیظ شود، بعد در ظرف می‌کشیم و وقتی سرد شد آن را استفاده می‌کنیم.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز