طرز تهیه ژله خوش‌رنگ

طرز تهیه ژله با پودر ژله آماده به همراه فوت‌و‌فن‌ها

ژله آب میوه پخته شده در شکر حاوی ژلاتین که در هوای سرد بسته می‌شود. ژله نوعی دسر است و فرآورده کلاژن است که به عنوان ژلاتین نیز شناخته می‌شود. ژله اولین بار در قرن 18 میلادی و کتاب هنر آشپزی هانا گلاس مطرح شد. در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می‌شود که باید آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در یخچال قرار می‌دهند. به دلیل این که در این ماده از ژلاتین استفاده می‌شود، گیاه خواران از خوردن آن پرهیز می‌کنند زیرا این ماده از کلاژن پوست و استخوان جانوران تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ژله را به شما آموزش دهیم.

 

راز خوشمزه شدن ژله چیست؟

معمولا پودر ژله آماده دارای مقدار کمی شکر است اگر تمایل دارید، می‌توانید مقدار شکر به مخلوط اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که با هم زدن زیاد حتما شکر در ژله حل شود.

همچنین اضافه کردن خرده‌های میوه، میوه فصل باعث می‌شود طعم ژله شما بهتر از ژله ساده شود. البته پیشنهاد ما میوه‌های شیرین مانند موز، آناناس است. البته برای درست کردن ژله محدودیتی ندارید و می‌توانید باتوجه به سلیقه میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

مدت زمان نگهداری ژله چقدر است؟

ژله آماده شده بسته به میزان شکر موجود در آن می‌تواند تا یکماه در یخچال و حداثکر تا یکسال در فریزر نگهداری شود. نکته جالب توجه این است که شکر نه تنها به عنوان شیرین کننده در ژله عمل می‌کند بلکه به عنوان یک نگهدارنده می‌تواند مانع از تغییر رنگ و مزه ژله آماده شما شود. همچنین برای جدا کردن ژله از قالب می‌توانید این نکات را مدنظر قرار دهید.

مشاهده و خرید

سایر ژله‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

طرز تهیه ژله خوش‌رنگ

ژله آب میوه پخته شده در شکر حاوی ژلاتین که در هوای سرد بسته می‌شود. ژله نوعی دسر است و فرآورده کلاژن است که به عنوان ژلاتین نیز شناخته می‌شود. ژله اولین بار در قرن 18 میلادی و کتاب هنر آشپزی هانا گلاس مطرح شد. در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می‌شود که باید آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در یخچال قرار می‌دهند.
زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان کل 2 ساعت

مواد لازم

  • 100 گرم پودر ژله
  • 1 فنجان آب داغ
  • 1 فنجان آب سرد
  • 1 فنجان میوه تازه

دستور العمل‌

  • در ابتدا یک فنجان آب داغ را با یک بسته پودر ژله در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. به مدت 2 الی 3 دقیقه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که هیچ اثری از پودر ژله در ترکیب حاصل دیده نشود.
  • آب سرد را به این ترکیب اضافه کنید.
  • اگر قصد دارید که به مایه ژله خود کمی میوه تازه اضافه کنید، حتما پس از اضافه کردن این ترکیب را خوب هم بزنید تا تکه‌های میوه به شکل یکدست در مایه ژله پخش بشوند.
  •  قالب ژله را برای 2 الی سه ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • زمانی که قالب ژله را از داخل یخچال بیرون آوردید، باید آن را به طور کامل، یعنی تا لبه، داخل آب گرم قرار بدهید. 10 ثانیه صبر کنید و سپس قالب ژله را روی یک بشقاب قرار داده و آن را برگردانید تا ژله از قالب خود خارج بشود.
اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز